Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فاز یک شیمی‌درمانی در مرکز جامع سرطان راه‌اندازی شده است اظهار کرد: با اعتبار دو هزار و پانصد میلیارد ریالی که در سفر ریاست جمهوری به تداوم روند احداث پروژه اختصاص داده شد، رادیوتراپی در چند ماه آینده در مرکز جامع سرطان افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: رادیوتراپی این مرکز از پیشرفته‌ترین رادیوتراپی‌هاست که در چند ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و مشکلات بسیار زیادی را از دوش مردم بر می‌دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه بخش‌های بستری، بدخیمی، سرطان، پیوند و سل‌درمانی در قالب فاز دو و سه بهره‌برداری می‌شود گفت: سلول درمانی در مرکز جامع سرطان نیز طی دو ماه آینده به طور رسمی راه‌اندازی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دلایل توقف پروژه مرکز جامع سرطان بیان کرد: مدیریت جدید بعد از آغاز فعالیت با خانواده خیر بزرگوار مرحوم فرشچیان دیدار کرد و در این نشست مسائلی مرتبط با تورم و افزایش قیمت مصالح مطرح شد و ضمن اعلام آمادگی دانشگاه برای تزریق منابع، درخواست شد که کار آغاز شده توسط دانشگاه و بنیاد فرشچیان با همکاری هم تمام شود.

مجذوبی ادامه داد: متاسفانه با وجود برگزاری جلساتی با حضور استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان و نمایندگان مردم در مجلس با هدف ادامه همکاری با خانواده مرحوم فرشچیان و تلاش برای پیشبرد کارها با یکدیگر این امر محقق نشد و به منظور جلوگیری از هدررفت زمان، مناقصه برای تاسیسات برگزار و اعتبار مورد نیاز در سفر ریاست جمهوری پیش‌بینی شد و با ابلاغ آن مناقصه ادامه پروژه به طور کلان انجام شده و این پروژه در دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود.

وی در مورد تکمیل مصوبات بهداشتی درمانی استان و شهرستان همدان و پروژه‌های در حال تکمیل نیز اظهار کرد: هم‌اکنون بیمارستان اکباتان در مرحله محوطه‌سازی است و ۹۵ درصد کار انجام شده است و یک ماه آینده تکمیل تجهیزات به تدریج آغاز می‌شود و در حالت خوش‌بینانه پایان شهریورماه و در حالت بدبینانه در پاییز سال جاری افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افتتاح بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن را از دیگر اقدامات در دستور کار دانست و افزود: این بیمارستان جایگزین بیمارستان فعلی می‌شود.

وی از افتتاح بخشی از خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی مجردی خبر داد و گفت: خوابگاه ۴۰۰ نفره ریحانه در پردیس دانشگاه امسال افتتاح می‌شود و بخشی از خوابگاه متاهلین نیز طی سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.  

مجذوبی با یادآوری اینکه حدود ۷۰ پروژه در استان در دستورکار است گفت: این موارد متناسب با درصد پیشرفت طی امسال تا سه سال آینده در دولت فعلی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن ردیف برای بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی افزود: بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در مرحله تعیین زمین است و کار به محض تحویل زمین قابل کلنگ‌زنی است که امید است بزودی اتفاق بیافتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص شیوع مجدد بیماری گزارشی از وضعیت شهرستان‌های مختلف استان ارائه کرد و گفت: هم‌اکنون رزن، درگزین و کبودراهنگ در وضعیت قرمز، همدان و فامنین وضعیت نارنجی، بقیه شهرستان‌ها وضعیت زرد است و فقط شهرستان تویسرکان همچنان آبی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه کرونا بر اساس تغییرات در ویروس به سمت الگویی شبیه به آنفلوآنزا خواهد رفت گفت: آنفلوآنزا هر سال یک موج و هر ۱۰ سال نیز یک موج بزرگ دارد و به نظر می‌رسد کووید نیز وارد چنین فازی شده و ممکن است بر اساس نوع جهش قوی یا ضعیف شود.

مجذوبی با تاکید بر اینکه مشکلی از نظر تخت‌های بستری و دارو برای بیماران کرونایی وجود ندارد افزود: قابلیت سرایت سویه جدید کرونا زیاد است و شدت آن نسبت به ویروس دلتا ضعیف است اما چون فراوانی زیاد است بنابراین موارد بستری سیر صعودی داشته و تخت‌های بیشتری در اختیار بیماران کرونا قرار گرفت.

وی در پایان درخواست کرد با توجه ایام محرم و انجام مراسم‌های مذهبی که برگزار می‌شود در فضاهای بسته از ماسک استفاده شود و موضوع واکسیناسیون به ویژه برای افراد بالای ۵۰ و۶۰ سال مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: مرکز جامع سرطان همدان اعتبار سفر ریاست جمهوری رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان مرکز جامع سرطان افتتاح می شود ماه آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه سابق همدان به علت عارضه مغزی و کاهش هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در قم بستری و تحت درمان است.

آیت‌الله طه‌محمدی در فروردین ماه امسال در راه بازگشت از سفر مشهد مقدس دچار سانحه رانندگی شد که در این حادثه همسر ایشان فوت کرد.

در آن زمان آیت‌الله محمدی با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد، اما پس از مدتی، پزشکان متوجه وجود لخته خون در مغز وی شدند که منجر به انجام جراحی در بیمارستانی در تهران شد، پس از عمل جراحی وی از بیمارستان مرخص و حال ایشان رو به بهبودی رفت.

اما متاسفانه در هفته گذشته آیت‌الله محمدی دچار سکته و خونریزی مغزی شده که منجر به بستری ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در استان قم شده است.

بنابر اعلام پزشکان، اکنون هوشیاری آیت‌الله محمدی در سطح پایین است و تغییری نسبت به روزهای قبل نداشته است.

با توجه به اوضاع امام‌ جمعه سابق همدان، از مردم تقاضا داریم برای سلامتی و بهبودی ایشان دعا کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902096

دیگر خبرها

  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم