Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن هدهدی با بیان اینکه مداحان باید برای افراد جامعه الگو باشند، گفت: نوکری در خانه امام حسین(ع) باید از روی اخلاص باشد تا از برکات آن در زندگی روزمره و حل مشکلات خود در سایه توسل برخوردار شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  بهمن هدهدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: از همان دوران طفولیت با اشکهای مادر در روضه های ابی عبدالله آشنا شدیم و بزرگ شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این ذاکر و مداح اهل بیت(ع) افزود: از دوران کودکی در کنار پدر و برادر بزرگترم در مراسمات عزاداری نوحه سرایی می کردیم،

هنگام فرارسیدن محرم چادر مشکی مادر را بر سر چوب گره میزدیم  و در محله با بچه ها نوحه سر می دادیم که " ای عزاداران .. ای عزاداران ماه محرم آمده... و شبها کنار بزرگترها به هیئت می رفتیم.

وی گفت: خدا را شاکرم که در این مسیر قرار گرفتم، انشالله که خداوند این عشق به امام حسین(ع) را هیچوقت از ما نگیرد و در این راه ثابت قدم باشیم.

این پیشکسوت و پیرغلام حسینی خاطرنشان کرد: افرادی که به عنوان مداح می خواهند در این وادی بیایند اول باید خودشان را بشناسند و بعد قیام امام حسین(ع) را. و به این خاندان عشق بورزند. اینها خاندان جود و کرم هستند هیچ کس را ناامید نمی کنند بنابراین ما باید خالصانه و عاشقانه در این خانه بیاییم. اینجا جای ریا نیست.

وی افزود: با شور و شعورترین لحظه برای مداحان زمانی است که با تمام وجود می گویند یاحسین و یاحسین و یاحسین ... و همراه عزاداران بر سر و سینه می زنند.

این ذاکر اهل بیت(ع) گفت: داشتن صدای خوب برای چند صباحی ماندگار است اما عشق به سیدالشهدا تا ابد ماندگار است تا قیام قیامت است.

وی با توصیه به مداحان جوان، بیان کرد: اشعاری را انتخاب کنند که بیانگر حماسه کربلا و قیام امام حسین(ع) باشد، نه اینکه همش از مظلومیت بگویند.

این پیرغلام حسینی افزود: امام حسین(ع) مظلوم نبود. حماسه آفرید، دین اسلام را زنده کرد، قرآن و دین پیغمبر را ماندگار کرد لذا نباید مداحان اشعار سخیف انتخاب کنند.

وی در خصوص تغییر هیئت ها، تصریح کرد: با گذر زمان سبک و سیاق هیئت ها هم تغییر کرده است. ما در کرمانشاه در زمینه نوحه خوانی، روضه خوانی و مدیحه سرایی و برپایی هیئت سبک و سیاق خاصی داریم که با هیچ کجای ایران قابل قیاس نیست، اشعار ما به زبان فارسی کرمانشاهی اشعار را می خوانیم.

این ذاکر اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه کرمانشاه دروازه کربلا بوده، گفت:حدود 60 درصد موقوفات کرمانشاه مربوط به عزاداری ابی عبدالله است.

وی با بیان اینکه مداحان باید برای افراد جامعه الگو باشند، گفت: نوکری در خانه امام حسین(ع) باید از روی اخلاص باشد تا از برکات آن در زندگی روزمره و حل مشکلات خود در سایه توسل برخوردار شوند. مردم باید به خاطر عاقبت خود و نه دنیای خود نوکری اهل بیت(ع) را بکنند تا ارباب پذیرای آنان باشد. باید طوری نوکری کنیم که به دنبال شهرت و مشهور شدن نباشیم.

گفتنی است "حاج بهمن هدهدی" عضو سازمان بسیج مداحان استان کرمانشاه و عضو هیئت امناء انصار علی(ع) در مسجد امیرالمومنین(ع) و حسینیه اباعبدالله(ع) محله چوبفروشان که در سال 1340 در کرمانشاه متولد شده و دارای 4 فرزند است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام حسین ع اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن  افراد مستعد در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،امروز در کانون پرورش فکری کودکان کرمانشاه   همایشی ویژه استان کرمانشاه و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت جوانان این استان برگزار شد در این کارگاه مبانی ابتدایی کار در رادیو و اجرا  اموزش داده شد.کانون ایرانیاران مسئول شناسایی افرادمستعدو عضوگیری از این افراد در باشگاه ایرانیاران اموزشهای لازم به انان داده میشود تا بتوانند گزارشگران و خبرنگاران فعال در استان کرمانشاه باشند.در پایان این همایش فرمهایی به شرکت کنندگان داده شد تا درصورت داشتن شرایط اولیه بصورت افتخاری با رادیو همکاری کنند

دیگر خبرها

  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن  افراد مستعد در کرمانشاه
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن