Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@01:10:48 GMT

فروش 120 میلیارد ریالی صنایع‌دستی استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۹۸۳۰

فروش 120 میلیارد ریالی صنایع‌دستی استان سمنان

به‌گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، جعفر صفاخواه در بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی گروهی و انفرادی شهرستان‌های شاهرود و دامغان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف معاونت صنایع‌دستی، فراهم کردن زمینه فروش تولیدات هنرمندان است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: شناسایی امکانات موجود و ایجاد انگیزه در هنرمندان و بخش خصوصی برای ایجاد فروشگاه صنایع‌دستی، نمایشگاه‌های محلی، استانی، منطقه‌ای و سراسری زمینه‌ساز افزایش فروش تولیدات صنایع‌دستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفاخواه ادامه داد: ایجاد غرفه‌های فروش در اماکن تاریخی و موزه‌ها، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی از دیگر اقدامات موثر برای فروش صنایع‌دستی است.

او با تأکید بر اینکه فروش در چرخه تولید صنایع‌دستی به عنوان موتور محرکه تولید عمل می‌کند، گفت: فروش صنایع‌دستی زمینه‌ساز تولید بیشتر با کیفیت بالاتر، اشتغال بیشتر و رونق کسب و کار می‌شود.

هنرمندان نیز در این بازدید، کمبود و گرانی مواد اولیه مرغوب، موانع موجود در دریافت تسهیلات، موانع رونق کسب و کار و فروش را از جمله مشکلات فعالیت در این عرصه عنوان کردند.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی اقامتگاه های بوم گردی صنایع دستی استان سمنان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید

سلطانی‌پور گفت: مجوز فعالیت یک فروشگاه صنایع‌ دستی در بازار سرپوشیده شهر شاهرود صادر شد. 

وی  ادامه داد: براساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مجوز خود را بگیرند.

وی افزود: اکنون شش فروشگاه صنایع‌ دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌ دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌ دستی نیز در مهدیشهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس