Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا باید سیاست غلط «فشار حداکثری» را کنار بگذارد و به خواسته‌های منطقی و مشروع ایران توجه داشته باشد.

آن‌گونه که در وب‌سایت رسمی وزارت خارجه چین منتشر شده، ژائو لیجیان این اظهارات را در نشست خبری هفتگی خود بیان کرده است.

وی در این باره افزود: آمریکا، به عنوان آغازگر مشکلات در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران، باید به صورت کامل سیاست غلط و اشتباه «فشار حداکثری را اصلاح کند و با نگاه مثبت به خواسته‌های منطقی و مشروع ایران پاسخ دهد؛ در این صورت در آینده‌ای نزدیک گفت‌وگوها منجر به نتیجه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین گفت: گفت‌وگوها برای احیای برجام هم‌اکنون در وضعیت حساسی قرار دارد. طرف‌های درگیر باید در مسیر گفت‌وگو و مذاکره باقی بمانند و تلاش‌های دیپلماتیک برای رسیدن به اجماع درباره مسائل و اختلاف‌های باقی‌مانده را افزایش دهند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ۱۸ اردیبهشت ۹۷ به صورت یک‌جانبه و غیرقانونی از توافق بین‌المللی برجام خارج شد و اعلام کرد با اعمال «شدیدترین تحریم‌های تاکنونیِ تاریخ» و پیگیری «سیاست فشار حداکثری» علیه ایران تلاش می‌کند برای «تقویت برجام و گنجاندن مسئله موشکی و منطقه‌ای ایران در این توافق»، بار دیگر مقامات تهران را مجبور می‌کند که دوباره پای میز مذاکره بیایند. مقامات و رسانه‌های آمریکا هم‌اکنون و پس از چند سال آشکارا به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران، اعتراف می‌کنند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به توافق برجام، در دولت سیزدهم از اوایل دی‌ماه پارسال در وین آغاز شد، اما به علت جدی‌نبودن واشنگتن این گفت‌وگوها در اسفندماه متوقف شد. بعد از چند ماه وقفه دور جدید مذاکرات در هفتم و هشتم تیرماه در دوحه قطر برگزار شد، اما تاکنون به علت عدم تضمین آمریکا به استفاده ایران از مزایای اقتصادی برجام و خروج دوباره از این توافق، به نتیجه مشخص و روشنی منجر نشده است و سرنوشت برجام همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کد خبر 5553859

منبع: مهر

کلیدواژه: برجام چین ایران سیاست فشار حداکثری عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین جنگ اوکراین لبنان تایوان اوکراین ایران افغانستان جو بایدن عربستان سعودی نانسی پلوسی فشار حداکثری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران

رسانه دولتی کره شمالی سه‌شنبه از جدیدترین دور تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل اعلام شد، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس؛ خبرگزاری کِی‌سی‌ان‌اِی کره شمالی در واکنش به اعلام اخیر تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هواپیما‌های بدون سرنشین ایران، پاسخ پهپادی و موشکی تهران در پی حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را ناشی از حملات نظامی این رژیم خواند و افزود «ایالات متحده واقعیت‌ها را به بیراهه برد، به گونه‌ای که گویی ایران مسئول وخامت وضعیت منطقه بوده و تحریم‌های ناعادلانه اعمال کرد».

این رسانه دولتی افزود «رفتار بی‌پروای آمریکا اقدامی خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که به حاکمیت ایران تجاوز می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند اراده نیرو‌های مسلح و مردم ایران برای حفظ حاکمیت و عزت این کشور را در هم بشکند».

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • فشار نهاد‌های امنیتی صهیونیست برای توافق آتش بس با حماس
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست