Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@06:04:09 GMT

ورزش بیشتر موجب افزایش طول عمر می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۹۴۲۳

ورزش بیشتر موجب افزایش طول عمر می شود

یک مطالعه جدید بزرگ نشان می دهد که افراد میانسال می توانند تنها با بلند شدن از روی کاناپه و پیاده روی روزانه به سال های عمر خود بیافزایند.

 محققان بیش از ۱۰۰ هزار آمریکایی را برای چندین دهه تحت نظر داشتند و دریافتند افرادی که به اندازه توصیه متخصصان سلامت ورزش می‌کنند، بیشتر عمر می‌کنند.

طبق این توصیه‌ها، بزرگسالان باید از طریق فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی سریع، به مدت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته به ورزش متوسط بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزینه دیگر این است که هر هفته به مدت ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه به فعالیت‌های عرق آورتر مانند دویدن یا دوچرخه سواری بپردازند.

در این مطالعه، افراد میانسالی که به این اهداف دست یافتند، حدود ۲۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در ۳۰ سال آینده بودند.

«دونگ هون لی»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «بیشتر افراد، به ویژه افرادی که به اندازه کافی فعال نیستند، می‌توانند با انجام سطوح ورزشی توصیه شده فعلی از مزایای سلامتی چشمگیری برخوردار شوند.»

محققان مشاهده کردند افرادی که مقادیر توصیه شده ورزش را انجام دادند، در مقایسه با همسالان خود که کم تحرک بودند، حدود ۲۵ تا ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته بودند. خطر مرگ ناشی از علل غیر قلبی عروقی نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافت.

برای ورزشکارانی که دو تا چهار برابر بیشتر از مقادیر توصیه شده ورزش می‌کردند، فواید طول عمر کمی بیشتر بود.

در میان افرادی که به مدت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته به شدت ورزش می‌کردند، خطر مرگ به هر دلیلی در مقایسه با افراد کم تحرک، حدود ۲۲ درصد کمتر بود. افرادی که ۳۰۰ تا ۶۰۰ دقیقه در هفته ورزش می‌کردند، خطر مرگ به هر دلیلی تا ۳۱ درصد کاهش یافت.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خطر مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از پله‌ها بالا می‌روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می‌کنند، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و ۳۹ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.

دکتر «سوفی پادوک»، محقق ارشد از بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک بریتانیا، می‌گوید: «اگر انتخابی بین رفتن از پله یا آسانسور دارید، به سراغ پله‌ها بروید زیرا به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند».

پادوک گفت: «بالا رفتن از پله یک شکل عملی و قابل دسترس از فعالیت بدنی است. با وجود این، اغلب افرادی که برای رسیدن به طبقه بالاتر عجله دارند، پله‌ها را نادیده می‌گیرند.»

پادوک می‌گوید: «حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالارفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای ادغام در برنامه‌های روزمره باشد».

برای این مطالعه، محققان داده‌های ۹ مطالعه شامل بیش از ۴۸۰۰۰۰ نفر را جمع آوری کردند.

پادوک در ادامه افزود: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هر چه از پله‌ها بیشتر بالا بروید، فواید بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله‌ها بالا بروید.»

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود