Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد از اهداء ۸۲۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و گفت: فعالیت‌ها و اقدامات جهادی تعطیل بردار نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با صبح زاگرس بیان کرد: بسیج سازندگی پیشگام توسعه مناطق محروم استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر صالحی  با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقدامات جهادی تعطیل بردار نیست، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی سپاه فتح استان به منظور ترویج سنت حسنه ازدواج و تشویق جوانان به امر مقدس ازدواج از اوایل سال 1400  اقدام به اهداء 820 جهیزیه به زوج های نیازمند  در سطح استان نموده است.

صالحی در پایان با بیان اینکه خدمت به مردم و زدودن غبار غم و اندوه از دل و جان مردم این سرزمین همواره شعار جهادگران بسیجی بوده است گفت: بسیج سازندگی استان از اوایل سال 1400 به امروز 69 هزار بسته کمک معیشتی را نیز به افراد نیازمند در سرتاسر استان توزیع کرده است.

وی همچنین بیان داشت: از 69 هزار بسته کمک معیشتی که در سراسر استان بین نیازمندان توزیع شده است 20 هزار بسته با مشارکت بنیاد علوی انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های مختلف گروه های جهادی که در استان ساماندهی شده‌اند اقدامات محرومیت‌زدایی و خدمات رسانی به مردم را انجام می‌دهند.

صالحی گفت: بیش از یک هزار گروه جهادی در استان وجود دارد که بالغ بر 600 گروه فعال برای خدمت رسانی به هم استانی ها فعال هستند.

وی به تشریح عملکرد بسیج سازندگی در خصوص زلزله سی سخت پرداخت و بیان داشت: بسیج سازندگی سپاه فتح استان با حضور به موقع در ساعت اولیه پس از وقوع زلزله قدام به راه اندازی قرارگاه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور حداکثری کارکنان قرارگاه و استقرار مسئول شب شبانه روزی در شهر سی سخت کرد.

وی در ادامه افزود: بسیج سازندگی سپاه فتح استان با بلوک بندی شهر به 9 منطقه و واگذاری هر یک از مناطق 9 گانه شهر سی سخت به یکی از نواحی تابعه استان با فراخوانی و حضور هیئت رئیسه ، مسئول بسیج سازندگی و گروه جهادی فعال اعزامی از ناحیه مربوطه با بهره گیری از امکانات آمادی ناحیه مربوطه کرد.

 صالحی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی بعد از بروز زلزله در شهر سی سخت به تهیه فرم شناسایی خانوارهای آسیب دیده از زلزله، حضور و مراجعه گروه های جهادی به درب تک تک منازل و اخذ اطلاعات خانوادگی،پ ثبت اطلاعات جمع آوری شده در نرم افزار موبایلی دیده بان در جهت دسترسی سریع و آسان و امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات و امکان برنامه ریزی صحیح برای مناطق آسیب دیده، حضور فعال در جلسات ستاد بحران در جهت هماهنگی، هم افزایی و هم پوشانی با دستگاه های خدمات رسان استان خبر داد.

وی از برگزاری جلسات هماهنگی، هم افزایی و هم پوشانی با نهاد های انقلابی همچون: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، نمایندگی آستان قدس رضوی، گروه های خودجوش مردمی، معتمدین مناطق 9 گانه و ... برای شناسایی نیازمندان واقعی، صرفه جویی و جلوگیری از موازی کاری و اسراف در ارائه خدمات به مردم آسیب دیده شهر سی سخت در زمان حادثه خبرداد و عنوان کرد:  ساماندهی، کنترل و مدیریت اقلام و کمک های ارسالی مردمی، نهادها و سازمان ها از سراسر کشور و استان در جهت عدم تکرار بیجای خدمات و اسراف و انحراف در توزیع با راه اندازی 3 انبار اختصاصی و توزیع به موقع اقلام در بازه های زمانی مناسب اشاره کرد.

مسئول بسیج سازندگی برخی دیگر از اقدامات را به توزیع بیش از 1500 بخاری برقی در روز های اول وقوع زلزله بین مردم آسیب دیده،تخلیه و جابجایی وسایل منازل آسیب دیده با حضور فعال گروه های جهادی مناطق 9 گانه، آواربرداری و تفکیک 150 منزل آسیب دیده توسط گروه های جهادی،نصب و راه اندازی تعداد 300 کانکس تاشو ارسالی سپاه پاسداران با سازماندهی، آموزش و بکارگیری 200 نفر از گروه های جهادی در مدت یک هفته و واگذاری موقت و قانونی به مردم نیازمند، جمع آوری کانکس های اهدائی خیرین و واگذاری موقت و قانونی به مردم نیازمند،نصب و راه اندازی تعداد 140 سرویس بهداشتی صحرایی ارسالی سپاه پاسداران با سازماندهی و بکارگیری گروه های جهادی در مدت یک هفته،برآورد خسارات باغات و مساعدت به اداره کشاورزی شهرستان، همراهی، راه اندازی ستاد بازسازی منازل آسیب دیده و کارگاه فنی عمرانی (بنا به تدبیر سردار فرمانده محترم کل سپاه – 155 منزل) ذیل قرارگاه جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سپاه فتح عنوان کردو افزود: این موارد تنها بخشی از خدمات عملکرد بسیج سازندگی سپاه فتح استان در زمان وقوع حادثه سی سخت است.

وی در پایان از شروع به احداث تکمیل و تحویل  185 منازل تقبل شده توسط قرارگاه بسیج سازندگی و پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد مسئول بسیج سازندگی گروه های جهادی راه اندازی شهر سی سخت آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از خسارت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی خبر داد و گفت: با هر باران سیل آسایی کشاورزی متحمل زیان می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی معتمدی پور عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به دلیل بارش‌های سیل آسای اخیر بخش کشاورزی این استان یک هزار و 300 میلیارد تومان خسارت دید و واقعیت امر با هر باران سیل آسایی کشاورزان متحمل ضرر و زیان می‌شوند که مدیریت بحران باید تدبیری کند که خسارت به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: به دلیل توپوگرافی که استان دارد در زمان بحران ها خسارت پذیری زیادی به بخش کشاورزی وارد می‌شود و از این حیث اول کشور هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به خسارت سیلاب به بخش‌های مختلف استان افزود: اهم مشکلات و مراجعین مربوط به بخش کشاورزی است و سیلاب خسارت زیادی به این بخش وارد کرد.

علی محمد روستا با اشاره به خسارت به طرح‌های بخش شیلات افزود: ترک فعل دستگاه‌ها در خصوص مجوز به طرح‌های شیلات در بستر رودخانه ها مشهود است.

وی با اشاره به از بین رفتن دیوارهای حائل گفت: دیوارهای حائل روستایی غیر استاندارد زیادی ساخته شده است که تاکید ما بر ساخت دیوارهای استاندارد توسط بنیاد مسکن است.

روستا با اشاره به انسداد جاده‌های روستایی و قطع آب شرب روستاها در سیلاب گذشته گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌ها در زمان بحران در رفع مشکلات مردم پای کار بوده و نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند.

وی با اشاره به مطرح شدن مواردی مبنی بر برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه بشار گفت: برداشت از بستر رودخانه تحت هر عنوانی ممنوع است و پرونده‌های زیادی هم در این خصوص تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بحران‌های اخیر به معنای واقعی و قابل انتظار کاری انجام نگرفت و تصمیمات قاطعی هم در خصوص تخلفات صورت گرقته اتخاذ نشد.

روستا تاکید کرد بر اعتباراتی که در خصوص خسارت بحران به افراد داده می‌شود نظارت شود تا در جای مناسب خود هزینه شوند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری راهداری و استانداری دستگاه‌های جدیدی برای حوزه راهداری استان خریداری و در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد تا مشکل کمبود تجهیزات راهداری در استان رفع شود، ضمن اینکه سایر دستگاه‌ها از جمله بنیاد مسکن تلاش کند تا امکانات لجستیکی به روزی برای مواقعی بحرانی خریداری شود.

روستا با اشاره به خسارت بارش‌ها به جاده‌های عشایری گفت: 150 میلیارد تومان اعتبارات برای بهسازی جاده‌های عشایری در نظر گرفته شده است که بخش اعظمی از این اعتبارات از محل وزارت نفت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 90 درصد طرح‌های پرورش ماهی در روستای کره به دلیل آنکه به عرصه رودخانه تعرض کردند در بارش‌ها دچار خسارت شدند.

علی رضا نیکروز با اشاره به خسارت سیل به سرآبندی‌های حوزه کشاورزی ادامه داد: بیش از 200 سرآبندی کانال آبیاری در حوزه کشاورزی دچار آسیب شدند که دستگاه‌ها ماشین آلات سنگین خود را برای رفع مشکل در اختیار حوزه کشاورزی قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • اهدا جهیزیه به نوعروسان کهگیلویه
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • اهدا ۶۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کهگیلویه
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان