Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، رئیس قوه قضاییه اظهارداشت: امروز بسیاری از مدعیان مدافع حقوق بشر نه تعریف درستی از بشر دارند و نه از کرامت و حقوق بشر و متاسفانه می‌خواهند آن حرف نادرست و ناحق خود را بر انسان‌های موحد و بر همه دنیا به زور تحمیل کنند و آن را آزادی می دانند.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم اعطای هفتمین جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهارداشت: انسان بین آفریده‌های الهی ممتاز است و یکی از بزرگترین امتیازات او عقل و خرد اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسان اگر از عقل خدادادی خود استفاده کند از خود می‌پرسد من که هستم و مقصد غایی من چیست و چه مسیری را باید طی کنم.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: انسان، کرامت انسان، حقوق بشر از نظر اسلام و همه ادیان توحیدی از ارزش والایی برخوردار است و انسان با فطرت خدادادی و قوه عاقله خود می تواند به بالاترین مرتبه صعود کند و می‌تواند زندگی در این دنیا را برای خود توام با عزت امنیت و کرامت و صلح و صفا به وجود آورد و اگر انسان از مقصد غایی آفرینش منحرف شود می تواند درنده‌ای باشد که از هر درنده‌ای برای همنوعان خود بدتر و خطرناک‌تر  باشد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به لزوم اقدامات سلبی و ایجابی در حوزه حقوق بشر و کرامت انسانی به طرح پرسش‌هایی پرداخت و گفت: آیا می توان بدون شناخت حقوق از حقوق سخن گفت؟ معیار و مبنای ارزش حقوق بشر چیست؟ معیار جهانی حقوق بشر چیست؟

رئیس قوه قضاییه افزود: خداوند در قرآن کریم نسبت به انسان تعابیر ویژه دارد همچنین در آموزه‌های دینی و سخنان پیامبران و ائمه معصومان بر انسان و کرامت انسانی تاکید شده است و اگر بر این مبنا بخواهیم حقوق و کرامت انسان‌ها را تعبیر کنیم یک نوع برداشت می‌شود و اگر بخواهیم براساس نظر غربیان که هدف آفرینش انسان را به گونه دیگر تعریف می‌کنند، حقوق و کرامت انسان‌ها متفاوت معنا می‌شود.

امروز برخی مسئولان غربی به‌ویژه آمریکایی ها با تبختر و استکبار می‌گویند یا با ما هستید یا بر ما و حتی یک کشور، جریان یا فرد مستقل را برنمی‌تابند و می‌گویند که اگر با ما نبودید باید تحت تاثیر سخت‌ترین فشارها قرار بگیرید

محسنی اژه‌ای با اشاره به اندیشه اسلام نسبت به کرامت انسانی گفت: اباعبدالله الحسین برای دفاع از کرامت، ارزش‌های انسانی و دفاع از حقوق دیگران حاضر شد خون خود، فرزند شش ماهه خود و بستگان و یارانش را تقدیم کند تا حق نمایان کند.

رئیس قوه قضاییه اظهارداشت: امروز برخی مسئولان غربی به‌ویژه آمریکایی ها با تبختر و استکبار می‌گویند یا با ما هستید یا بر ما و حتی یک کشور، جریان یا فرد مستقل را برنمی‌تابند و می‌گویند که اگر با ما نبودید باید تحت تاثیر سخت‌ترین فشارها قرار بگیرید.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: اسلام  در مقابل دشمنی که حمله نکرده است اجازه شروع جنگ نمی‌دهد و عمده جنگ‌های اسلام، دفاعی است و حاضر به جنگ مسلحانه نیست.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاریخ مدعیان حقوق بشر غربی در چندین قرن گذشته گفت: آنها به چه بهانه‌هایی در گوشه و کنار دنیا مرتکب جنایت متعدد شدند؛ در الجزایر و کشورهای آفریقایی، هند، فلسطین چه کردند و در عراق و یمن هم جنایات آنها ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، مراسم هفتمین جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور رییس قوه قضاییه ، وزیر امور خارجه ، اعضای شورای عالی قضایی ، فرماندهی انتظامی کشور ، جمعی از سفیران کشورهای اسلامی، قضات و اندیشمندان حوزه حقوق بشر در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

کمیته جایزه حقوق بشر اسلامی پس از بحث و بررسی‌های دقیق «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شهیده فلسطینی را به خاطر فعالیت‌های روشنگرایانه رسانه‌ای درباره جنایات رژیم صهیونسیتی علیه مردم مظلوم فلسطین و رنجی که آنها متحمل می‌شوند، برنده هفتمین جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی معرفی کرد.

«مندلا ماندلا» نماینده مجلس قانونگذاری آفریقای جنوبی و از پیشگامان موج جدید ضد آپارتاید رژیم صهیونسیتی نیز به خاطر اقدامات و مواضع قابل توجه ایشان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با آپارتاید رژیم صهیونسیتی نیز به عنوان برنده دیگر هفتمین جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی معرفی شد.

همچنین از حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مرجع عالیقدر تقلید و از پیشگامان حوزه مفهوم‌سازی و ترویج ادبیات حقوق بشر اسلامی و شهید مدافع حرم شهید صیاد خدایی به خاطر فعالیت‌های قابل توجهی که در مبارزه با گروه‌های تروریستی داشت و خود در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید، تجلیل و تکریم شد.

جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، جایزه ای (افتخاری) است که از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به فعالان حقوق بشر یا قربانیان نقض حقوق بشر (حقیقی یا حقوقی) که در عرصه های زیر فعالیت برجسته و مؤثری دارند، فارغ از دین، نژاد، رنگ، جنسیت و ملیت، اهدا می شود.

نظام سازی، سیاست گذاری، ادبیات سازی، فرهنگ سازی (ترویج و آموزش) در حوزه حقوق بشر اسلامی،  اقدام روشنگرانه و اثربخش در افشای نقض فاحش حقوق بشر یا مقابله با استفاده ابزاری از حقوق بشر از سوی ناقضان حقوق بشر (امر به معروف و نهی از منکر)،  ایثار جان و مال و سلامت برای حفظ، احیا یا تکریم حیثیت ذاتی و حقوق بنیادین انسان­‌ها و حمایت از قربانیان نقض حقوق بشر،  ایفای نقش رهبری در شکوفایی ظرفیت های فطری ملت‌ها یا جنبش‌های آزادی‌بخش برای مبارزه حق طلبانه در راه صیانت از استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل در مقابل دولت‌های استکباری یا گروه‌های تروریستی در عرصه حقوق سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از جمله موضوعات مهم برای دریافت این جایزه است.

جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی هر ساله در مراسمی که با حضور برندگان جایزه در ۱۴ مرداد (۵ اوت) به مناسبت بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی برگزار می‌شود، از سوی رئیس یا دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعطا می­‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی

دریافت 49 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به نظر می رسد عصر شکوفایی ربات های انسان نمای توسعه یافته و آموزش دیده با سرعت های خارق العاده فرارسیده است.

یک ربات ساز چینی که در این زمینه به دستاوردهای قابل توجهی رسیده «آستریبات» است. این شرکت روی توسعه ربات های دستیار مجهز به هوش مصنوعی تمرکز کرده و به تازگی ویدئویی از ربات انسان نمایS1 منتشر کرده است. در این ویدئو S1 در حال انجام فعالیت های خانه داری با سرعتی بی سابقه دیده می شود که پیشرفتی خارق العاده برای یک ربات است. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور می تواند با حداکثر سرعت 10 متر بر ثانیه حرکت کند و با هر بازویش حداکثر 10 کیلوگرم بار حمل کند.

استارداست اینتلیجنس شرکت مادر آستریبات توسط لای جی تاسیس شده که قبلا در آزمایشگاه رباتیک تنسنتف بایدو و دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ فعالیت کرده است. جی تجربیات خود را برای توسعه ربات چرخ دار تنسنت به نام «اولی» و بسیاری از ربات های دیگر به کار گرفته است.

ربات S1 با کمک یادگیری تقلیدی (imitation learning) می تواند بسیاری از وظایف پیچیده و مفید را برای انسان ها باسرعت عملیات و سازگاری که مشابه فعالیت انسان ها است، انجام دهد. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور تحت تست های متعدد با مدل های بزرگ و قرار است در سال جاری میلادی آن را به طور تجاری عرضه کند.

کد خبر 6089658 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد