Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-08@09:00:58 GMT

لزوم هوشیاری در برابر جریان‌های تکفیری

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۹۳۴۶

لزوم هوشیاری در برابر جریان‌های تکفیری

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین حسن منتظری در سومین انتخابات شورای روحانیت و افتاء روانسر که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت:  آنچه که در بقاء اسلام عزیز بعد از رشادت ها و تلاش های 23 ساله‌ای که پیامبر اکرم (ص) انجام دادند تاثیر گذار بود، شهادت امام حسین (ع) و جلوگیری از انحرافاتی که در اسلام ایجاد شده بود، می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: همه انبیاء عظام بعد از اینکه وظیفه رسالت خویش را انجام دادند نگران دوران بعد از رسالتشان بودند که مکتبشان چه سرنوشتی خواهد داشت. انحرافاتی که بعد از رحلت پیامبر (ص) و در صدر اسلام اتفاق افتاد باعث شد که سیدالشهدا (ع) برای جلوگیری از این امر، راضی می شود خودش، فرزندانش و یارانش در صحرای کربلا به شهادت برسند و خاندانش به اسارت بروند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: لذا در دوران حیات پیامبر اکرم (ص) ایشان تاکید داشتند که  حُسَیْنٌ مِنِّی این معلوم است که حسین فرزند پیامبر است، اما أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ یعنی بقای اسلام با امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه سخنان خود افزود: این ایام، ایام اندوه است، ایامی که امام حسین(ع) و یارانش برای بقای اسلام جان خود را فدا کردند لذا انشاء الله در این ایام، نهضت امام حسین (ع) توسط شما روحانیون عزیز به خوبی برای مردم تببین و واکاوی شود زیرا اگر ایشان نبودند معلوم نبود که سرنوشت اسلام چه می شد؟

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اهتمامی که مرکز اسلامی در کرمانشاه نسبت به شورای روحانیت و شورای افتاء دارد این است که امور ارتباطی، شخصی، مسائل خانوادگی و... برای حل و فصل همه این موارد افرادی به عنوان شورای روحانیت که در راس آنها امام جمعه محترم هم هست در شهرستان های استان مشغول کار باشند که  الحمدالله از سالیان قبل این کار آغاز شده است.

وی ادامه داد: تشکیلاتی که دارای علمای فاضل و عالم نسبت به مسائل شرعی و توان پاسخگویی به شبهات و سوالاتی در بین جامعه و به ویژه جوانان دارند، بسیار مهم است بنابراین لازم است افرادی در جایگاهی قرار بگیرند که از شایستگی لازم برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری عنوان داشت: توقع ما این است که در چند دوره ای که بزرگواران در شورای روحانیت بوده اند، علیرغم تلاش اعضای قبلی، اکنون انتظار داریم که در دوره جدید تحولی در شورای روحانیت ایجاد کنیم.

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: نسبت به مسائل دینی، اجتماعی و حقوقی باید تلاش بیشتری داشته باشیم زیرا امروز مورد هجمه گروه های تکفیری، در فضای مجازی هستیم لذا باید دنبال راهکار باشیم، آیا باید ساکت بنشینیم و یا اینکه به عنوان یک مبلغ دینی به این مسائل توجه داشته باشیم.

وی در همین خصوص ادامه داد: برای ما شورای روحانیت بسیار با اهمیت است و بدان توجه داریم و بخشی از مسائل و مشکلاتی که در شورای روحانیت از جهت اداری وجود دارد وظیفه مااست که آن را حل کنیم، ولی بخشی که متعلق به شما می باشد، این است که باید نسبت به دغدغه های دینی و مذهبی احساس مسئولیت بیشتری داشته باشید، بنابراین باید خود را به سلاح علم و تقوا مجهز کنید و مردم هم قدردان زحمات شما بزرگواران هستند.

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز تلاش دشمنان اسلام برای اینکه خانواده ها و جوانانمان را از ما بگیرند، دوچندان شده است بنابراین برای پاسخگویی و حل این وضعیت باید خود را به سلاح علم و دانش مجهز کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سرپرست مرکز اسلامی کرمانشاه سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه شورای روحانیت امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه اسلامی سلطان احمد شاه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است.

این کنفرانس از امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور رؤسای دانشگاه‌ها از ۲۷ کشور اسلامی آغاز و تا روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تاکید بر واقعیت آموزش و استراتژی‌های دیجیتال در آینده، تجارب علمی و آموزشی در دانشگاه‌های پیشرفته جهان معاصر، نقش آموزش دانشگاهی در حفظ محیط زیست و بیداری در جوامع عربی و اسلامی از موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ارتقای کیفیت آموزش در جهان اسلام به سطح آموزش جهانی، فعال کردن نقش‌آفرینی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در مسیر پیشرفت جامعه، تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه جوامع، ایجاد فضای رقابتی میان مراکز آموزشی در جهان اسلام، بردن ایده‌های کلی به سمت خلق نظام آموزشی جدید و پیشرفته به منظور آینده‌ای بهتر برای کشورهای درحال توسعه از اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

کد خبر 6097185 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • کنایه تند روزنامه جمهوری اسلامی به مهدی نصیری
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • لزوم پایش سلامت و کیفیت روغن خوراکی از مبدأ ورودی روغن خام
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است