Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان سیروان با اشاره به اینکه آب کشاورزی روستاهای سیروان و کوهدشت در اطراف رودخانه سیمره باید مدیریت شود تا رضایتمندی مردم بیشتر شود، بر همکاری و هم‌افزایی هرچه بیشتر مسئولان شهرهای سیروان و کوهدشت در تمام حوزه‌ها بویژه در بحث تأمین آب کشاورزی تأکید کرد.

به گزارش ایران آنلاین، علیرضا رئیسی در نشست هم‌اندیشی با فرماندار و شورای تأمین شهرستان کوهدشت لرستان که در محل فرمانداری سیروان برگزار شد، تصریح کرد: تعامل و همکاری هرچه بیشتر مسئولان سیروان و کوهدشت باعث پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای این شهرها و رفع زودهنگام مشکلات مردم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های صاحب‌نظران، نخبگان، ریش سفیدان و غیره از اولویت‌های اصلی مجموعه این فرمانداری است، برون‌رفت از مشکلات و تنگناهای توسعه را منوط به استفاده از ظرفیت‌های بومی – محلی و بهره‌‌گیری از دانش و توانمندی جوانان صاحب اندیشه و جامعه نخبگان عنوان کرد.
فرماندار شهرستان سیروان با اشاره به اینکه این دیدار به منظور رفع مشکل کم‌آبی کشاورزان شهرستان کوهدشت و سیروان برگزار شده است، تصریح کرد: خشکسالی‌های اخیر باعث کم شدن و حتی خشک شدن رودخانه سیمره شده و میزان آب فعلی این رودخانه، هم‌اکنون جوابگوی آبیاری کشاورزی روستاهای سیروان و کوهدشت نیست و باید با تعامل و مدیریت مصرف آب توسط روستائیان، تلاش کنیم تا بیش از این با کمبود آب مواجه نشویم.
رئیسی با بیان اینکه باید برای رضایتمندی مردمان پائین دست سیروان و روستاهای کوهدشت اطراف رودخانه سیمره ، منابع آبی مدیریت شود، یادآور شد: در حال حاضر تنها منبع درآمد ساکنان این روستاها، کشاورزی است و باید به آنها کمک شود تا بتوانند بحران خشکسالی و کم‌آبی را تحمل کنند.
وی، در ادامه با اشاره به مصوبات بخش آب در این نشست افزود: به منظور ایجاد عدالت در توزیع و دسترسی کشاورزان به آب، مقرر شد، 24 ساعت کشاورزان سیروان و 24 ساعت بعدی کشاورزان کوهدشت از منابع آبی استفاده کنند؛ روز جمعه نیز منابع آبی به صورت آزاد در اختیار محیط زیست قرار گیرد.


فرماندار شهرستان سیروان با اشاره به اینکه مصوب شد که جاده کوهنانی- کوهدشت به سیروان برای  وصل شدن این دو به یکدیگر ازطرف مسئولان کوهدشت آسفالت شود، گفت: تعیین حقآبه کشاورزان برای سال‌های آینده به منظور جلوگیری از نارضایتی‌ مردم و اقدام پیش از بحران در سال‌های آینده از دیگر مصوبات این نشست است.
رئیسی به دیگر مصوبات این نشست اشاره کرد و افزود: ارائه کشت جایگزین برای کشاورزان منطقه، گشت مشترک منابع آب و جهاد کشاورزی برای بازدید و کنترل منطقه، برگزاری جلسه‌ای بین معتمدان دو شهرستان برای رفع کدورت و مشکلات به وجودآمده و انتخاب میرآب برای روستاها با نظارت امور آب و جهادکشاورزی دو شهرستان مذکور از دیگر مصوبات این نشست است.
وی  به دیگر مصوبات این نشست اشاره کرد و اظهار داشت: طبق مصوبات این جلسه، مقرر شد که موتورهای آبی موجود به منظور مدیریت بهتر شناسایی و آمارگیری دقیق شود و سدهای ایجاد شده توسط کشاورزان به قید فوریت تخریب و دهیاران و معتمدین روستاها همکاری لازم را با دستگاه‌های مجری انجام دهند تا مشکلات کنونی برطرف شود.
همچنین فرماندار کوهدشت در این نشست از خدمات‌رسانی مسئولان شهرستان سیروان به روستاهایی که در نزدیکی این منطقه قرار دارند قدردانی کرد و گفت: خدمات‌رسانی در زمینه‌های برق، سوخت، خدمات کشاورزی و ... به روستاهای ذکر شده قابل تقدیر است و انتظار می‌رود این خدمات همچنان استمرار یابد.
محمد مرادی کفراج افزود: با توجه به این که این روستا ها از لحاظ تقسیمات کشوری زیرمجموعه شهرستان سیروان نمی باشد ولی خوشبختانه مسئولان این منطقه به این روستاها خدمات رسانی می کنند.
گفتی است مسئولان شهرستان های سیروان و کوهدشت از روستاهای مجاور رودخانه سیمره بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آن ها قرار گرفتند و تصمیمات و برنامه ریزی های لازم را در این خصوص انجام دادند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهرستان سیروان رودخانه سیمره منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی

                                                                           

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حمیدرضا شکری اظهار داشت: ۱۷ هزار تن محصول دانه‌های روغنی کلزا توسط شبکه تعاونی‌های مردم نهاد، تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان از کشاورزان شهرستان دهلران و مهران خریداری شده است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال و پای کار آمدن تشکل‌های مردم نهاد، از میزان ۲۰ هزار تن محصول کلزای خریداری شده در حوزه جنوبی استان، مقدار ۱۷ هزار تن این محصول، توسط تشکل‌های تعاونی این مدیریت خریداری از این مقدار میزان ۱۵ هزار تن آن به کارخانه جات تولید روغن کشی کشور حمل شده است.   مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اضافه کرد: میزان محصول جمع آوری و خریداری شده محصول کلزای امسال تا کنون، نسبت به کل محصول خریداری شده در سال گذشته از کشاورزان، بیش از سه برابر بوده که رکوردی در جهش تولید محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • جسد جوان پلدختری در کنار سیمره پیدا شد
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد