Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@13:25:29 GMT

درس‌هایی که باید از محرم و اربعین گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۱۷۱۸

درس‌هایی که باید از محرم و اربعین گرفت

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه گفت: درس اولی که عزای محرم، اربعین و صفر به ما می‌دهد، این است که اراده خداوند بر این تعلق گرفته که گروهی از صالحان برای کل امت دنیا الگو شوند. خداوند این همه نعمت خلق نکرده که دست مفسدان عالم باشد.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: اگر امکانات به دست مفسدین افتاده است، به این دلیل بوده که صالحان باهم و بر محور ولایت نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابر قدرت‌های عالم، مفسد و ظالمند و باید ابر قدرت عالم در دست صالحان باشد.

به گفته این استاد حوزه، آیه ۱۱ سوره رعد به این نکته اشاره می‌کند که قرار نیست در عالم فقط اراده خداوند حاکم باشد. چراکه اگر فقط اراده خداوند در عالم وجود داشته باشد، اختیار من و شما معنا پیدا نمی‌کند. عقل انسان معنا پیدا نمی‌کند. خداوند فرموده است که من اراده می‌کنم، ولی به شما انسان‌ها هم اراده داده‌ام. اگر اراده شما در مسیر حق باشد، اراده خداوند به کمک شما خواهد آمد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری گفت: آیه دیگر هم می‌فرماید که شما اراده کنید و در مسیر درست باشید، خداوند بستر صلاح را برای شما مهیا می‌کند. اگر اراده کنید و در مسیر فساد باشید، اسباب آن هم مهیا هست. آیه ۲۸ سوره فتح هم به این نکته اشاره می‌کند که اراده و آرمان خدا بر این است که دین خدا و دین پیغمبرش جهانی شود. ابر قدرت عالم، ولی خدا شود.

به گفته این استاد حوزه، آیه ۵ سوره قصص و سوره انبیاء می‌فرماید که اراده خداوند بر این است که صالحان وارث زمین شوند. صالحان باید وارث زمین شوند، اما این موضوع فقط اراده خداست. خداوند به مردم اختیار، قدرت، عقل، استعداد، انرژی و راهنما داده است. آیه ۱۱ سوره رعد می‌فرماید، وقتی خدا زمین را در اختیار صالحان قرار می‌دهد و آن‌ها را وارث زمین می‌کند که مردم هم بخواهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تاسوعا و عاشورای حسینی محرم و صفر عزاداری حسینی اراده خداوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

به گزارش ورزش سه، در نخستین دیدار از این مرحله جام حذفی فوتبال ایران قرار است دو تیم مس رفسنجان و پیکان با یکدیگر دیدار کنند.

محرم نوید کیا برای تقابل با رضا عنایتی ۱۱ بازیکن ابتدایی تیمش را انتخاب کرده که به شرح زیر است: حامد لک، محمد نژاد مهدی، میثم سلیمان زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان، سعید واسعی، محمدمهدی محبی و سجاد شهباززاده.

این دو تیم در فصل جاری لیگ برتر، دو بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که مسی‌ها در تهران پیروز میدان بوده‌اند و دیدار اخیر دو تیم هم در رفسنجان با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • پرمخاطب مثل «گیل‌دخت»
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • از کابوس سقوط تا صعود به یک چهارم جام حذفی/ تیم محترم «محرم»
  • عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان