Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده و شکل‌گیری توده گرد وخاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به نوار غربی کشور خبرداد.

صدق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه(۱۱ مردادماه) در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، غرب و جنوب فارس، اردبیل، ارتفاعات هرمزگان و دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی، بارش پراکنده با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:چهارشنبه تا جمعه(۱۲ تا ۱۴ مردادماه) در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا شنبه(۱۵ مردادماه) با ورود سامانه بارشی جدید به‌تدریج در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز و سواحل دریای خزر، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده نواحی شمال شرق، شرق به‌ویژه منطقه زابل، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت با شکل‌گیری توده گردوخاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به نوار غربی کشور در این نواحی کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی انتظار می رود.

ضیاییان افزود: از امروز تا شنبه (۱۱ تا ۱۵ مردادماه) شرق دریای عمان و شنبه دریای خزر مواجه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۲ مردادماه) صاف تاکمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ مردادماه) صاف تاکمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای  ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۱ و ۱۲ مردادماه) اهواز با دمای ۴۶ و۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز(۱۱ مردادماه) اردبیل، زنجان ، شهرکرد و یاسوج با  دمای ۱۶ درجه سانتیگرد و فردا( ۱۲ مردادماه) اردبیل،شهرکرد،کرمان و همدان با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه بارشی خیزش گرد و خاک کاهش کیفیت هوا رگبار باران وزش باد شدید وضعیت جوی امروز کشور پیش بینی می شود درجه سانتیگراد وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه فردا دوشنبه در برخی ساعات در مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و دیگر مناطق کشور جو آرامی دارند گفت: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به‌تدریج بارش‌ها در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شده و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را در برمی‌گیرد.

او  با بیان اینکه روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز و نیمه جنوبی ایران ادامه دارد گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ۳ روز آینده شرق و جنوب خلیج‌فارس مواج است.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی برای نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه تا پنج شنبه  به همراه ناپایداری‌های همرفتی خبر داد و گفت: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و غرب خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری را شاهد هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق