Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «وانگ ایی» وزیر امور خارجه چین در دوشنبه دیدار و همکاری دوجانبه و چندجانبه بین دو کشور را بررسی کردند.

رحمان در سخنانی ضمن این دیدار با تاکید بر توسعه پویا روابط دوستی و مشارکت راهبردی همه‌جانبه تاجیکستان و چین در تمامی زمینه‌های همکاری، خاطرنشان کرد که دوشنبه و پکن همسایگان نزدیک بوده و ما علاقمند به تعمیق بیشتر روابط چندجانبه نزدیک بین دو کشور در تمامی قالب‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این دیدار از سطح بالای همکاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه و همچنین در زمینه امنیت ابراز رضایت شد.

گفتنی است که چین جایگاه یکی از بزرگترین شرکای تجاری و سرمایه‌گذاری تاجیکستان را به طور کامل حفظ کرده است. به شکلی که در نیمه اول سال جاری میلادی گردش مالی بین دو کشور نسبت به زمان مشابه سال گذشته میلادی با افزایش 82 درصد، بیش از 19 درصد از کل تجارت خارجی تاجیکستان را تشکیل می‌دهد.

در این زمینه، بر ضرورت اتخاذ گام‌های مشترک برای افزایش سرعت تعیین شده توسعه تجارت و ارتقای بیشتر آن اشاره شد.

در این راستا، دو جانب راه‌های توسعه بیشتر روابط در زمینه‌های تجاری، سرمایه‌گذاری، همکاری‌های صنعتی، «فناوری‌های سبز» و حمل و نقل از جمله در جهت ایجاد صادرات کالاهای تاجیکستان به ویژه محصولات کشاورزی به بازارهای چین را مورد بحث و بررسی قرار داند.

طرف تاجیکی طی این دیدار همچنین از طرف چینی برای ارائه دُزهای جدید واکسن علیه بیماری همه‌گیر کرونا قدردانی کرد.

در جریان بررسی همکاری دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای دو جانبه موضوعات همکاری در چارچوب سازمان همکاری شانگهای به ویژه دستور کار نشست آتی سران این سازمان که در ماه سپتامبر در سمرقند برگزار می‌شود، را مورد توجه قرار دادند.

مبارزه مشترک بیشتر علیه تروریسم و افراط‌گرایی، جدایی طلبی، جنایات سازمان یافته فراملی از جمله قاچاق مواد مخدر، جرائم سایبری و سایر تهدیدات امنیتی از جمله دیگر موضوعاتی به شمار می‌رود که در این دیدار مورد بررسی قرار گرفتند.

در طول این دیدار همچنین ضمن بررسی مسائل مهم دستور کار منطقه‌ای در خصوص وضعیت فعلی در افغانستان و توسعه دورنمای آن، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: امامعلی رحمان وزیر خارجه چین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین

رئیس‌ جمهور سوریه امروز با وزیر امور خارجه بحرین در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز یکشنبه «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین را به حضور پذیرفت.

به گزارش سانا، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و راه های توسعه آن در زمینه های مختلف در جهت تامین منافع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تمهیدات و تلاش های انجام شده توسط بحرین برای موفقیت آمیز بودن اجلاس سران کشورهای عربی که برای ماه آینده برنامه ریزی شده است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.

بشار اسد همچنین بر تقویت همبستگی عربی و کار مشترک برای ثبات منطقه در سایه تحولات جهانی تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد