Web Analytics Made Easy - Statcounter

معافی با بیان اینکه مدیریت جهادی با سایر مدیریت‌ها تفاوت دارد، گفت: فعالیت های قرارگاه جهادی انصارالله محدود به استان خراسان جنوبی نیست بلکه فرا استانی و حتی فراملی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن معافی، مسئول قرارگاه جهادی انصارالله در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: قرارگاه جهادی انصارالله که بر پایه گروه جهادی انصارالله است مهرماه سال گذشته تحت نظارت بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که محل قرارگاه مرکز استان است، افزود: این قرارگاه جهادی متشکل از ۲۴ گروه جهادی است و در اغلب شهرستانهای استان فعالیت داریم.

عضویت ۲۰۰ جهادگر در قرارگاه جهادی انصارالله

مسئول قرارگاه جهادی انصارالله بیان کرد: اعضای قرارگاه جهادی انصارالله به حدود ۲۰۰ نفر می‌رسد و عمده فعالیت های ما در حوزه عمرانی، معیشت، کمک مومنانه، بهداشت و درمان، ساخت خانه محرومان و … است.

معافی عنوان کرد: فعالیت های این قرارگاه جهادی محدود به استان خراسان جنوبی نیست بلکه فرا استانی و حتی فراملی است.

وی از برگزاری اردوی جهادی توسط قرارگاه انصارالله در مشهد خبر داد و گفت: برگزاری اردوی جهادی در کشور عراق و شهر کاظمین در ایام اربعین برای این گروه جهادی پیش‌بینی شده است.

فعالیت‌های قرارگاه جهادی انصارالله

مسئول قرارگاه جهادی انصارالله به فعالیت‌های این گروه جهادی اشاره کرد و افزود: توزیع بسته های کمک معیشت، توزیع غذای گرم، اعزام پزشک به مناطق محروم، انجام کارهای فنی و تاسیساتی و کمک به احداث مسکن محرومان به تعداد بیش از ۱۲۰ واحد از جمله فعالیت های این قرارگاه جهادی است.

معافی به مزایایی برگزاری اردوهای جهادی و فعالیت های جهادگران برای مردم اشاره کرد و افزود: کاهش هزینه، صرفه جویی در وقت و حذف بسیاری از بروکراسی های اداری در راستای کارهای جهادی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: از دیگر مزایای فعالیت‌های جهادی چابک سازی انجام امور به نفع مردم است.

مسئول قرارگاه جهادی انصارالله با بیان اینکه جهادگران کار میدانی انجام داده و پشت میزنشین نیستند، مطرح کرد: حضور گروه های جهادی در مناطق محروم و کمک به انجام کارهای عمرانی و سایر موارد باعث تشویق و ترغیب مردم محلی برای همکاری می‌شود که بسیار ارزشمند است.

تفاوت‌های کار جهادی با کار مدیریتی

معافی ادامه داد: از دیگر تفاوت‌های کارهای جهادی با انواع مدیریت های دیگر این است که در فعالیت‌های جهادی مسئول گروه جهادی پیشرو و در خط مقدم است و اعضا را وارد میدان نمی‌کند در حالی که در کارهای مدیریتی دیگر اینگونه نیست.

وی اظهار کرد: جذب کمک‌های خیرین از دیگر اقدامات کارهای جهادی است که منتظر بودجه و اعتبار دولتی نمی‌مانند و کار را با کمک‌های خیران جلو می‌برند.

مسئول گروه جهادی انصارالله از تمام جوانان و علاقه مندان برای کمک به محرومان با عضویت در این قرارگاه جهادی دعوت کرد و افزود: قرارگاه جهادی انصارالله در دوران کرونا اقدامات بسیار زیادی از جمله آگاه سازی مردم، توزیع بروشور آموزشی، گندزدایی معابر و اماکن، حضور در بیمارستانها جهت کمک به کادر درمان و سایر موارد مرتبط بوده است.

فرهنگ سازی کار جهادی

معافی بیان کرد: اگر کار جهادی و فعالیت‌های جهادگران فرهنگ سازی و ترویج شود شاهد پیشرفت‌های فراوانی در تمامی زمینه‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قرارگاه جهادی خراسان جنوبی گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم

سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در نشست خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است، بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند، ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحد‌های صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند