Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی اسلامی از استان قزوین، ۱۱ ورزشکار مرد و زن در قالب تیم‌های ملی مختلف به عنوان ورزشکار و مربی در اردو حضور دارند و مهیای رقابت با حریفان می‌شوند.

پنجمین دوره مسابقات ورزشی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در سال ۲۰۲۲ به میزبانی قونیه ترکیه برگزار می‌شود و در این رویداد ورزشی که برای کشورهای اسلامی حکم المپیک دارد، ورزشکاران مرد و زن ۵۷ کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی با هم به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاروان‌های ورزشی کشورمان در این بازی‌ها در رشته‌های ورزشی‌ المیپکی و پاراالمپیکی به میدان می‌روند و این روزها که هرچه به تاریخ اعزام نزدیک‌تر می‌شویم بازار مسابقات داغ‌تر می‌شود و تیم‌های ملی کشورمان نیز بعد از برگزاری رقابت‌های انتخابی و معرفی برترین‌ها در حال پیگیری اردوهای نهایی هستند.

در پنجمین دوره این رویداد ورزشی بین‌المللی از استان قزوین، ۱۱ ورزشکار مرد و زن در قالب تیم‌های ملی مختلف به عنوان ورزشکار و مربی در اردو حضور دارند و مهیای رقابت با حریفان می‌شوند.

شناخته شده‌ترین ورزشکاران استان در مسابقات کشورهای اسلامی «اسماعیل عبادی»، ملی پوش سابق و سرمربی فعلی تیم ملی تیراندازی با کمان در رشته کامپوند است که در دوره سوم این رقابت‌ها موفق به کسب سه نشان طلا، نقره و برنز شد و حالا با تجارت کسب کرده به‌عنوان سرمربی به دنبال درخشش ملی پوشان در این آوردگاه بین‌المللی است.

«علی اصغر آسیابری» جوان اول این روزهای تیم ملی کاراته هم یکی از با تجربه‌های کاروان کشورمان در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی است و در پنجمین دوره این رقابت‌ها دومین حضور خود را تجربه می‌کند.

تیم ملی کاراته زنان در ترکیب «لیلا برجعلی» یکی از جوانان آینده‌دار را به همراه دارد که برای کسب نشان با حریفان به روی تاتامی می‌رود.

تیم ملی ایروبیک ژیمناستیک با پایان رقابت‌های درون اردویی خود از «علیرضا نبی‌پور» در ترکیب سه نفره خود بهره خواهد برد.

رشته بسکتبال بانوان و در رقابت‌های سه به سه «افسانه حسن‌نایبی» به‌عنوان سرمربی تیم ملی حضور دارد و هدایت ملی‌پوشان در رقابت‌های بازی‌های کشورهای اسلامی را عهده‌دار خواهد بود.

در دوچرخه‌سواری بانوان هم چهره شناخته شده این ورزش، «دلارام ذاکرانی» مربی قزوینی هدایت ملی پوشان را بر عهده دارد و تیم ملی دوچرخه سواری بانوان با هدایت این چهره جوان به میدان می‌رود.

تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری بانوان برای شرکت در پنجمین دوره مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی در قزوین و زیر نظر «مهسیما بابایی» مربی قزوینی برگزار و چهره ملی‌پوشان اعزامی مشخص شد.

تکواندوکاران ملی‌پوش هم این روزها اردوی آماده‌سازی خود را پشت سر گذاشته و از قزوین «مهران برخورداری» نماینده استان در راه قونیه است.

در والیبال تیم ملی ب ایران مُهیای حضور در آوردگاه کشورهای اسلامی می‌شود و «آرمان رحمانی» نماینده استان در تمرینات آماده سازی تیم ملی است.

در رشته‌های پارالمپیکی هم استان قزوین چند نماینده دارد، در پاراتیراندازی با کمان «جبرئیل عبادی» مربی المپیکی استان در تمرینات تیم برای این رقابت به سر می‌برد، در تنیس روی میز جانبازان و معلولین «مهدی رضازاده» از قهرمانان نام آشنای استان برای حضور در این مسابقات تمرینات خود را به همراه تیم ملی برپا کرده است.

گفتنی‌ است تا پیش از این «عطیه شهسواری» ملی پوش هندبال استان در اردوهای آماده سازی تیم ملی حضور داشت و این روزها به دنبال بهبود مصدومیت است.

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی به نام پیامبر اعظم (ص) و با شعار ایران سرافراز در این بازی‌ها به میدان خواهد رفت.

در سومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی که سال ۲۰۱۳ به میزبانی بالمبانگ کشور اندونزی برگزار شد، از استان قزوین، «اسماعیل عبادی» در رشته کامپوند موفق به کسب سه نشان طلا، نقره و برنز شد، «شکرانه ایزدی» ملی پوش تکواندو استان هم در این رویداد به یک نشان طلا دست یافته بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی قزوين بازیهای همبستگی اسلامی بازی های کشورهای اسلامی پنجمین دوره استان قزوین ملی پوشان رقابت ها تیم ملی ملی پوش بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور گلبالیست قزوینی در اردوی تیم ملی

به گزارش خبرنگار مهر، با دعوت سرمربی تیم ملی محمدمهدی زارعی به اردوی تیم ملی گلبال ایران که خود را برای مسابقات پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ آماده می کند دعوت شد.

این اردو که ششمین ششمین مرحله اردوی تیم ملی گلبال آقایان نابینا و کم بینای کشور است ۱۶ اردیبهشت آغاز و تا ۲۴ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است این اردو در مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران برگزار میشود.

کد خبر 6093791

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد
  • ۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک کسب شده است
  • حضور گلبالیست قزوینی در اردوی تیم ملی
  • پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران میزان بودجه در سال پارالمپیک هستیم
  • حضور ورزشکاران استان در تیم های ملی
  • نگران بودجه کمیته ملی پارالمپیک در سال پارالمپیک هستیم
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت