Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@18:19:22 GMT

جشنواره تئاتر و عکس بسیج در استان همدان فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۳۱۱۲

جشنواره تئاتر و عکس بسیج در استان همدان فراخوان داد

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری جشنواره سراسری تئاتر و عکس بسیج با رویکردی متفاوت و جدید خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از همدان ، به نقل از روابط عمومی سپاه انصار الحسین (ع) ، سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج با عنوان (سودای عشق) و همچنین پنجمین جشنواره دوسالانه (عکس نور)  به صورت سراسری در کشور که بخش استانی آن در تئاتر به دبیری فواد ابراهیمیان و در عکس به دبیری لیلا یوسفی در مهرماه امسال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر ترکاشوند مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با اعلام این خبر اظهار داشت: این جشنواره با رویکردی جدید و با تکیه بر نشاط اجتماعی و ژانر کمدی و تراژدی و نیز در عکس با تکیه بر محور "خانواده من" با موضوعات متنوع نسبت به سنوات قبل اجرا می‌شود.

ترکاشوند با اشاره به حمایت بسیج هنرمندان از هنرمندان استان اظهار داشت: جشنواره تئاتر ابتدا در سطح استانی با دریافت آثار نمایشی در دبیرخانه استان و بعد از داوری و انتخاب برترین ها به مرحله کشوری راه پیدا می کنند و در بخش عکس فقط با فراخوان و اطلاع رسانی در بین عکاسان و علاقمندان در سطح استان مستقیماً در دبیرخانه کشوری با حمایت سازمان بسیج هنرمندان کشور شرکت و در مرحله داوری قرار می گیرند.

ایشان افزودند: گروه های منتخب استانی در بخش تئاتر، پس از راه یابی به مرحله کشوری مورد حمایت بیشتری قرار می گیرند که تا کنون این حمایت مالی از گروه های نمایشی در سنوات قبل کم سابقه بوده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان در خصوص برگزاری بخش های این جشنواره اظهار داشت: نمایش صحنه ای،خیابانی و میدانی و نمایشنامه نویسی سه بخش این جشنواره است که بخش های صحنه ای و خیابانی ابتدا به صورت استانی برگزار می شود و شرکت کنندگان برای راه یابی به مرحله کشوری باید در این مرحله شرکت داشته باشند،اما بخش نمایشنامه نویسی آثار توسط دبیر خانه استانی جمع آوری و به دبیرخانه کشوری ارسال می‌شود.

اعتبار آبرسانی به شهر همدان از سدتالوار در سفر رئیس جمهوری تصویب شد گلایه از مراجعه همدانی‌ها به غیرپزشکان/ماهانه 5 مرکز درمانی غیرمجاز پلمب می‌شو د

همچنین در جشنواره عکس بسیج  در بخش‌های حرفه ای قرار دادی، حرفه ای غیر قراردادی و بخش ویژه عمومی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به  آدرس اینترنتی سایت سازمان www.7honar-hmd.ir مراجعه و بعد از مطالعه دقیق اقدام به شرکت در مهلت های تعیین شده نمایند.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بسیج هنرمندان هنرمندان استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «آبی‌گونه» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، از ۲۳ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

مهدوی که در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر رضوی موفق به کسب رتبه شده است، درباره موضوع نمایش «آبی‌گونه» گفت: این نمایش به جریان زندگی پسری می‌پردازد که برای دیدن بازی فوتبال تیم محبوبش از مشهد به تهران سفر می‌کند.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی با جشنواره‌های موضوع محور دیگر تفاوت دارد، ویژگی این رویداد را استمرار در برگزاری آن دانست.

نویسنده و کارگردان نمایش «آبی گونه» با اشاره به تغییر رویکرد جشنواره تئاتر رضوی برای حذف بخش رقابتی و تمرکز بر اجراهای عموم گروه‌ها در شهر خود، تاکید کرد: در گذشته رقابتی بودن جشنواره، گروه‌ها را در ارایه اثر برای جشنواره ترغیب می‌کرد در حالی که در رویکرد جدید، «مخاطب مردمی» و اجرای عموم اولویت بیشتری پیدا کرده است و باید اثر را به نحوی تولید کنیم که مخاطبان مردمی جذب آن شوند که این نکته مثبتی است.

مهدوی در پایان سخنان خود با بیان اینکه توجه به سلیقه و نیاز مخاطب عام در تولید اثر موضوع هوشمندانه‌ای بود که در جشنواره امسال لحاظ شده است، تصریح کرد: اگر موضوع حمایت از اجراهای عمومی گروه‌های نمایشی به این شیوه استمرار پیدا کند، بحث مخاطب‌محوری و توجه به مخاطب مردمی در تولید اثر نیز بیش از پیش محقق خواهد شد چرا که گروه باید تمام جوانب را برای تحمل و رغبت و جذب مخاطب عام در طول ایام اجرای اثر بسنجد که این مهم ظرافت کار را نیز ارتقا می‌دهد.

عکس از رضا معطریان است.

کد خبر 6095137 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد