Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@23:49:39 GMT

احکام قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز سریعاً اجرا شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۹۳۴۸

احکام قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز سریعاً اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی در نشست هم‌اندیشی پیرامون پیشگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی که در سالن جلسات شهید سردار سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: همواره ضابطه و معیار، قانون است و هیچگاه جلوگیری از اجرای قانون را تایید نکرده و نخواهیم کرد و چنانچه عدم اجرای قانون باب شود، نظم از جامعه خواهد رفت و همه مشکلات جامعه ناشی از عدم رعایت قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در ۲۸ تیر ماه سال جاری اعلام شد، که احکام اجرا نشده قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز ظرف مدت یک هفته باید تعیین تکلیف شود و باید علت اجرا نشدن احکام قلع و قمع مشخص شود و به قید فوریت در دستور کار قرار گیرد.

شعبانی در ادامه اظهار کرد: اگر شخصی در ملک خود آب نداشته باشد قطعاً اقدام به تغییر کاربری نخواهد کرد و به همین خاطر بحث سرقت آب باید به صورت جدی مورد رصد قرار گیرد و باید برای وضعیت نصب تانکرها یک تصمیم استانی اتخاذ شود، چون همین موضوع انگیزه‌ای برای تغییر کاربری غیرمجاز اراضی است.

مقام ارشد قضایی استان تاکید کرد: نتیجه روند دادرسی در اجرای احکام مشخص می شود و اگر اجرا نشود همه زحمات بی نتیجه خواهد بود و به همین خاطر برای اجرای احکام قلع و قمع باید مدت زمان تعیین شود و احکام قاطعانه به اجرا درآید.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید یک عزم جدی برای اجرای احکام قلع و قمع معطل مانده آغاز شود و با جدیت در اولویت قرار گیرد و در این خصوص هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست و هر هفته باید نتیجه اقدامات گزارش شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین دادگستری ساخت و ساز غیرمجاز احکام قلع و قمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود

فاطمه محمدبیگی، افزود: متأسفانه کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده است و منجر به استهلاک، خستگی کادر مامایی شده است و همین مسئله عاملی بر کاهش کیفیت کار ماماها در کشور است.

محمدبیگی با اشاره به کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده، افزود: ایران تنها کشور دارنده جایزه کاهش جمعیت در جهان است، در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده، یعنی به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ متأسفانه به دلیل کمبود ماما در بیمارستان‌های کشور این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، اظهار داشت: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت تنها حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، چرا باید میزان جذب و استخدام ماما با وجود نیاز کشور کم باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • اجرا نشدن کامل طرح مسکن ملی و جوانی جمعیت در سبزوار
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه