Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@02:03:47 GMT

تالیف و به روزرسانی کتب درسی هنر

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۰۶۹۷

تالیف و به روزرسانی کتب درسی هنر

به گزارش قدس آنلاین، در جلسه مشترک مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل آموزش های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، موضوع تالیف و تصحیح و به روز رسانی کتب درسیِ هنر مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه مشترکی که با حضور محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس بیات مدیرکل آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در خصوص کتب درسی رشته های هنری بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه اسماعیلی گفت: آموزش به عنوان زیربنای امور هنری از جایگاه بالایی برخوردار است و بر این اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع توسعه مراکز آموزش هنر از جمله هنرستان های هنرهای زیبا و آموزشگاه های هنری را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: در این راستا تعامل و همکاری بین دو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد که در شرایط کنونی فضای مثبت کاری بین دو دستگاه ایجاد شده که باید از این فرصت استفاده کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری افزود: ۶ رشته هنری در هنرستان های هنرهای زیبا و حدود ۳۰ رشته هنری در حوزه کاردانش در مراکز مهارتی آموزش داده می شود که آسیب شناسی و به روزرسانی منابع و کتب درسی این رشته ها از ضروریات است که باید با همکاری دو دستگاه انجام گیرد.

اسماعیلی تاکید کرد: ۵۷ هنرستان هنرهای زیبا با بیش از ۶۰۰۰ هنرجو در حوزه فنی حرفه ای و حدود ۲۰۰۰ مرکز مهارتی با بیش از ۳۰، ۰۰۰ هنرجو در حوزه کاردانش فعالیت می کنند که باید برنامه ریزی دقیقی جهت ارتقای کیفیت آموزش در این مراکز صورت پذیرد.

در ادامه بیات مدیرکل آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در خصوص حمایت از هنرستان های هنرهای زیبا در زمینه تامین مکان و مدرسین دروس عمومی همچون گذشته اقدام می کند و تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا سیاستِ کاری ماست.

بیات تصریح کرد: با تشکیل کارگروه مشترک بین دو دستگاه مسائل فی مابین به صورت مستمر رصد، پیگیری و حل و فصل شود و ما در این زمینه آمادگی کامل داریم.

وی ادامه داد: دروسی که منبع و کتاب ندارند به ویژه در دروس رشته موسیقی باید برای تالیف کتب آن اقدام کرد و سایر کتب درسی نیز به روزرسانی شود.

مدیرکل آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است در سایر رشته های فرهنگی از جمله نویسندگی و ادبیات، روزنامه نگاری و خبرنگاری، چاپ و نشر و ... ضروری است نیازسنجی لازم از شوی وزارت ارشاد انجام و در صورت لازم رشته های جدید ایجاد شود.

در پایان مقرر شد کارگروه مشترک بین دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش تشکیل و تالیف و تصحیح کتب درسی را با جدیت پیگیری و اجرایی نماید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کتاب درسی هنرستان کار و دانش رشته هنری وزارت آموزش و پرورش وزارت ارشاد مدیرکل آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش دفتر برنامه ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش و پرورش هنرهای زیبا کتب درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرحیم افروغ در آئین اختتامیه ششمین جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع مردمی شدن فرهنگ را در اولویت کاری خود دارد و ما به عنوان مدیران استانی مکلف هستیم این راه را ادامه دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اینکه هنرمندان از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردن و مردم درب منازل خود را به روی آنها باز کردند در واقع تداعی گر اربعین هست.

وی ادامه داد: تک تک این انوار الهی و مطهر وقتی علمشان جایی برپا شد دل مردم عزیز اهل بیت را به نرمی و نرم‌خویی وا می‌دارد و موجب همراهی و میزبانی آنان از هنرمندان رضوی می‌گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: از مردم عزیز و همیشه درصحنه و مسئولان روستا که با حضور خود شکوه و عظمت را حول محور امام رضا (ع) ایجاد کردند تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: این شکوه و عظمت، این تجمع اصحاب حق که با پرچم برافراشته اسلام امروز در مقطع انقلاب اسلامی در سرزمین ایران به اهتزاز درآمده و امروز نشانه‌های آن را در سراسر عالم می‌بینیم.

افروغ خاطر نشان ساخت: امروز فرهیختگان دنیا در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا و دیگر کشورها، گوشه‌ای و ذره‌ای از تفکر و اندیشه متعالی شما را به رخ تمام بدخواهان اندیشه لیبرالیسم می کشند. لذا بر خودمان می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که اگر وجودمان را بند بند بکنند، هر بند آن فریاد نام علی بن موسی الرضا (ع) خواهد بود.

ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری آسمان هشتم با حضور مسئولان کشوری و استانی در روستای سرکره دشتستان از استان بوشهر با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

کد خبر 6095558

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر