Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، یادواره لشکر فرشتگان «یادمان زنان مجاهد» دهم مرداد به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با حضور فرزندان و همسران شهدا در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمدعلی صمیمی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران درباره برگزاری این یادواره گفت: برگزاری این برنامه با عنوان یادواره لشکر فرشتگان نتیجه بحث شهید پژوهی و گفتگوهایی است که با مادران و همسران شهدا انجام شده است و امروز به میزبانی خانواده شهدا اختتامیه این برنامه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این گونه برنامه‌ها که مرتبط با شهداست، از برنامه ریزی تا اجرا و اختتامیه با توجه خود شهدا صورت می‌پذیرد، اظهار کرد: امروز که سوم محرم است تقریباً یک چله با زمان حرکت زائران اربعین فاصله داریم، به نظر می‌رسد این برنامه و توسل به شهدا می‌تواند نقطه شروعی باشد که با مدد شهدایی که پرونده آنها توسط شما دانش آموزان تکمیل شده است، انشاالله اربعین کربلا باشیم.

در ادامه حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه خداوند اراده کرده که در جاودانه‌ترین حماسه تاریخ، بانوان دارای سهمی اساسی، جدی و در متن حادثه داشته باشند، گفت: ما حساس‌تر و جدی تر و شگفت انگیز تر از حماسه حسینی نمی‌شناسیم، در این حماسه بزرگ که نقطه عطفی در تاریخ بشریت و تاریخ اسلام است با یک مکتب الهام بخش مواجهیم که خداوند اراده کرده با نقش آفرینی حضرت اباعبدالله (ع) همه ارزش‌های مکتب با رمز شهادت در آن جاودانه شود در این مکتب وقتی نام امام حسین (ع) را می بریم، دستیار و وزیر اعظم ایشان که حضرت زینب (س) باشد را یاد می‌کنیم.

وی اظهار کرد: چه خوب گفته اند که کتاب عاشورا دو جلد دارد، یکی بنام سیدالشهدا و دیگری به نام حضرت زینب (س) است. حضور حضرت زینب (س) در حادثه کربلا یک حضور حاشیه‌ای نبود، بلکه حضوری در متن حادثه است و ماندگاری قیام عاشورا به برکت حضور حضرت زینب (س) و بانوان مجاهدی است که در این حماسه حضور داشتند و بانوانی که راه ایشان را در طول تاریخ ادامه دادند و همه اینها زیر پرچم حضرت فاطمه (س) قرار دارند که درس شجاعت، عشق، فداکاری و معرفت به ساحت قدس ربوبی را به بشریت آموخت.

حاج علی اکبری با بیان اینکه فرماندهی کل لشکر فرشتگان عالم، حضرت زهرا (س) است و در این مکتب است که حضرت زینب و بانوانی که در متن حادثه حضور داشتند تربیت می‌شوند، افزود: در کوفه اگر یک نفر باشد که توانسته باشد، حرکت مسلم بن عقیل را در غربت سازماندهی کند، بانوی گرامی به نام طوعه است که به تنهایی یک لشکر به حساب می‌آید، تا می‌رسیم به شخصیتی مانند ام وهب که هم همسر شهید، هم مادر شهید و هم تنها بانوی شهید کربلاست که وقتی همسرش به میدان جنگ رفت و به شهادت رسید او هم عمود خیمه را برداشت و به سمت دشمن حمله کرد که امام حسین (ع) ایشان را برگرداند. وقتی فرزند ایشان به میدان رفت به او گفت وقتی از تو راضی می‌شوم که با شهادتت، پسر رسول خدا را همراهی کنی و در نهایت او را کنار سر مطهر فرزندش به شهادت رساندند. اگر بنا باشد این موارد تفسیر شوند، وقت زیادی لازم است.

وی عنوان کرد: بنابراین غیر از حضرت زینب (س) که نماد اصلی نقش آفرینی بانوان در کربلاست، تمام بانوان دارای نقش مؤثر در این حماسه هستند. جالب اینجاست که در این رویارویی تاریخی در کربلا که عدد لشکر امام حسین به ۱۲۰ نفر نمی‌رسید در مقابل لشکر ۳۰ هزار نفری دشمن، حضور بانوان نقطه قوت این لشکر بود. بعد از جنگ نیز کاروان زنان و فرزندان، کاروان آزادی آفرین بودند و پس از این حادثه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) مسئولیت جهاد تبیین را برعهده گرفتند. در واقع حادثه عاشورا منبع الهام بخش برای همه نهضت‌های آزادی بخش بشری است و می‌توان گفت آنچه در نهضت پیامبر (ص) در بعثت از فراسوی جاهلیت اولی که بزرگترین ظلم را به بشر روا داشته بودند، ظهور کرد، در حماسه حسینی تکمیل و در نهضت اسلامی از آن پرده برداری شد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تصریح کرد: چادر، انتخاب برتر بانوی ایرانی برای امتداد پرچم داری حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) است که شما بانوان این پرچم را در صحنه‌های علمی، اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی با خود همراه دارید. امید است جز کسانی باشید که بر افتخارات لشکر فرشتگان بیافزاید.

ما در استفاده نکردن از ظرفیت‌ها اول هستیم

در ادامه عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این نکته که امام حسین (ع) به ما نشان داد چگونه می‌شود از خود بگذریم و به خدا برسیم گفت: خودخواهی ریشه همه زشتی‌هاست. اما این خودخواهی یک فرصت است برای اینکه وقتی از آن بگذریم به همه چیز می‌رسیم. امام حسین (ع) به ما نشان داد به خاطر خدا می‌شود به همه مسائل فائق آمد. کربلا و روایت‌های کربلا صحنه‌های انسانی هستند که به ما می‌گویند، چگونه انسانیت می‌تواند متبلور شود تا به خدا برسیم.

وی اظهار کرد: این ایام که اولاً جای تسلیت دارد، اما جای تبریک نیز دارد و باید به خودمان تبریک بگوییم که دل داده این مکتب هستیم، ما می‌توانیم از خود بگذریم تا به خدا برسیم، این اتفاق بزرگی است که امام حسین (ع) راهش را به ما نشان داده است.

سعیدی نژاد عنوان کرد: هرچه سن پایین‌تر باشد، نشاط انسان برای پا گذاشتن روی نفسش بیشتر است. اینکه امام خمینی (ره) می‌فرمایند: "رهبر من طفل سیزده ساله است که نارنجک به خود می‌بندد …" نشان دهنده این است که این سن، فرصت خوبی برای پا گذاشتن روی نفسانیات است.

وی افزود: حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) و زنان کربلا به ما تجلی زنانه را برای رشد جامعه نشان دادند. امروز کشور ما در مسیر شکل دادن یک اتفاق بزرگ است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم می‌فرمایند: «ما در استفاده نکردن از ظرفیت‌ها اول هستیم»، یکی از ظرفیت‌های ما نوجوانان هستند. علت اینکه در مواجهه با نوجوانان نمی‌دانیم چه کار کنیم به این دلیل است که آنها نسل پیشرو هستند و امروز نوجوانان ما آماده شکل دادن کنش‌های فرهنگی هستند. نسل نوجوان ما کیلومترها از نسل قبلی جلوتر است، بنابراین برای هدایت جامعه به چشم انداز نیاز داریم. ارزش هر جامعه به این است که جوانان چه دل مشغولی‌هایی دارند، این دل مشغولی‌ها قرار است جامعه را بسازند. تصوری که شما از آینده خود دارید همان چیزی است که قرار است به ثمر بنشیند. یکی از از خطاهای ما این است که به تصورات نسل جوان رسیدگی نکرده ایم این تصورات باید متناسب با استعدادها و توانایی‌هایشان باشد. قرار است کمک کنیم دل‌مشغولی‌های نوجوانان هدفدار شود.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه اگر حضور زنان در صف مقدم انقلاب نبود، این انقلاب پیروز نمی‌شد، گفت: دختران، نسل پیشرو و پیشگام هستند، باید ببینیم دخترانمان به دنبال چه هدفی هستند. آینده فرزندان ما آینده کشور است. در جامعه، الگو های خوبی داریم، باید افتخار کنیم که حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و مادران و همسران شهید داشته ایم. امروز دختران ما نقش آفرینی‌های متناسب با این الگوها باید رقم بزنند.

وی تصریح کرد: نگاه اسلام به زن خیلی متعالی است و به اینکه زن کارگر جامعه باشد، بسنده نمی‌کند و زن را رهبر جامعه می‌داند. الگوی سوم نشان از نگاه متعالی به زن دارد. خدا را شکر می‌کنیم در نهضت پیشرفت بانوان به دنبال تعریف عرصه‌هایی برای نقش آفرینی زنان و دختران هستیم و می‌خواهیم در حوزه زنان عرصه‌هایی برای کنشگری آنها ترسیم کنیم که در این راستا، رویداد فردامون و لشکر خوبان، نماد نقش آفرینی برای نوجوانان هستند.

در پایان این مراسم از نوجوانان برتر که در پژوهش و گردآوری آثار مربوط به شهدا نقش آفرینی کردند، با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حضور بانوان اتحادیه انجمن های اسلامی لشکر فرشتگان نقش آفرینی حضرت زینب امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر

ایسنا/یزد تیم فوتسال بانوان چادرملو اردکان به لیگ برتر فوتسال ایران صعود کرد.

تیم فوتسال بانوان چادرملو اردکان در ادامه رقابت‌های لیگ دسته اول، ظهر امروز (۷ اردیبشهت) موفق شد با شکست نماینده هیات فوتبال اصفهان سهمیه حضور به لیگ برتر فوتسال ایران را برای خود به ارمغان آورد.

بانوان فوتبالیست چادرملو اردکان که پیش از این هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند؛ امروز سومین حریف خود را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دادند.

در این بازی «شیرین صفار» و «زهرا قربانی» از روی نقطه پنالتی و «مهدیه محمدزاده» و «فاطمه قهرمانی» نیز هر کدام یک گل برای چادرملو اردکان به ثمر رساندند.

شاگردان «فاطمه نادریان» در تیم فوتسال بانوان چادرملو اردکان با حداکثر امتیاز جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورند.

به گزارش ایسنا این اولین حضور یک تیم فوتسال بانوان از استان یزد در سطح یک فوتسال ایران است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود