Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@12:48:25 GMT

تاثیر آلودگی هوا در ابتلا به پارکینسون

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۲۲۹۰

تاثیر آلودگی هوا در ابتلا به پارکینسون

عضو انجمن پارکینسون ایران گفت: آلودگی هوا و تغییر در سبک زندگی، نقش عمده ای در شیوع پارکینسون دارند.

 علی شعیبی، با اشاره به شیوع پارکینسون در سال‌های اخیر در سطح جهان، افزود: در بین بیماری‌های مغز و اعصاب، پارکینسون از نظر شیوع سریع‌ترین رشد را داشته به طوری که در دو دهه اخیر شیوع آن ۲ برابر شده است که این افزایش شیوع را در ایران نیز شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در حال حاضر جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر در دنیا به بیماری پارکینسون دچار هستند که طبق الگوهای آماری در دو دهه آینده و تا سال ۲۰۴۰ تعداد مبتلایان به این بیماری افزایش دوبرابری را خواهد داشت.

عضو انجمن پارکینسون ایران با بیان این موضوع که از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۳۰ نفر در ایران مبتلا به بیماری پارکینسون می‌شوند، ادامه داد: دو عامل آلودگی هوا و تغییرات در سبک زندگی نقش عمده‌ای در شیوع این بیماری داشته اند.

فلوشیپ اختلالات حرکتی و پارکینسون با اشاره به نبود روش‌های تصویربرداری و یا آزمایشی خاص که بتوان ابتلاء به پارکینسون را در آینده تشخیص داد، افزود: در حال حاضر با کنار هم قرار گرفتن یکسری علائم بالینی شایع توسط یک پزشک متخصص می‌توان پیش بینی کرد که فرد در آینده مستعد ابتلاء به بیماری پارکینسون خواهد بود و یا خیر.

شعیبی گفت: درمان قطعی برای بیماری پارکینسون هنوز وجود ندارد، اما با فعالیت بدنی مداوم در کنار رژیم غذایی سالم و فعالیت ذهنی بیشتر، می‌توان ریسک ابتلاء به پارکینسون را کم‌تر کرد و این عملکرد در کنار اقدامات بازتوانی نقش بسیار مهمی در کاهش سرعت بیماری و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به پارکینسون خواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با نادرست خواندن تبلیغات درمان قطعی پارکینسون در شبکه‌های مجازی و کانال‌های تلویزیونی، اضافه کرد: قطعاً دارویی که باعث درمان کامل پارکینسون شود وجود ندارد و بیماران نباید تحت تأثیر و فریب اینگونه تبلیغات قرار بگیرند، و در زمان درمان و در صورت قطع ناگهانی دارو و یا تغییر در دوز آن موجب عواقب ناگوار و حتی مرگ در بیمار خواهد شد.

عضو انجمن پارکینسون گفت: در حال حاضر برای تأمین داروهای پارکینسون توسط انجمن اقداماتی صورت پذیرفته که بیماران می‌توانند با ثبت اطلاعات خود در پایگاه اینترنتی انجمن پارکینسون از خبرهای بیشتر و ارائه اطلاعات تکمیلی در این خصوص مطلع گردند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بیماری پارکینسون انجمن پارکینسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان

بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و فراوانی پشه در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان شرایط تهدیدآمیز برای افزایش بیماری مالاریا در این استان ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مهدی زنگنه ضمن هشدار در خصوص شیوع بیماری مالاریا در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان، فراوانی پشه در مناطق مرزی و گرمای هوا، شرایط مساعد برای افزایش انفجاری بیماری مالاریا در مناطق مرزی استان را فراهم  کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هم‌استانی‌ها در مناطق مرزی در صورت مشاهده هرگونه تب و بدن درد در هر یک از اعضای خانواده به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه تا از این افراد لام مالاریا گرفته شود.

وی بر اهمیت شناسایی و درمان به موقع بیماران مبتلا به مالاریا  برای کنترل و پیشگیری از افزایش موارد بیماری تاکید کرد و افزود: شناسایی سریع و درمان به موقع، صحیح و کامل بیمارا (کمتر از 24 ساعت)،  از راهکارهای اصولی مبارزه با مالاریا است.

زنگنه گفت: مردم حتماً برای جلوگیری از گزش پشه اقدامات حفاظتی شامل پوشیدن لباس‌های محافظ، استفاده از حشره‌کش‌ها و خوابیدن زیر پشه‌بند و نصب توری بر درب و پنجره‌ها را رعایت کرده و تا حد امکان برای خشکاندن آب‌های راکد اطراف محل زندگی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • ۷ عاملی که که علائم بیماری پارکینسون را بدتر می‌کنند
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید