Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@04:29:53 GMT

یارانه دارو به هیچ عنوان حذف نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۰۵۰۱

یارانه دارو به هیچ عنوان حذف نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ عنوان ارز دارو حذف نمی شود و این طور نیست که دارو آزاد شود، قانونگذار و دولت چنین سیاستی ندارند و نخواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۱۱ مردادماه) در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره بررسی عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نحوه اجرای طرح دارویار پس از استماع توضیحات بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: موضوع بحث مربوط به دارو در کشور بسیار مهم و اساسی است که متأسفانه به صورت مصطلح و غلط از موضوع یارانه‌ها به عنوان «حذف ارز ترجیحی» یاد می‌کنند اما این غلط ترین حرفی است که زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم بدانند ما در حوزه یارانه دارو و یارانه‌ها به هیچ عنوان ظرفیت ارز را حذف نمی‌کنیم. در حقیقت یارانه‌ها مستقیم به افراد داده می‌شوند. لذا در حال حاضر یارانه دارو از طریق شرکت‌های بیمه گذار در اختیار بیمار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ارز دارو به هیچ عنوان حذف نمی‌شود و این طور نیست که دارو آزاد شود، نه قانونگذار و نه دولت چنین سیاستی ندارند و نخواهند داشت.

قالیباف تصریح کرد: ضمانت اجرای درست طرح دارویار، هوشمندسازی است. اگر این موضوع محقق نشود در اجرای این طرح با خلاء مواجه می‌شویم و هم مردم اذیت خواهند و هم مفسدانی که در زمان ارز ترجیحی دارو منفعت می‌بردند مجدداً با افزایش قیمت دارو، منافع خود را تأمین خواهند کرد.

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: هیچ عنوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بدهی بیمه ها به داروخانه‌ها، گفت: داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک، پول ندارد.

به گزارش مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توزیع شیرخشک یارانه ای تا سقف ۱۰ قوطی در هر ماه توزیع شیرخشک یارانه‌ای تا ۱۰ قوطی در هر ماه

دیگر خبرها

  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی