Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:48:54 GMT

فیلم‌ تئاتر «طفل و تیر و تشنگی» اکران آنلاین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۲۰۲۳

فیلم‌ تئاتر «طفل و تیر و تشنگی» اکران آنلاین می‌شود

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم‌تئاتر عروسکی درباره بخشی از وقایع روز عاشوراست.

نمایش طفل و تیر و تشنگی کاری از گروه نمایشی مکتب و به تهیه‌کنندگی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که نویسندگی آن را مهدی پوررضائیان بر عهده داشت.

در خلاصه این نمایش آمده است: تیر سه شعبه باید تصمیم بزرگی بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید برود یا نرود. او مقصر است یا باید تقدیر را رقم بزند؟ باد و آسمان و آفتاب او را راهنمایی می‌کنند. حضرت علی‌اصغر(ع) بر روی دستان امام حسین (ع) است.

نمایش طفل و تیر و تشنگی  با محوریت شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) و با زبانی ساده برای کودکان و مبتنی بر مستندات تاریخی است. این نمایش که در سال ۱۳۸۵ به روی صحنه رفته، روایتی شاعرانه از شهادت مظلومانه حضرت علی‌اصغر(ع) است.

در این نمایش هنرمندانی چون زهرا مریدی، مرجان امیرارجمند، سارا بنی‌صدر، مریم کیاهاشمی، رکسانا تاج‌الدینی، الهه زاده‌محمدی، سمیرا شرافتی، دنیا قاسمی و سمیه نادری به‌عنوان بازیگر و عروسک‌گردان حضور دارند.

مشاور طراحی و ساخت عروسک را عادل بزدوده و طراحی، ساخت عروسک و دکور را نسیم یاقوتی، رویا ناصری، رکسانا تاج‌الدینی، علیرضا حسین‌پور و آترپای حاجی‌مرادبیگی بر عهده داشتند.

از دیگر عوامل این اثر الهه زاده‌محمدی مشاور کارگردان، انوش معظمی شاعر و رضا بنایی و شهرام صالحی موسیقی، طراح صحنه نسیم یاقوتی، طراح نور محمدرضا شاملوفرد و طراح پوستر بهزاد غریب‌پور بودند که با این نمایش همراهی کردند.

علاقه‌مندان و عزاداران سرور و سالار شهیدان می‌توانند با مراجعه به پایگاه کانون به نشانی  cinema.kpf.ir در تاریخ ۱۶ و ۱۷ مرداد به تماشای این فیلم تئاتر بنشینند.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان عاشورای حسینی تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان عاشورای حسینی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان عاشورای حسینی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • «عینک قرمز»ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران آنلاین فیلمی با بازی هدیه تهرانی
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی