Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان دادستان لنگرود گفت: در صورت ارتکاب قمه زنی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) نظر به مشهود بودن جرم، مراتب بلافاصله به دادسرا گزارش شود.

سید هاشم میرحسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم و برگزاری مجالس عزاداری، اظهار کرد: مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان موجب تداوم و ترویج مکتب تشیع و نظام اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عزاداری های غیر متعارف از جمله قمه زنی از مصادیق عزاداری برای امام حسین(ع) به شمار نمی رود و تصویر نامناسبی را از شیعیان در رسانه های خارجی ایجاد می کند، افزود: برگزاری اجتماع شیرخوارگان حسینی در کشوری مانند انگلیس ممنوع است، اما برگزاری مراسم قمه زنی را آزاد کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود ادامه داد: پایگاه آمریکایی اینترنشنال تایمز نیز در گزارش تصویری شیعیان را به دو گروه عزاداران خاص(قمه زن) و عزادارات عام تقسیم بندی کرده است تا اینگونه شیعیان را دچار تفرقه کند.

میرحسینی، با بیان اینکه نشان دادن صحنه های کشتار کودکان در سوریه و عراق و یمن و هر کشور مسلمان دیگری به بهانه های آسیب روانی به بینندگان همواره با محدودیت رو به روست، گفت: این در حالی است که پوشش سراسری مراسم قمه زنی نه تنها اشکالی ندارد، بلکه با شدت و گستردگی بیشتری هم انجام می پذیرد.

وی اضافه کرد: پخش این تصاویر در راستای برنامه های تبلیغ شیعه انگلیسی می باشد و موجب وهن مذهب تشیع و سوءاستفاده دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) می گردد و احساسات عمومی را جریحه دار می سازد و ابزاری برای ضربه زدن به حیثیت و اعتبار مکتب تشیع است.

دادستان لنگرود عنوان کرد: افرادی از آنچه که انجامش جایز نیست دفاع می کنند و برای ترویج این عمل حتی به مراجع عظام تقلید نسبت می دهند؛ در صورتی که اکثر مراجع عظام تقلید قمه زنی را خلاف شرع و حرام می دانند و حسب فتوای مقام معظم رهبری قمه زنی در هیچ حالتی جایز نیست، مضاف به اینکه زخمی کردن بدن حرام و تظاهر به فعل حرام نیز براساس قانون جرم است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر است در راستای وظایف ذاتی دادستانی مبنی بر برقراری نظم و امنیت و پیشگیری از وقوع جرم به پلیس اطلاعات و امنیت و روسای کلانتری ها و فرماندهان پاسگاه های تابعه ابلاغ شده تا با دعوت از اشخاصی که محتمل است در این ایام با انجام حرکات و اعمال موهن ساحت مقدس عزای حسینی را مخدوش نمایند، تذکر لازم را دهند و در صورت ارتکاب قمه زنی نظر به مشهود بودن جرم به تکلیف قانونی خود عمل کرده و مراتب بلافاصله به دادسرا گزارش شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها قمه زنی قمه زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود

سرهنگ "شریف رحیمی" پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت را مستلزم رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی توسط مردم و همه سازمان‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: مسئولیت‌پذیری مردم و همه سازمان‌ها با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع سرقت نقش تاثیرگذاری در کاهش این جرم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی ارجاع چند فقره پرونده سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان لنگرود به مرجع انتظامی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران آگاهی با انجام تحقیقات و استفاده از شگرد‌های پلیسی یک متهم را در این خصوص شناسایی و او را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از اعتراف این فرد ۳۶ ساله به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت از اماکن دولتی با همدستی یک نفر دیگر خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته سارق ۳۱ ساله دیگر نیز دستگیر شد.
 این مقام انتظامی در پایان با اشاره معرفی سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی از مردم خواست، ضمن تجهیز اماکن و منازل خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته و قفل‌های مناسب در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • آشتی‌کنان، چند ساعت قبل از عجیب‌ترین فوتبال!
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان