Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام سرپرست معاونت امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی کشور با بیان اینکه کم‌توجهی به منابع طبیعی در سراسر دنیا مشهود است، گفت: میزان تخریب، از کارهای انجام گرفته در منابع طبیعی کشور بیشتر است.

دکتر «نقی شعبانیان»، در  مراسم معارفه سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان و تقدیر از خدمات دکتر احمدی، مدیرکل سابق ، اظهار کرد: امروز در استان ایلام شاهد یک حجم وسیعی از کیفیت و کمیت هستیم و  از نظر کمیت کسی نمی‌تواند منکر کارهای انجام شده، باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر کیفیت هم کارهایی با پشتوانه علمی و تاثیرگذار انجام گرفته است، امروز هم به خوبی ثابت شده کارهای گذشته پشتوانه علمی داشته و این نتیجه مثبت ناشی از نگاه هوشمندانه مدیر سابق است.


سرپرست معاونت امور جنگل سازمان منابع طبیعی کشور گفت: یکی از ویژگی‌های مدیر سابق پر انرژی بودن است، مجموعه کارهایی که انجام گرفته ناشی از کار یک استان است و هنر دیگر وی این بود که به منابع طبیعی استان همچون یک خانواده انسجام بخشید. تمام افرادی که در کنار مدیر سابق فعالیت کرده‌اند، افراد توانمندی هستند و  در این استان قرار است مدیری را انتخاب کنیم که کارهای گذشته به خوبی پیش برود. دکتر پیرزادیان  فرزند این مرز و بوم هستند و سال‌ها تجربه مفید در این استان و سازمان داشته‌اند. نام نیک ایشان در سازمان برای بنده حائز اهمیت بود. امیدواریم با همدلی و کمک یکدیگر بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.


سرپرست معاونت امور جنگل سازمان منابع طبیعی کشور افزود: امروز شاهد معضلات زیادی در منابع طبیعی دنیا همانند آب شدن یخ‌های قطبی، کمبود آب، فرسایش خاک، سیل، ریزگرد و... هستیم که همه این‌ها نشانه کم‌توجهی به منابع طبیعی در سراسر دنیا است. در کشور هم شاهد این موضوع هستیم و مطمئنا ما هم کم کاری کرده‌ایم و  به آن میزان که باید بهره‌کشی نکرده‌ایم، به همین دلیل همیشه میزان تخریب، از کارهای انجام گرفته جلوتر است.


شعبانیان با اشاره به اینکه ما باید به منابع طبیعی به عنوان بستر حیات توجه داشته باشیم، گفت: باید به این بخش شعاری نگاه نکنیم. بزرگان دینی ما در خصوص حفظ منابع طبیعی صحبت‌های زیادی داشته‌اند و همچنین رهبر انقلاب هم منابع طبیعی را یک اصل می‌دانند.


سرپرست معاونت امور جنگل سازمان منابع طبیعی کشور تصریح کرد: در فرهنگ ما ایرانیان توجه به جنگل اهمیت زیادی دارد و از نظر قانونی هم مباحثی در این زمینه وضع شده است. برای حفظ منابع طبیعی سازمانی به همین نام تشکیل شده است، اما اعتقاد من این است که یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند این حفاظت را انجام دهد و باید تمام نهادها و سازمان‌ها پای کار بیایند.
شعبانیان ادامه داد: در بحث حفظ منابع طبیعی استفاده از پشتوانه علمی در کشور و دنیا مطرح است. امروز دیگر فرصت سعی و خطا نداریم و باید هرکاری که انجام می‌دهیم پشتوانه علمی داشته باشد. امروز باید جنگل‌کاری به حدی انجام بگیرد که پاسخگوی نیاز امروز و فردا باشد.


وی افزود: یکی از مشکلات ما امروز موضوع ریزگردها است که ممکن است در آینده نیز تشدید شود. ما باید بدانیم از چه روشی استفاده می‌کنیم. بحث دیگر آتش سوزی است که در دنیا و کشور ما تحقیقات خوبی در این زمینه انجام گرفته است. ما باید از گونه‌هایی استفاده کنیم که در برابر آتش سوزی مقاوم باشد.


سرپرست معاونت امور جنگل سازمان منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه استفاده از توان مردم در حفظ منابع طبیعی یک اصل است، تصریح کرد: دنیا به این نتیجه رسیده که بدون مردم نمی‌توان منابع طبیعی را حفظ کرد و  امروزه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی، میزان مشارکت مردم  در فعالیت‌های مربوط به منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه  ایلام یک شرایط ویژه اقلیمی دارد و مدیر منابع طبیعی استان انگار که مدیر ۳ اقلیم متفاوت است، تاکید کرد: فرصت‌هایی در این استان وجود دارد که یکی از آن‌ها افراد توانمند این اداره است و فرصت دیگر مردمی است که منابع طبیعی را درک می‌کنند و برای حفاظت از آن تلاش می‌کنند، این یک فرصت خوب برای مدیر جدید است. اگر ما به دنبال امنیت زیستی و غذایی هستیم باید منابع طبیعی را دریابیم.

«شهریار عباسی» ، معاون اقتصادی استاندار ایلام  نیز در این مراسم، اظهار کرد: در مدت کوتاهی که در خدمت عزیزان در این سمت هستم، قطعا یکی از مدیران شایسته دکتر احمدی مدیر سابق منابع طبیعی است. یکی از ویژگی‌های بارز ایشان تواضع و اخلاق‌مداری و در میدان بودن است.


وی گفت: دکتر احمدی یک مدیر آکادمیک بود و همیشه با دانشگاهیان ارتباط داشتند و  مبرا از بخشی‌نگری و به دنبال توسعه پایدار هستندکه امیدواریم مدیرکل جدید بتواند این راه را ادامه دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری دکتر رضا احمدی منابع طبیعی حفظ منابع طبیعی منابع طبیعی منابع طبیعی کارهای انجام پشتوانه علمی مدیر سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است

آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی درباره ابعاد کشتار غیرنظامیان و تخریب‌ها در غزه توسط رژیم صهیونیستی در نشست پارلمان اروپا بیان داشت: «می‌توانیم بگوییم بیش از ۶۰ درصد زیرساخت فیزیکی (در نوار غزه) آسیب دیده و ۳۵ درصد آن به طور کامل از بین رفته است.»

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه امروز از مرز ۲۰۰ روز گذشته، اما این رژیم در طول این جنگ با وجود هزینه‌های هنگفت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نتوانسته به هیچ یک از اهداف اصلی خود دست یابد و همچنان بر ادامه نسل‌کشی در غزه، پافشاری می‌کند و حاضر به پایان دادن به این جنگ فرسایشی نیست.

دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد. به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یادآوری این که حملات اسرائیل به غزه تا کنون جان ۲۴۹ امدادرسان و حدود ۱۰۰ خبرنگار را نیز گرفته است تلاش‌های این رژیم برای جلوگیری از فعالیت رسانه‌های خارجی را باعث نگرانی جدی دانست.

به گزارش «خبرگزاری آناتولی» بورل با تاکید بر اینکه اسرائیل باید به امدادرسان‌های ایتالیایی اجازه امدادرسانی بدون هیچ گونه حمله‌ای به آن‌ها را بدهد گفت: «ما باید بار دیگر تکرار کنیم اسرائیل باید قونین بین‌المللی را رعایت و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و حفاظت از همه غیرنظامیان را تضمین کند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله به شهر رفح، جایی که در آن حدود ۳.۱ میلیون آواره بدون سرپناه به سر می‌برند هشدار داد که این حمله به تبعات فاجعه‌باری منجر خواهد شد.

بورل اضافه کرد: «این ضروری است که اسرائیل به قطعنامه الزام آور ۲۷۲۸ که توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب و خواستار دسترسی بشردوستانه تمام و کمال به نوار غزه شده پایبند باشد.»

جنگنده‌های اسرائیلی بامداد امروز در حملاتی سازماندهی شده مناطق مرکزی نوار غزه و شهر رفح را که هر روز به آغاز عملیات زمینی تهدید می‌شود، بمباران کردند و موجب افزایش شمار شهدا و مجروحان شدند. 

این در حالی است که همچنان جنایات رژیم اشغالگر از هر منطقه‌ای که عقب‌نشینی کرده، در حال افشاست. تل‌آویو با وجود هزینه‌های چند ده میلیارد دلاری، تجربه فروپاشی اقتصادی، تلفات چشمگیر نظامیان، افزایش موج خودکشی و مهاجرت معکوس حاضر به پایان دادن به این جنگ فرسایشی که تاکنون به هیچ یک از اهداف اعلامی‌اش دست نیافته، نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است