Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:21:37 GMT

مرمت و بازسازی ۱۰ پل در البرز

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۲۳۴۸

مرمت و بازسازی ۱۰ پل در البرز

حمید پرورشی گفت: به علت وضعیت خاص سازه‌ای، پل‌ها با گذشت زمان دچار فرسودگی و آسیب‌دیدگی می‌شوند و هرچه تعمیر و بازسازی آن‌ها به تعویق افتد وضعیت بحرانی‌تر و هزینه تعمیر نیز بیشتر خواهد شد.

او گفت: اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این استان برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و تخریب پل‌های استان هرسال در چند نوبت بازدید دوره‌ای از پل‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرورشی می گوید: در این بازدید‌ها شرایط پل‌ها توسط کارشناسان رصد می‌شود تا در صورت نیاز اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی آن‌ها انجام شود.

او  با اشاره به این که علاوه بر مرمت و بازسازی، لایروبی و تنقیه پل‌ها نیز در طول سال انجام می‌شود، گفت: انجام این کار به ویژه در فصل بارش از انسداد مسیر‌های ارتباطی جلوگیری و زمینه تردد روان را برای کاربران جاده‌ای فراهم می‌کند.

معاون راهداری البرز  گفت:  طبق نظرات کارشناسی و براساس نیاز درحال حاضر طرح مرمت و بازسازی ۱۰ پل در استان اجرایی شده است و دراین طرح  دال پل‌ها مقاوم‌سازی و ستون‌های بتنی و عرشه فولادی آن‌ها که دچار خوردگی شده‌اند با عملیات تراش و سندبلاست مرمت و تعمیر می‌شوند.

پرورشی گفت:درحال حاضر مرمت و بازسازی پل خوزنکلا و پل شماره دو در محور کرج- چالوس، پل ساسانی کرج، پل خوروین ساوجبلاغ، پل رودخانه کرج (محدوده آزادراه) و پل کلاک به پایان رسیده است و مرمت و بازسازی سه پل دیگر در محور کرج- چالوس و یک پل در آزادراه کرج- قزوین در حال اجراست که ۵۰ درصد آن انجام و مابقی نیز در اسرع وقت به پایان می‌رسد.

معاون راهداری البرز  گفت:  این طرح با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درحال اجراست و باتوجه به بارش‌های اخیر و وقوع سیلاب و روان شدن گل و لای در راه‌های اصلی و روستایی البرز عملیات پاکسازی، لایروبی، تنقیه پل‌ها و آبراه‌های حوزه استحفاظی راه‌های البرز نیزانجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت و بازسازی مرمت و بازسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زندی فر گفت: به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از ریزش سنگ به سطح جاده عملیات نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه به طول ۱۵ هزار مترمربع در محور کرج - کندوان محدوده سه راهی کندر توسط راهداری استان البرز در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز بیان کرد: به همین منظور تردد از ابتدای محور فوق (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر از تاریخ ۹ تا ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ عصر ممنوع است و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

کد خبر 6092103

دیگر خبرها

  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد