Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پلیس فدرال آمریکا (FBI)  اخیراً هشداری به استفاده‌کنندگان نرم‌افزارهای تقلبی رمزارز صادر کرده، چرا که از اکتبر سال ۲۰۲۱ تا به الان، از ۲۴۴ قربانی، حدود ۴۲.۷ میلیون دلار کلاهبرداری شده است.

در این هشدار آمده است: «پلیس فدرال آمریکا (FBI) مشاهده کرده است که مجرمان سایبری با سرمایه‌گذاران آمریکایی ارتباط گرفته و به‌طور متقلبانه‌ای ادعای ارائه خدمات سرمایه‌گذاری قانونی ارزهای دیجیتال را می‌کنند و سرمایه‌گذاران را متقاعد کرده تا نرم‌افزارهای موبایل کلاهبرداری را دانلود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجرمان سایبری با ایجاد موفقیت روزافزون در طول زمان برای فریب سرمایه‌گذاران درنهایت از ارزهای دیجیتال خود آنها سواستفاده می‌کنند.»

به عنوان نمونه، پلیس فدرال آمریکا (FBI) یک مورد را شناسایی کرده که در آن افرادی که تحت نام شرکت YiBit فعالیت می‌کردند، ۵.۵ میلیون دلار از قربانیان کلاه‌برداری کرده‌اند. در  مورد دیگری که در آن افرادی که وانمود می‌کردند یک موسسه مالی ناشناس اما قانونی آمریکایی هستند، از سرمایه گذاران ۳.۷ میلیون دلار کلاه‌برداری شده است.

بیشتر بخوانید:

دستگیری ۱۱۰۰ نفر در چین به اتهام پولشویی با ارزهای دیجیتال

در نمونه YiBit، مجرمان سایبری کاربران خود را متقاعد کردند که یک نرم‌افزار YiBit را دانلود کرده و سپس ارز دیجیتال خود را واریز کنند. به دنبال این سپرده‌ها، ۱۷ قربانی ایمیلی دریافت کردند مبنی بر اینکه باید قبل از برداشت وجه، مالیات بر سرمایه‌گذاری‌های خودشان را پرداخت کنند. در نهایت چهار قربانی نتوانستند وجوه خود را برداشت کنند. در مورد دیگر نرم‌افزاری به نام Supayos یا Supay، ابتدا درخواست سپرده‌گذاری کرده و سپس وجوه یکی از کاربران را مسدود کردند و در مقابل به او گفته شده، حداقل موجودی مورد نیاز برای رفع مسدودی باید ۹۰۰هزار دلار باشد.

گفتنی است، در میان افراد نسل زد (Gen Z)، یعنی متولدین میانه دهه ۹۰ میلادی تا اوایل سال ۲۰۱۰ و همینطور گروه سنی پیشین آنها، یعنی نسل هزاره، متولدین اویل دهه ۸۰ میلادی، استفاده منظم از نرم‌افزارهای بانکداری موبایل بسیار رایج است و به همین خاطر است که پلیس فدرال آمریکا (FBI)، سرمایه‌گذاران و موسسات مالی را تشویق می‌کند که همواره نسبت به درخواست‌های غیر منتظره برای دانلود برنامه‌های سرمایه‌گذاری، هوشیار باشند. درنهایت توصیه شده که افراد قبل از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی مالی، از قانونی بودن این نرم‌افزارها و شرکت‌های‌ مربوطه مطمئن شوند.

کد خبر 695147 برچسب‌ها شرکت‌های فناوری جهان رمزارز وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات گوشي همراه ارز دیجیتال تکنولوژی (فناوری) کلاهبرداری - قمار - شرط‌بندی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت های فناوری جهان رمزارز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گوشي همراه ارز دیجیتال تکنولوژی فناوری کلاهبرداری قمار شرط بندی پلیس فدرال آمریکا سرمایه گذاران نرم افزارهای میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند، مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در این حوزه فعال و جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های استان است.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذار در روند سرمایه‌گذاری نباید دغدغه‌ای داشته باشد، افزود: مجموعه مدیریت دولت در استان، در کنار سرمایه‌گذاران ایستاده است تا با تأمین نیازهای آنها، روان‌سازی در صدور مجوزها و رفع موانع و مشکلات، طرح‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه تولید پارچه جین و کتان و طرح توسعه پتروشیمی ارومیه در حوزه تولید اوره و آمونیاک، بررسی شد و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری‌ها را صادر کرد.

کد خبر 748725

دیگر خبرها

  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید