Web Analytics Made Easy - Statcounter

"شیرین ابوعاقله"، خبرنگار شهیده فلسطینی و "مندلا ماندلا"، نماینده مجلس آفریقای جنوبی و فعال ضدآپارتاید رژیم صهیونیستی، برندگان هفتمین جایزه بین‌المللی حقوق بشر اسلامی معرفی شدند. آیت‌الله جوادی‌آملی و شهید صیاد خدایی نیز مورد تجلیل قرار گرفتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ آیین اعطای هفتیمن جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی صبح امروز با حضور میهمانان داخلی و خارجی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرین ابوعاقله، خبرنگار شهیده فلسطینی و مندلا ماندلا، نوه نلسون ماندلای فقید و فعال حقوق بشر آفریقای جنوبی و مخالف رژیم آپارتاید صهیونیستی، برندگان این دوره از جایزه حقوق بشر اسلامی هستند.

همچنین در این دوره از آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی، مرجع تقلید جهان شیعه به دلیل ادبیات‌سازی در حوزه حقوق بشر اسلامی و نیز شهید صیاد خدایی که در عملیات تروریستی به شهادت رسید، تجلیل و تکریم به عمل آمد.

کاظم غریب‌آبادی، معاون بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با بیان سخنانی در این مراسم گفت: به ابتکار جمهوری اسلامی ایران سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی به نام روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی ثبت شد و کشورهای اسلامی خود را ملزم می‌دانند که در این روز به برگزاری مراسم‌هایی بپردازند.

وی‌ با تأکید بر اینکه اعلامیه حقوق بشر اسلامی به دنبال توسعه و تبیین ارزش‌های والای انسانی است، گفت: غرب همواره کوشیده تا با نادیده گرفتن ارزش‌های کشورهای دیگر از جمله کشورهای مسلمان، ارزش‌های لیبرال خود را بر جوامع دیگر تحمیل کند.

معاون بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران افزود: رعایت حقوق بشر یکی از اصلی‌ترین چالش‌های حقوق بشر در جهان امروز است. کرامت انسان امروزه بیش از هر زمان دیگری در معرض نقض است،‌ سلطه‌جویی‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، جنگ، تحریم، تخریب و مخاطرات زیست محیطی و فقر، از جمله مؤلفه‌هایی هستند که صلح جهانی را نشانه رفته است.

غریب‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جامعه با چالش‌های زیادی برای دستیابی به صلح و عدالت مواجه است، گفت: عقلانیت‌. عدالت و معنویت. مهمترین ارکان زیست بشر برای رسیدن به تأمین صلح پایدار است و حقوق بشر اسلامی به این موارد تأکید کرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه با اشاره به هفتمین جایزه بین‌المللی حقوق بشر اسلامی بیان کرد: سال جاری 35 کاندیدا از 22 کشور به کمیته اعطای جایزه معرفی شدند که بعد از بحث و بررسی خبرنگار شهیده شیرین ابوعاقله را برای اقدامات روشنگرانه در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی و آقای مندلا ماندلا، نماینده مجلس قانون‌گذاری آفریقای جنوبی و از پیشگامان موج جدید ضدآپارتاید رژیم صهیونسیتی و حمایت او از مردم فلسطین، به عنوان برندگان هفتیم جایزه حقوق بشر و کرامت انسانی انتخاب شدند.

وی افزود: همچنین در این دوره از جایزه از آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی از پیشگامان حوزه ترویج و تبیین حقوق بشر اسلامی و نیز شهید صیاد خدایی که با گروه‌های تروریستی مقابله داشت و در عملیات تروریستی شهید شد، تحلیل و تکریم به عمل می‌آید.

در ادامه عمر هواش، خبرنگار همکار شیرین ابوعاقله در شبکه الجزیره به نمایندگی از خانواده ابوعاقله به سخنرانی در این مراسم پرداخت و طی آن گفت: شیرین بعد از شهادت به نماد بین‌المللی حقیقت و آزادی بیان و مقاومت در افکار جهان تبدیل شده است. تشییع پیکر شیرین، یک تشییع ویژه بود و علیرغم شرط اسراییل که پرچم فلسطین در مراسم تشییع در قدس نباید نباشد، پیکر شیرین یا پرچم فلسطین تشییع شد و این یک پیروزی برای شیرین حتی بعد از مرگش بود.

وی افزود: شیرین فلسطینی مسیحی و دارای تابعیت آمریکا بود اما انتخاب کرد که در فلسطین بماند و برای فلسطین و برای ملت آن مقاومت کند.

وی همچنین از انجام سه تحقیق مجزا در شبکه الجزیره، تشکیلات خودگردان فلسطینی و جمعی از شخصیت‌های حقیقی و سازمان‌های حقوقی در خصوص مرگ شیرین ابوعاقله و فشار اسرائیل به آمریکا برای فاش نشدن نتیجه تحقیقات خبر داد.

صبح سه‌شنبه؛ هفتمین جایزه جهانی حقوق بشر اسلامی اعطا می‌شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حقوق بشر اسلامی حقوق بشر اسلامی شیرین ابوعاقله جایزه حقوق بشر هفتمین جایزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد و از پاکبانان که برای شهر اصفهان زحمت می‌کشند تا شهر زندگی زیبا شود، حمایت و حق و حقوق آن‌ها دیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از زحمات مدیریت شهر و معاونت فرهنگی که در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های خوبی برگزار کردند تشکر می‌کنم، اما اطلاع‌رسانی پیرامون برگزاری این برنامه‌ها ضعیف است که می‌طلبد با وسعت بیشتری به اطلاع مردم رسیده شود.

وی با اشاره برگزاری برنامه‌ای با موضوع غذاهای سالم که نقش مهمی در احیا این غذاها داشت، افزود: این برنامه بسیار غنی بود، اما باز هم بسیاری افراد از برگزاری این برنامه خبر نداشتند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز کارگر و تشکر از این قشر گفت: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، باید توجه بیشتر به قشر کارگر به‌ویژه در حوزه مدیریت شهری انجام شود.

شریعتی ادامه داد: در این راستا تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد و از پاکبانان که برای شهر اصفهان زحمت می‌کشند تا شهر زندگی زیبا شود، حمایت و حق و حقوق آن‌ها دیده شود.

وی با گرامیداشت روز معلم و یاد و خاطره شهید مطهری و تقدیر از زحمات اساتید و معلمان ادامه داد: دولت باید توجه ویژه به قشر کارگر و معلمان داشته باشد؛ چند سالی است توجه خوبی به این قشر نشده و دیده نشده‌اند، در حالی که به حق و حقوق آن‌ها که در قرآن به آن اشاره شده است، باید توجه ویژه شود.

کد خبر 748702

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است