Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:41:45 GMT

چین: اگر پلوسی به تایوان برود، قاطعانه پاسخ می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۱۷۸۴

چین: اگر پلوسی به تایوان برود، قاطعانه پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «هوا چونی‌نگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان تأکید کرد: اگر پلوسی «مسیر اشتباهی» برود، دولت چین برای دفاع از حاکمیت خود «اقدامات قاطعانه و قدرت‌مندانه» انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه «آمریکا باید بازی با کارت تایوان را کنار بگذارد» افزود: ما با دقت سفر پلوسی را رصد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر واشنگتن به گام برداشتن در مسیر اشتباه ادامه دهد، ما برای تضمین حفظ حاکمیت و منافع خود، قاطعانه پاسخ خواهیم داد.

این مقام دولت چین در ادامه گفت: ما به صورت روشن مخالفت خود را با سفر احتمالی پلوسی به تایوان را تکرار کرده‌ایم و امیدواریم مقامات آمریکا حساسیت این موضوع را درک کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را اقدامی «غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز» خواند و گفت: طرفی که اقدامات تحریک‌آمیز انجام می‌دهد و موجب افزایش تنش‌ها شده، آمریکاست و باید مسئولیت و عواقب آن را بپذیرد.

هوا چونی‌نگ در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا گفت: ادعای اخیر بلینکن درباره سفر احتمالی پلوسی به تایوان، راست و دروغ را با هم می آمیزد. دیدگاه برتری‌طلبانه برخی از سیاست‌مداران آمریکایی را نشان می‌دهد که می‌گویند من می‌توانم شما را غیرمسئولانه تحریک کنم، اما شما نمی‌توانید مخالفت و یا دفاع کنید.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه اعلام کرد هر گونه تنش و بحران در جریان سفر پلوسی به تایوان متوجه دولت چین است. دور تازه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن از چند روز پیش و با اعلام خبرِ تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به جزیره خودمختار تایوان آغاز شد.

کد خبر 5554053

منبع: مهر

کلیدواژه: تایوان نانسی پلوسی ایالات متحده امریکا تنش آمریکا و چین عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین جنگ اوکراین لبنان تایوان افغانستان ایران اوکراین جو بایدن نانسی پلوسی عربستان سعودی پلوسی به تایوان سفر احتمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

یکی از مقامات ارشد حماس، سخنان وزیر امور خارجه آمریکا که حماس را به تاخیر در توافق آتش بس غزه متهم کرده، «ناعادلانه» خواند.

به گزارش ایسنا، سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا حماس را «ناعادلانه» متهم به تاخیر در توافق آتش بس غزه می‌کند.

بلینکن بارها از حماس خواسته است که پیشنهاد تل‌آویو را برای آزادی اسیران و دستیابی به آتش بس بپذیرد و آن را «فوق العاده سخاوتمندانه» دانسته است.

ابوزهری به رویترز گفت: نظرات بلینکن با واقعیت در تضاد است. برای بلینکن که به عنوان وزیر خارجه اسرائیل و نه آمریکا شناخته می شود، عجیب نیست که چنین اظهاراتی را بیان کند.

وی افزود: حتی تیم مذاکره کننده اسرائیل هم پذیرفت که نتانیاهو مانع دستیابی به توافق بود.

ابوزهری گفت که این گروه همچنان در حال بررسی پیشنهاد اخیر آتش بس است. حماس به دنبال آتش بس دائمی و عقب نشینی اسرائیل از غزه است، در حالی که نتانیاهو می گوید اسرائیل باید برای امنیت خود، با یا بدون توافق با حماس، تشکیلات باقی مانده حماس را در رفح در جنوب غزه نابود کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تنیس روی میز انفرادی گرند اسمش | ماجراجویی ادامه دار نوشاد عالمیان در عربستان
  • آرسنال قاطعانه برد و فشار روی سیتی را افزایش داد
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد