Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی، گفت: ما می‌ترسیم طرح دارویار به سرنوشت طرح تحول سلامت دچار شود.

وی بیان کرد: قرار بود طرح تحول سلامت جلوی زیرمیزی را در کادر درمان بگیرد که آیا توانست این کار را انجام دهد؟ طرح دارویار نیز قرار است جلوی قاچاق دارو را بگیرد و کمک کند تا دارو با قیمت کمتری به دست مردم برسد که سوال ما این است که چگونه این طرح می‌خواهد جلوی قاچاق دارو را بگیرد؟

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین الان ۷ درصد داروخانه‌های کشور دولتی هستند که ۵۴ درصد گردش مالی داروخانه‌های کشور دست این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگونه است که دارو در داروخانه‌ها نیست، اما در ناصرخسرو پیدا می‌شود؟

نیک‌بین ادامه داد: داروخانه‌های دولتی که بیشترین گردش مالی را دارند، خود در قاچاق دارو نقش دارند. ۹۳ درصد داروخانه‌ها که خصوصی هستند، کمترین گردش مالی را داشته و قاچاق در آن‌ها کمتر است.

وی اظهار داشت: گفته می‌شود که طرح دارویار، دارو را به قیمت کمتر به دست مردم می‌رساند که قطعاً چنین چیزی ممکن نخواهد بود چرا که زیرساخت‌های اجرای آن مهیا نیست. برخط بودن در خیلی از جاهای کشور نظیر شهرستان‌های محروم امکان‌پذیر نیست. نباید اجازه داد این طرح‌های غیرکارشناسی فشار را بر مردم بیشتر کند. اکنون چهار میلیون نفر در سطح کشور بیمه نیستند، چه تدبیری برای آن‌ها اندیشیده شده است؟

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار، گفت: حتماً اعتبار لازم باید تخصیص داده شود که در خصوص رقم آن عددی ذکر نکردم.

وی تصریح کرد: قطعاً در شروع کار مشکلاتی وجود دارد، اما دولت همه تلاش خود را می‌کند که به بهترین شکل اجرایی شود. در این جلسه نیز به وزیر بهداشت هشدار داده شد که داروخانه‌ها باید پول خود را دریافت کنند و قطعاً باید به صورت برخط باشد. بنده تأکید کردم که پرونده الکترونیکی سلامت باید کامل شود.

کد خبر 5553888 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح دارویار محمد باقر قالیباف صحن مجلس کمبود دارو صحن مجلس سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی محمد مخبر حسین امیرعبداللهیان پیام تسلیت مجمع تشخیص مصلحت نظام عادل آذر دولت سیزدهم محمد باقر قالیباف حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی محرم 1401 احمد راستینه برنامه هفتم توسعه داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش