Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمید سجادی اظهار داشت: ما از ۱۰ تکلیف خود به ۸ تکلیف عمل کرده و پیش نویس آیین نامه دو تکلیف دیگر را هم تدوین کرده ایم.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان صبح امروز سه شنبه (11 مرداد) در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه چرا با وجود گذشت ۱۸ ماه از تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، هنوز آیین‌نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات دولت نرسیده و عملا ظرفیت‌های این قانون فعال نشده است؟، اظهار داشت: تردیدی نیست که با تصویب این قانون با همت عالی نمایندگان مجلس گام بلندی در راستای انتظام و انسجام هرچه بیشتر مسائل و موضوعات مهم حوزه ورزش و جوانان برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو مقوله و پدیده اجتماعی یعنی ورزش و جوانان الحمدلله به قدر زیادی ساماندهی و قانونمند شد.

وی ادامه داد: ما سال‌ها غصه می‌خوردیم که چرا سازمان تربیت بدنی را پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با قانون دوران پهلوی دوم اداره می‌کردیم. در خرداد 90 که وزارت ورزش و جوانان تاسیس شد همچنان همان قانون اجرا شده توسط سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش تفویض شد و به وزارت ورزش گفتند که با همان قانون فعالیت کند. یعنی در جمهوری اسلامی داشتیم با همان قانون پهلوی دوم ورزش و جوانان را اداره می‌کردند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم که آرزوی ما ورزشی‌ها برآورده شد، تصریح کرد: مجلس در شهریورماه سال 90 سرانجام قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را در شهریور به تصویب رساند و کمتر از یک ماه بعد به تصویب شورای نگهبان رسید. از 10 مهر با ابلاغ آقای قالیباف این قانون به ریاست جمهور وقت تقدیم شد و دولت شش ماه فرصت داشت تا آئین نامه‌های آن را تهیه کند که وزارت ورزش و جوانان پیش نویس آئین نامه‌های مربوطه را به موقع تهیه و تقدیم نهاد ریاست جمهوری و هیئت دولت کرد و ما در اجرای این قانون کوتاهی نکردیم.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان وقت در مهلت قانونی 6 ماهه خود پیش نویس و آیین نامه را تهیه کرد و به نهاد ریاست جمهوری و هیات دولت تقدیم کرد، از آن زمان قدری فاصله افتاد تا در دولت جدید مجدد بعد از اینکه افتخار خدمت پیدا کردم به اتفاق همکاران، معاونان و مدیران کل مرتبط پیگیری‌های مستمری انجام دادیم.

سجادی گفت: طبق دستورالعملی که دریافت کردیم باید در 10 قسمت وظایفمان را انجام می‌دادیم که از آن‌ها آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های 8 قسمت از آن‌ها که مربوط به داخل وزارتخانه بود و یا بعضاً به طور مثال دستورالعمل اجرایی تامین و تجهیز امکانات ورزشی در رشته تیراندازی باید با وزارت ورزش و جوانان و دفاع به طور مشترک به تصویب و تفاهم می‌رسیدیم که انجام شد، یا در بحث شورای برون مرزی برای اعزام تیم‌ها و ورزشکاران و ورود آن‌ها نیز نیاز به آیین نامه و دستورالعمل شورای برون مرزی داشت، بنابراین از 10 تکلیف تنها 2 تکلیف باقی ماند.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر ورزش و جوانان سید حمید سجادی جلسه علنی مجلس وزارت ورزش و جوانان آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مراسم ترحیم نادر کاشانی کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال و از چهره‌های شاخص این رشته ورزشی در مسجد الرضای تهران با حضور مدیران و قهرمانان بسکتبال امروز جمعه برگزار شد.

در این مراسم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان حاضر شد و با قرائت فاتحه برای این مرحوم از درگاه خداوند آمرزش مسألت کرد.

این پیشکوست بسکتبال که سوم اردیبهشت ماه بدلیل بیماری در گذشت، در بازی‌های آسیایی ١٩۶۶، ١٩٧٠ و ١٩٧۴ عضو تیم ملی ایران بود و در سال ١٣۵٧ از تیم ملی خداحافظی کرد.

کد خبر 6088967

دیگر خبرها

  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال