Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه 11 مرداد) به ایراد تذکرهای شفاهی خود پرداختند که در ادامه به مهم‌ترین مسائل مورد اشاره توسط آنها پرداخته ایم.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در تذکری اظهار داشت: پرداخت‌های مرتبط با حقوق بازنشستگان با تأخیر انجام می‌شود، انتظار داریم دولت در این روند تسریع کند و هنوز حقوق خرداد ماه نیز تسویه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جریان سیل استان فارس نیز خسارات زیادی به مردم وارد شده است و از دولت می‌خواهیم در جلسات برآورد خسارات این موضوعات را در نظر بگیرد. همچنین آزادراه شیراز بوشهر نیز هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود تا این مطالبه مردم به سرانجام برسد. خط دوم انتقال آب به شیراز نیز با توجه به مشکل آب کلانشهر شیراز در جهت تأمین آب پایدار به بهره‌برداری برسد.

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در تذکری شفاهی با اشاره به مشکل آب شرب استان اصفهان، گفت: مردم عزیز روستاها و شهرهای مختلف استان اصفهان ساعات زیادی از شبانه روز آب آشامیدنی ندارند لذا به وزارت نیرو تذکر می دهم سریعا مشکل آب آشامیدنی استان اصفهان را برطرف کنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی ما در استان اصفهان با بحران آب آشامیدنی مواجه هستیم چرا شما تمام قد در حال دفاع از طرح غیرقانونی بن ـ بروجن هستید.

وی خطاب به رئیس جمهور، تصریح کرد: چرا مصوبه شورای عالی کار که در خصوص حقوق و مزایای بازنشستگان است را اجرا نمی کنیم، برخی از این عزیزان حدود 35 سال است که بیمه بازنشستگی پرداخت کرده اند.

موسوی لارگانی ضمن تشکر از سفر رئیس جمهور به استان اصفهان، اضافه کرد: اما سفر شما برای برخی از شهرستان ها مثل فلاورجان هیچ فایده و نتیجه ای با جمعیت حدود  300 هزار نفر نداشته است لذا به استاندار و معاون اجرایی دستور دهید تا در مصوبات تجدیدنظر کنند.

فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در تذکر خود گفت: از سفر رئیس جمهور و تعدادی از وزرا به استان همدان و به ویژه حضور شخص رئیس جمهور در شهرستان کبودراهنگ تشکر ویژه دارم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یازدهم افزود: رئیس جمهور در جلسه مربوط به این سفر فرمودند مصوبات شهرستان باید اجرایی شود، با توجه به اینکه ما در شهرستان پروژه های بیش از 50 درصد نداشتیم، بودجه های ترمیمی برای پروژه هایی که کمتر از 50 درصد پیشرفت داشتند، میسر شود.

وی اضافه کرد: تمام ساخت و سازها به دلیل موضوع کارشناس مجری متوقف شده است، از وزارت راه و شهرسازی می خواهم در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: 30 روستا با تانکر آبرسانی می شوند که وزارت نیرو باید اقدامات لازم برای رفع این موضوع را انجام دهد.

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین‌شهر در جلسه علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خود اظهار داشت: یکی از شئون مهم مجلس شأن نظارتی آن است و همه همکاران من گاها تذکراتی به مسئولان اجرایی می‌دهند که متأسفانه با واکنش تدافعی بخش‌های دیگر دولت مواجه می‌شود، وقتی این واکنش‌های تدافعی به اختلال در امور مردم به ویژه در حوزه انتخابیه منجر می‌شود، قابل قبول نیست.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس ادامه داد: دولت یک سیستم است و اگر بخش‌هایی از یک سیستم مشکل‌دار شود باید اصلاح شود. دولت خود را انقلابی معرفی می‌کند و مجلس از این خرسند است اما دولت‌مداری انقلابی در کنار سایر شاخص‌ها مستلزم در کنار مردم بودن و تمرکز نمودن روی مطالبات مردم است و نباید غافل شویم که مجلس انقلابی و دولت انقلابی برآمده از اراده مردم انقلابی است و ما باید سخنگوی مردم و دولت هم نوکر و خدمتگزار مردم باشد.

وی با بیان اینکه حمایت از دولت به معنای اطاعت از دولت نیست، گفت: ما وکیل مردم هستیم نه وکیل دولت و موثرترین شیوه حمایت از دولت تشویق و بیان نقاط ضعف و نقد منصفانه و مبانی‌محور نقطه ضعف‌های دولت و مدیران ضعیف دولت.

مهدی سعادتی بیشه سری نماینده مردم بابل در تذکر به وزیر اقتصاد و امور دارایی، گفت: اعلام کردیم خط قرمز ما و رئیس جمهور عدم گرانی نان است، نان به شدت گران شده و عدم نظارت بر موضوع نان باعث نارضایتی مردم شده که باید به سرعت حل شود.

نماینده مردم بابل در مجلس در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی، ادامه داد:  هرچه سریع تر نسبت به اعلام ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت اقدام شود و با کارخانجات شالیکوبی دارانی که بین 300 تا 350 درصد گران کرده اند برخورد شود.

وی در ادامه از وزیر صنعت، معدن و تجارت بابت تکمیل خط تولید خودرو خزر توسط مهندس خطیبی قدردانی کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان خواستار لزوم اجرای مصوبات رئیس جمهور و پیگیری سریع کمبود دارو در داروخانه ها شد.

سعادتی بیشه ضمن تشکر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابت زمینه سازی برای راه اندازی شبکه ملی مجازی از وی خواست تا اعتراضات مردمی پیرامون قطع اینترنت را پیگیری کند.

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم بافق و مهریز و بهاباد در قالب تشکر و تذکر به دستگاه دیپلماسی کشور و سازمان انرژی اتمی، گفت: تشکر از بابت مواضع اصولی و مقاومت وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی در برابر زیاده خواهی های غرب به ویژه آمریکا تا امروز است که ان شاءالله نتیجه خواهد داد.

وی تصریح کرد: ما به همه تعهدات برجامی عمل کردیم، بیش از آن نه خدا و نه مردم راضی هستند و بدانید هرچه جلوی حکومت های قلدر و افراد زورگو کوتاه بیاییم گستاخ تر خواهند شد، محکم بایستید خداوند هم یاری خواهد کرد.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس خاطرنشان کرد: اگر همه جناح ها و گروها تدبیر می کردند که سیاست های جهانی تغییر کند نمی توانستند اما یک حرکت روسیه اوضاع را به نفع کشورهای مظلوم از جمله ایران تغییر داد. باید به خداوند بزرگ تکیه و مشکلات داخلی و ضعف های خود را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: دشمن بداند اگر گستاخی و تهدید آن ادامه یابد، در زمینه سلاح هسته ای که زورگویان دارند از رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهیم خواست که اگر صلاح بدانند استراتژی و فتوای ساخت سلاح هسته ای تغییر یابد و این برای جوانان ایرانی بسیار آسان خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکری پیرامون کیفیت کالاها، تاکید کرد: مردم از یک طرف گران فروشی و کیفیت نامطلوب کالاها را تحمل می کنند اما تغییر تاریخ مصرف و تولید کالاها بازی با جان مردم است و باید در این زمینه به رئیس جمهور تذکر دهید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تذکرات نمایندگان نمایندگان مجلس برجامی تعهدات آب مجلس یازدهم نماینده مردم استان اصفهان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»

به گزارش «تابناک» به نقل از فرارو، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

دیگر خبرها

  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند