Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سالکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وجود سیلاب‌های رخ داده، در حال حاضر ۲۹۸ میلیون مترمکعب آب در مخازن چهارسد تأمین کننده آب شرب شهرستان مشهد ذخیره شده است.

مدیر دفتر بهره برداری از آب‌های شرب مشهد با اشاره به اینکه سیلاب‌های اخیر به طور کامل مهار شده است، افزود: با توجه به اینکه حجم ذخیره سدها کم بوده سیلاب‌های وارد به سدهای تأمین کننده آب این شهر خسارتی وارد نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وضعیت ذخیره آب در سد دوستی ۲۷۱.۹۲ میلیون متر مکعب است، گفت: حجم ذخیره آب در سدها در سال جاری ۲۹۸ میلیون متر مکعب بوده که این آمار در سال گذشته ۴۲۳ میلی متر مربع بوده است.

سالکی با اشاره به اینکه حجم ورودی آب در ایتدای سال آبی ۹۰.۳۷ میلی متر بوده است، ادامه داد: سدها در سال آبی گذشته در مدت مشابه ۳۳ درصد پر بوده اند که در سال آبی جاری این آمار ۲۴ درصد بوده است.

مدیر دفتر بهره برداری از آب‌های شرب مشهد با اشاره به وضعیت بارندگی استان، گفت: بارندگی استان در سال آبی گذشته ۹۸.۸ میلی متر بوده که این رقم در سال آبی جاری به ۱۶۵ میلی متر رسیده است که شاهد افزایش ۶۷ درصدی بارش نسبت به سال آبی گذشته و کاهش ۲۳ درصدی نسبت به متوسط میان مدت بودیم.

کد خبر 5553935

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد بارش باران ذخیره آب سدها سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ماه محرم ویروس کرونا بارش باران سیل کرمان کرمانشاه مدیریت بحران خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری آمار کرونا مشهد میلیون متر سال آبی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به طرح های در حال اجرا برای جبران بخشی از کمبود آب مشهد گفت: برای خدمت رسانی موثر و بیشتر به مشترکان شهری و روستایی زیرمجموعه این شرکت و نیز بهره مندی و دسترسی مشترکان به آب شرب سالم و بهداشتی، ۱۰ مخزن ذخیره جدید با ظرفیت ۹۰ هزار و ۷۵۰ مترمکعب طی سال گذشته به بهره برداری رسید.
حسین اسماعیلیان افزود: از مجموع ۱۰ مخزن جدید، ۳ مخزن با ظرفیت ۹۰ هزار مترمکعب در حوزه پهنه مشهد به بهره برداری رسیده و ۷ مخزن دیگر در مناطق روستایی شامل شریف آباد، دوله، برج موری، چشمه علیمو، دهنه چهل و جرخشک، بالنده و ده غیبی با ظرفیت ذخیره سازی ۷۵۰ مترمکعب آماده سازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: افزایش ظرفیت مخزن ذخیره آب، یکی از اقدامات ویژه‌ای است که نقش موثری در مدیریت توزیع در شهرستان مشهد دارد.

دیگر خبرها

  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد