Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از ۳۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی ورزش کشور امروز سه‌شنبه در سالن استاد فارسی محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک و با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، حسن غفوری فرد رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی همراه با دیگر مسئولین و پیشکسوتان ورزش از دیگر افراد حاضر در این مراسم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی امیری: دارایی‌های ورزش ایران بیشتر از بانک مرکزی است

در جریان این مراسم سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه امروز ورزش ایران بابت وجود پیشکسوتان چند نسل ورزش قهرمانی و مدیران تاریخ به خود می‌بالد، گفت: مجموعه دارایی‌های ما در ورزش ایران بیش از ذخایر بانک مرکزی است. ذخایر بانک مرکزی مادی است و بالاخره تمام می‌شود اما ذخایر ورزش ایران معنوی است و تمام شدنی نیست. برنامه داریم این پیام را به آیندگان بدهیم که اهتزاز پرچم ایران به‌خاطر همین خون دل‌ها و تلاش‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه نعمت، کرسی و سکوی امروز ورزش ایران به‌خاطر همین پیشکسوت‌ها است، تصریح کرد: ما جامعه فراموش‌کاری هستیم و شهدا و قهرمانان را از یاد می‌بریم. ورزش ایران زنده و پویا است چون بزرگانش حیات دارند. این حرکت به مثابه قطاری است که هر ماه تکرار می‌شود، باید باور کنیم این قطار در مقصد هزارم توقف می‌کند. امروز ۷۰ جلد کتاب چاپ کرده‌ایم و باید به ۱۰۰۰ جلد برسانیم. اگر کرونا نبود، الان به ۲۰۰ جلد رسیده بودیم.

صالحی‌امیری با تاکید بر تداوم روند تجلیل ادامه داد: این جریان هیچ‌گاه متوقف نشده است. می‌خواهیم به آیندگان بگوییم که ورزش ایران در قرن گذشته همیشه حیات داشته است. جوانان ما باید الگوهای خود را از میان قهرمانان ایرانی انتخاب کنند و نه گزینه‌های خارجی. تختی را نماد موزه ورزش قرار داده‌ایم چون قهرمان و پهلوان جهان و ماست.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه سالی ۵ میلیارد تومان برای ورود ورزش به عرصه سینما برنامه خواهیم داشت گفت که باید از زنان موثر در ورزش هم نام ببریم که ورزش بانوان را به غرور رسانده‌اند.

تقدیر ایوبی از فعالیت کمیته ملی المپیک در حوزه تاریخ شفاهی

در ادامه مراسم رونمایی از ۳۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی ورزش حجت‌الله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: با دیدن این مراسم به خود می بالم و عرض تبریک دارم. اگر انسان‌های فرهیخته و باتجربه هر جایی باشند، خدماتی برای کشور خواهند داشت.

وی ادامه داد: تاریخ شفاهی کار به ظاهر آسانی است اما کاملاً سخت و دشوار است. عیان کردن واقعیت‌های تاریخ از طریق گفت‌وگو با بزرگان کار آسانی نیست. هر رخدادی یک بود و نبودی دارد و کسانی که کار را انجام می‌دهند، باید با دقت پیش بروند.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران تاکید کرد: تاریخ شفاهی جزو منابع دست اول علوم اجتماعی است و هرگز چنین کاری در حوزه ورزش نداشتیم. بزرگان ورزش پس از دوره پرفشار قهرمانی با مشکلات زیادی درگیر می‌شوند که فرصت تاریخ شفاهی نیست. کشتی یک ورزش چند هزار ساله است و ۳۰۰۰ سال قبل نمادی برای ایران شد. چوگان هم ۶۰۰ سال پیش از میلاد در ایران بوده است. مرام برای این فرهنگ است و قابل ترجمه نیست. عمر فدراسیون‌های ما در ایران از عمر خیلی از کشورها بیش‌تر است.

ایوبی در پایان گفت: سرزمین صلح هستیم و جنگ در ایران استثنا بوده است. وقتی همه نمادهای ما مبتنی بر صلح است، چرا یک نماد مبتنی بر جنگ به اسم ماراتن که میدان جنگ یونانی‌ها با لشگر ایران هخامنشی بوده باید نماد دویدن ۴۲ کیلومتری پیروزی یونانی‌ها بر ایران باشد؟! لازم است یک اعتراض یا صحبتی صورت بگیرد.

کد خبر 5553921

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک سید رضا صالحی امیری تاریخ شفاهی فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران هندبال مهدی طارمی تیم هندبال دختران ایران تیم فوتبال امید ایران مسابقات قهرمانی جهان تیم هندبال نوجوانان ایران تیم ملی فوتبال ایران تکواندو فدراسیون فوتبال تیم ملی تکواندو کمیته ملی المپیک صالحی امیری تاریخ شفاهی ورزش ایران بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد

امتداد - مدیر عامل بانک ملی ایران در مراسم تقدیر و معارفه مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی گفت: بخش مهمی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۲ سودآور شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، ابوالفضل نجارزاده در این مراسم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره خروج بانک‌ها از بنگاهداری و سیاست دولت در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، گفت: تلاش‌های فراوانی در گروه توسعه ملی و شرکت آینده پویا در راستای واگذاری‌ها صورت گرفته است.

وی ضمن تقدیر از خدمات حسین مدرس خیابانی مدیر عامل پیشین شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی تأکید کرد: در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته، بخش مهمی از شرکت‌های زیر مجموعه بانک سودآور هستند و این روند باید امسال نیز با قدرت ادامه پیدا کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تأکید بر توانمندی و تجارب علی نبوی مدیر عامل جدید شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بیان کرد: هدف بانک ملی ایران این است که امسال در مجموع شرکت‌های زیر مجموعه ۵۰ همت واگذاری انجام گیرد. بنابراین همه ارکان بانک و شرکت‌ها باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.

نجارزاده ضمن تأکید بر تداوم شفاف‌سازی در شرکت‌های زیرمجموعه گفت: سال گذشته بخش مهمی از پرونده‌های باز گروه توسعه ملی به نتیجه رسید و باید تلاش شود تا امسال هم باقیمانده این پرونده‌ها منتج به نتیجه شوند.

وی تأکید کرد: واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه باید با قیمت واقعی صورت گیرد. بانک ملی ایران هر حمایتی که ضروری باشد، از شرکت‌های زیر مجموعه به‌عمل می‌آورد و پس از سوددهی آن‌ها و فراهم شدن شرایط لازم برای واگذاری در این رابطه اقدام خواهد کرد.

وی با تأکید بر انضباط مالی در شرکت‌ها و جانشین‌پروری در گروه توسعه ملی گفت: مقام معظم رهبری امسال را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرده‌اند. این موضوع بیانگر راهبرد مهمی‌ست که بانک ملی ایران باید به عنوان بازوی اجرایی دولت در نظام بانکی برای تحقق آن بکوشد. در این رابطه ضروری‌ست تا گروه توسعه ملی با برنامه‌ای مدون اقداماتی انجام دهد که علاوه بر تحقق شعار سال در این بخش، باری از دوش مردم و اقتصاد کشور برداشته شود.

عباس شفیعی، رئیس هیأت مدیره بانک ملی ایران در این مراسم ضمن تقدیر از حسین مدرس خیابانی مدیر عامل پیشین شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و تأکید بر توانمندی‌های علی نبوی مدیر عامل جدید این شرکت گفت: بانک ملی ایران در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم، حمایت از شرکت‌های زیر مجموعه را با هدف رشد و سوددهی آن‌ها ادامه می‌دهد و پس از به قیمت رسیدن این شرکت‌ها و حصول شرایط مطمئن، نسبت به واگذاری آن‌ها اقدام خواهد کرد. 

وی افزود: سال گذشته اقداماتی در راستای واگذاری‌ها در گروه توسعه ملی صورت گرفته است که امیدواریم امسال هم این روند با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند. 

همچنین علی نبوی مدیر عامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در این مراسم ضمن تشکر از حسن اعتماد مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران اهم برنامه‌های خود را تشریح کرد.

حسین مدرس خیابانی نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد خود در دوران تصدی مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به مدیر عامل و هیأت مدیره بانک ملی ایران ارائه کرد.

در این مراسم اعضای هیأت مدیره و هیأت عامل نیز ضمن تقدیر از خدمات ارزنده حسین مدرس خیابانی مدیر عامل پیشین شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، انتخاب علی نبوی به‌عنوان مدیر عامل جدید این شرکت را موجب تقویت عملکرد این شرکت در بخش‌های مختلف دانستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • سکه‌های حراج شده از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند
  • سکه‌های حراج مرکز مبادله کاملا استاندارد بانک مرکزی است
  • سکه‌های حراجی مرکز مبادله استاندارد است؟
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان