Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه یزد گفت: اشتغال های بزرگ و کوچک استان یزد در سیل اخیر دچار آسیب های زیادی شده و امید است با اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده بخشی از خسارت های وارد شده جبران شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، آیت الله محمدرضا ناصری امروز در دیدار با سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام کشور با اشاره به آسیب دیدن اشتغال های کوچک در یزد به علت سیل روز گذشته، اظهار داشت: مشاغلی همچون پوشاک و نساجی در سیل اخیر خسارت های زیادی را متحمل شدند و نیاز است به این صنایع بیش از گذشته توجه شود زیرا صنعت پوشاک و نساجی از صنایع مهم استان و کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه شاهد تعطیلی کارگاه های نساجی در استان و کشور هستیم و این نشان دهنده این است که صنعت نساجی دچار مشکل بزرگی شده که نیاز است هر چه سریع تر در راستای رفع این مشکل اقدام شود.

امام جمعه یزد گفت: واردات پوشاک به کشور از دلایل مهم و اصلی آسیب رساندن به صنعت نساجی و پوشاک کشور است و در این راستا باید با اشتغالزایی در زمینه تولید پوشاک با کیفیت در کشور، در زمینه احیا صنعت نساجی گام برداشت.

ناصری با تاکید بر بی نیاز کردن کشور در زمینه پوشاک، تصریح کرد: با آموزش زنان و مردان در زمینه تولید پوشاک  با کیفیت در هر استان و سرمایه گذاری دولت در این زمینه امید است در آینده ای نه چندان دور، در صنعت نساجی به خود کفایی برسیم.

‌سیل‌ اخیر 76 فوتی برجای گذاشت/ سیلاب 136 شهر و 1344 روستا را دربر گرفت/ ‌ارزیابی خسارت‌ها به نفع مردم خواهد بود آخرین وضعیت بارش‌ها در سیستان و بلوچستان| خسارت 20 هزار میلیاردی/ امدادرسانی به 9600 سیل‌زده/ اوج بارش‌ها در مهرستان و خاش رئیس سازمان مدیریت بحران: خسارت مردم سیل‌زده پرداخت خواهد شد

وی افزود: با توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی نیاز است، پوشاکی متناسب با این فرهنگ تولید و عرضه شود و طراحان لباس می توانند با ایجاد مُد متناسب با فرهنگ استان و کشور به تولید لباس های زیبای ایرانی – اسلامی و متمایز کردن پوشاک ایرانی از پوشاک های خارجی در معرفی تاریخ، فرهنگ، تمدن، کیفیت و اصالت نقش بسزایی داشته باشند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تغییر و تحول در زمینه پوشاک و نساجی یکی از محورهای مورد توجه دولت است عنوان کرد: باید با تحقیقات درست، آموزش صحیح و سرمایه گزاری مناسب به احیا این صنعت در کشور کمک شود و این مهم تنها با همت مردم، توجه ویژه دولت و ورود سرمایه گزاران خصوصی تحقق می یابد.

انتهای‌ پیام/781/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه یزد پوشاک و نساجی صنعت نساجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی

به گزارش «تابناک»، حسین ایثارگر، جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ بارش تگرگ موجب آب افتادگی برخی منازل روستایی به ویژه در روستاهای "جنبذ" و "علی آباد سیدرحیم" از توابع بخش مرکزی این شهرستان شده است.

وی افزود:‌ گزارش های رسیده حاکی از آن است که سیلاب به بخشی از راه‌ های روستایی و بین مزارع و نیز محصولات کشاورزی منطقه آسیب رسانده است و در موردی حتی یکی از روستاییان با موتورسیکلت هنگام عبور از رودخانه گرفتار سیلاب شده بود، که با تلاش مردم راکب نجات یافت اما موتور وی را آب برده است.

فرماندار ششتمد گفت:‌ با توجه به تعطیلی جمعه، روز شنبه تیم های ارزیاب برای بررسی وضعیت مناطق روستایی مزبور و برآورد خسارات وارده به منطقه اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ منازل روستایی این شهرستان عمدتا دارای سازه های خشت و گلی است و با مصالح قدیمی و سنتی ساخته شده است که این می تواند در مواقع بارندگی شدید و بروز سیلاب آسیب زا باشد.

مرکز شهرستان تازه‌ تاسیس شِشتَمَد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع و ۲۴ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی