Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه برنامه‌های محرم و صفر در قالب سوگواره عاشورایی از اول محرم تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت، از راه‌اندازی قرارگاه مرکزی سیدالشهدا خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عباس موسوی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اجرای نیات واقفین خیراندیش در ماه محرم و طرح‌های سوگواره بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی اظهار داشت: هماهنگی و حمایت از 44 هیئت مذهبی شاخص برای استقرار در بقاع متبرکه فارس در این ایام و 370 مبلغ در بقاع متبرکه به ویژه در مناطق روستایی از مهم‌ترین اقدامات است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه‌های محرم و صفر در قالب سوگواره عاشورایی از اول محرم تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت افزود: در این راستا قرارگاه مرکزی به نام حضرت سیدالشهدا در اداه کل اوقاف و امور خیریه فارس راه‌اندازی شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در ادامه افزود: همزمان با ششم ماه محرم نیز ویژه برنامه احلی من العسل در 35 بقعه متبرکه در قالب همایش نوجوانان حسینی با هماهنگی آموزش و پرورش و بسیج برگزار می‌شود.

موسوی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در 19 بقعه متبرکه در 14 مرداد ماه مصادف با 7 محرم  تدارک دیده شده که این برنامه درصورت مجوز از سمت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی   همزمان در سطح استان فارس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مراسم روز تاسوعا و عاشورا حسینی و شام غریبان نیز در 170 بقعه متبرکه برگزار می‌شود. همچنین برگزاری آیین چهارپایه خوانی در آستان امام‌زادگان واجب التعظیم در استان فارس برگزار می‌شود.

موسوی در ادامه با بیان اینکه نماز جماعت روز عاشورا در صحن 150 بقعه متبرکه برگزاری می‌شود بیان کرد:  ویژه برنامه شهادت امام سجاد (ع) در  18 مردادماه مصادف با 11 محرم برگزار می‌شود همچنین برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در 19 بقعه متبرکه استان در تاریخ 19 مردادماه مصادف با 12 محرم دنبال می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان کرد: حمایت از گروه‌های تعزیه خوانی و شبیه خوانی از جمله برنامه‌های اوقاف است. همچنین اجرای طرح شمیم حسینی در راستای حمایت از هیئت‌های مذهبی نیز دنبال می‌شود.

«برای عزت ایستاده‌ایم»؛ حال و هوای محرم 1401 کابلپیش بینی توزیع 20 میلیون پرس غذای گرم در ماه محرم و صفر 1401راه‌اندازی 500 آشپزخانه طبخ غذا برای توزیع غذای گرم به نیازمندان در محرم امسالشبکه‌های استانی تلویزیون، 77 هزار دقیقه برنامه محرمی پخش می‌کنند

وی گفت: تاکنون 400 هیئت مذهبی تعیین تکلیف و حواله دریافت کرده‌اند و همچنین علاوه بر حمایت از هیئت‌های حسینی اوقاف توزیع بسته های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند در این ماه را در برنامه دارد.

موسوی بیان کرد: اوقاف اجرای طرح درمان رایگان و استقرار گروه‌های درمانی در محلات کم برخوردار با همکاری بسیج جامعه پزشکان و با همکاری درمانگاه پوستچی، درمانگاه مطهری و بیمارستان نمازی نیز دارد.

انتهای پیام/424/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه برگزار می شود بقعه متبرکه استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک در وزارت اقتصاد، گفت: در راستای برنامه کنترل تورم از طریق کنترل مقداری ترازنامه بانکها مدیریت خلق نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است.

محرمیان افزود: گفت: یگ‌نگرانی در این مسیر موضوع تامین مالی تولید است. پروژه برات الکترونیکی در زمان سیاستهای انقباضی پول به عنوان یک ابزار بسیار کارا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود، شبکه بانکی برای پیاده سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تامین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری های نوین موارد فنی و جزییات را به خوبی پیش برده اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی در میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در خاتمه گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و.... نیز در نهایی سازی این پروژه مشارکت داشتند.

در این نشست معاون اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد، برات الکترونیک ابزار مکمل اوراق گام است و یک ابزار مهم برای تامین مالی تولید محسوب میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید در دستور کار
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید