Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@23:11:11 GMT

جزئیات حضور وزیر خارجه در کمیسیون اصل ۹۰

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۰۷۸۲

جزئیات حضور وزیر خارجه در کمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در تشریح جزئیات حضور وزیر خارجه در این کمیسیون گفت: در این نشست تاکید شد پیش از آن که متن مذاکرات ایران با ۱+۴ نهایی شود، باید مجلس نسبت به راستی‌آزمایی تعهدات کشورهای طرف مذاکره مطمئن شود.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به شکایتی که در ارتباط با نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیسیون مطرح شده بود، وزیر امور خارجه به کمیسیون دعوت شدند و پس از طرح موضوع، نسبت به اقدامات وزارت امور خارجه در مورد روند مذاکرات و پیش‌نویس و همچنین مطالبی که تبادل می‌شود، توضیحاتی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این موضوع سوالات جدی و فنی در کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل ۹۰ مطرح و پاسخ‌هایی نیز از سوی وزیر امور خارجه ارائه شد، همچنین پیش‌تر پاسخ‌هایی از طرف این وزارتخانه به کمیسیون درباره برخی شبهات مطروحه ارسال شده بود که آن پاسخ‌ها نیز مرور، و اشکالات محتوایی آنها با وزیر مطرح و با توجه به اینکه تعدادی از اشکالات وارد دانسته شد، قرار شد وزیر امور خارجه در یک فرصت زمانی کوتاه نسبت به نحوه تهیه گزارش و ارائه آن به نمایندگان ورود و اشکالات آن را اصلاح کند.

خضریان تاکید کرد: از آنجایی که این پرونده با منافع ملی کشور ارتباط دارد، لازم است مسائل با جدیت دنبال شده و مراقبت شود تا مسائل براساس مصالح کشور پیش رود و قرار بر این شد با یک تعامل مشترک بین وزارت امور خارجه و کمیسیون اصل ۹۰ موضوعات در یک کارگروه مشترک پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: قطعاً تا پیش از آنکه متن مذاکرات ایران با ۱+۴ نهایی شود، می‌بایست مجلس نسبت به انتفاع کشورمان و همچنین سیاست قطعی کشور در گرفتن تضمین واقعی و راستی آزمایی تعهدات کشورهای طرف مذاکره و همچنین آمریکایی‌ها به خصوص در موضوعات نفتی و بانکی مطمئن شود و تا پیش از این موضوع نباید نتیجه‌گیری درخصوص مذاکرات داشته باشیم.

کد خبر 593154

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی خضریان علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی کمیسیون اصل۹۰ کمیسیون اصل نود مجلس سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون اصل ۹۰ امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند

سودان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه چاد این کشور را به دخالت در نبرد جاری در سودان متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سودان به طور رسمی اعلام کرده بود که امارات با ایجاد یک پل هوایی به چاد، کمک‌های تسلیحاتی خود را از طریق این کشور آفریقایی در اختیار نیروهای واکنش سریع قرار می‌دهد.

« محمد صالح نظیف» وزیر امور خارجه چاد سه شنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون ماهواره‌ای الجزیره به شدت حمایت کشورش از نیروهای واکنش سریع را کرد و از نظام حاکم بر سودان خواست در زمینه ادعای خود مدرک ارائه دهد.

« حسین عوض» وزیر امور خارجه سودان در واکنش به اظهارات اخیر همتای چادی خود گفت: سودان مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد فرودگاه‌های چاد پذیرای بیش از 400 هواپیمای حامل کمک‌های تسلیحاتی امارات برای نیروهای واکنش سریع بوده‌ است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه سودان ، وی تاکید کرد: حمایت چاد از نیروهای واکنش سریع اظهر من الشمس است.

وزیر امور خارجه سودان گفت: چاد فرودگاه‌های « ام جرس» و « ابشی» را برای فرود هواپیماهای اماراتی اختصاص داده که حامل کمک‌های تسلیحاتی برای نیروهای واکنش سریع هستند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، حسین عوض اظهار داشت: بیش از 400 پرواز حامل سلاح و تجهیزات نظامی به فروودگاه‌های چاد انجام شده که توسط سازمان هواپیمایی سودان و سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در زمینه هوا نوردی جزئیات این پروازها به دقت ضبط و ثبت شده‌ است.

نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات

وی افزود: یگان‌های ارتش با شماری از کاروان‌های تسلیحاتی که از چاد وارد سودان شده بودند برخورد کرده‌ و مقامات ذی صلاح در  روزهای اخیر ورود خودروهای نظامی به چاد از طریق بندر « دوآلا» در کشور آفریقایی کامرون را رصد کرده‌اند که مقصد نهایی این خودورها نیروهای واکنش سریع است.

وزیر امور خارجه سودان دولت آنجامنا را به اعزام مزدور به کشورش متهم و تصریح کرد: تعداد زیادی از مزدوران چادی که در کنار نیروهای واکنش سریع علیه ارتش می جنگیدند کشته و شماری از آنان  به اسارت در آمده‌اند و این در حالی است که نیروهای واکنش سریع با انتشار فیلم‌های ویدئویی کشته شدن این مزدوران را به دولت چاد تسلیت گفته است.

وزیر امور خارجه سودان گفت: مقر فرماندهی نیروهای واکنش سریع در چاد است و در آنجا روند جذب مزدور و شبه نظامی و دریافت پول انجام می‌شود، مجروحان نیروهای واکنش سریع در بیمارستان‌های چاد بستری و در صورت نیاز به خارج اعزام می‌شوند.

وی از دولت چاد خواست از دامن زدن به نبرد در سودان و جنایات هولناکی که نیروهای واکنش سریع مرتکب می‌شوند، دست بردارد و تصریح کرد: هزینه  خصومت با مردم سودان سنگین است و هرکس آتشی در سودان برافروخت از آن مصون نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای اندونزیایی در بانجول