Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@22:01:19 GMT

حسینیه‌ای به وسعت ایران در سیمای مراکز استانی شکل گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۳۲۹۳

حسینیه‌ای به وسعت ایران در سیمای مراکز استانی شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، سیمای مراکز استانی صداوسیما در ایام محرم ویژه ‌برنامه‌هایی متناسب با این ایام را تهیه و روی آنتن می‌برند.

بر این اساس ۳۳۰ ویژه برنامه‌ شبانه به مدت ۱۹ هزار و ۸۰۰ دقیقه و ۱۶۷۰ برنامه‌ صبحگاهی، خانواده، معارفی، کودک و نوجوان و جوان را با مدت زمان مجموع ۵۸ هزار دقیقه طی دهه نخست ماه محرم به صورت ویژه از سیمای مراکز پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید و پخش گزارش‌های متعدد از آیین‌ها و آداب و رسوم عزاداری در روستاها و شهرستان‌های مختلف، از دیگر برنامه‌های تلویزیون‌های استانی در دهه نخست محرم امسال است.

پوشش مراسم در حال برگزاری در سطح هر استان نیز در قالب ویژه‌های گوناگون از سیمای همان مراکز صورت می‌گیرد ضمن اینکه تصاویر منتخب نیز طی ارتباط مستقیم با شبکه‌های سراسری، در گستره ملی پخش می‌شود.

در برخی استان‌ها همانند آذربایجان شرقی و غربی و خراسان شمالی هم، مسابقه مداحی برای نوجوانان و جوانان تدارک دیده شده که با حضور خانواده‌ها، برگزار شده و روی آنتن می‌رود.

همچنین در برنامه‌های کوتاه گفتگومحور با حضور چهره‌های شاخصی که رشد یافته حسینیه‌ها و موکب‌ها هستند، قدیمی‌ترین روضه‌های خانگی، محلات و هیئت‌های مشهور استانی هم معرفی می‌شوند.

از مهمترین عناوین ویژه برنامه‌های سیمای مراکز در دهه نخست ماه محرم می‌توان به «یک یا حسین دیگر»، «حسینیه عشق»، «موکب»، «مسیر عاشقی»، «خورشید بر نیزه»، «ساحل عطش»، «بیرق»، «سفرنامه آسمان»، «لبیک یا حسین»، «عشق قافله سی»، «ما ملت امام حسینیم»، «عقل سرخ»، «برگ گل سرخ»، «خیمه‌گاه»، «محرم نواسی»، «شهر عشق»، «عقیق»، «شباب اهل» و «بیر ایچیم عشق» اشاره کرد.

تهیه گزارش از گروه‌های خدمت‌رسان عاشورایی و حلقه‌های میانی و مردم نهاد (گروه‌های جهادی)، مقتل‌خوانی امام حسین (ع)، تاریخ‌شناسی و عبرت‌های عاشورا، معرفی زنان عاشورایی (آنهایی که در کربلا بودند و آنهایی که راهشان را تا امروز ادامه دادند)، معرفی نویسندگان و هنرمندان آیینی، سبک زندگی حسینی با ارائه مصادیقی از زندگی شهدا و علمای هر استان، راه‌اندازی پویش جوانان بنی‌هاشم با رویکرد کمک‌رسانی به اقشار مختلف جامعه، تولید آیتم‌های کوتاه در خصوص احکام عزاداری حسینی و ادعیه مختلف، تولید آیتم‌های پنج دقیقه‌ای با عنوان ذکر عاشوراییان با حضور مادحین سرشناس و خوشنام استانی در اماکن متبرکه، بازسازی تولیدات فاخر در خصوص اربعین و ماه محرم سنوات گذشته برای پخش مجدد، گفت‌وگو پیرامون تاثیرات قیام عاشورا با تازه مسلمانان و نیز مصاحبه با پیروان سایر ادیان که در مراسم عاشورا شرکت می‌کنند، تفسیر فرازهای زیارت عاشورا با ارائه مصادیق، بررسی سیر حوادث تاریخی تا روز عاشورا و حرکت اسرا به سمت کوفه، حضور کارشناسان مختلف در برنامه‌های خانواده با رویکرد نقش مادران در تربیت نسل عاشورایی و بررسی و تحلیل شخصیت‌های مثبت و منفی در واقعه کربلا و اثرگذاری هر یک در این واقعه تاریخی، از جمله محورهای محتوایی برنامه‌های دهه نخست ماه محرم در سیمای مراکز خواهد بود.

کد خبر 5554165 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: محرم 1401 امور استان های صدا و سیما صدا و سیما محرم 1401 روایت محرم تئاتر ایران برنامه تلویزیونی شبکه پنج سیما عاشورا حبیب الله صادقی شبکه نسیم حسینیه مهر خانه هنرمندان ایران سریال ایرانی تماشاخانه ایرانشهر تئاتر شهر سیمای مراکز دهه نخست ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت‌، ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سطح استان، اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، غلامرضا ملایی اظهار کرد: بسیج سازندگی همواره برای رفع مشکلات مردم در زمینه‌های سازندگی، محرومیت زدایی، مسکن، فرهنگی و در همه بحران‌ها و شرایط در کنار مردم است.

وی ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج و نیز هفته بزرگداشت بسیج سازندگی افزود: اهم برنامه‌های این هفته در دو سطح استانی و شهرستانی، برنامه‌ریزی شده است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان، گفت: دیدار با امام جمعه، اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی و همچنین غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای جهادگر، حضور جهادگران و بسیجیان در نماز جمعه و همچنین برپایی میز خدمت از ویژه برنامه‌های استانی در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت امسال بود.

وی ادامه داد: ۱۵ اردیبهشت نیز به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در سطح استان موکب عزاداری نیز برپا می‌شود.

ملایی از سایر اقدامات این هفته به اهدای فرش سجاده‌ای به مساجد مناطق محروم منطقه سیستان در ۱۵ اردیبهشت ماه اشاره و خاطرنشان کرد: توزیع پانزده هزار بسته معیشتی و تهیه و توزیع ۲۰ سری اقلام و اثاث به منزل محرومان در ۱۶ اردیبهشت در سطح استانی انجام می‌شود.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، عیادت از بیماران خاص در ۱۶ اردیبهشت ماه را یکی از برنامه‌های ویژه شهرستان زاهدان اعلام کرد و افزود: اجرای طرح «هر گروه جهادی، یک خدمت بی‌منت» و اهدای خون توسط جهادگران در ۱۷ اردیبهشت گامی دیگر در راستای خدمت‌رسانی به هم نوعان در استان است.

وی ادامه داد: افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی، اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان، برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین افتتاح ۱۵ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردمیار در سطح استانی و نیز برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان زاهدان در ۱۸ اردیبهشت برنامه‌ریزی شده است.

ملایی از سایر فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در ۱۹ اردیبهشت در سطح استانی به افتتاح ۲۵۰ پروژه محرومیت زدایی شامل ۱۰۰ باب احداث و مرمت مسکن محرومان، ۳۰ مورد گازکشی منازل، ۱۲۰ مورد احداث چشمه سرویس بهداشتی اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه توانمندسازی جهادگران، تجلیل از جهادگران برتر در ۲۰ اردیبهشت از برنامه‌های مهم و پایانی این هفته است که در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

کد خبر 750423

دیگر خبرها

  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی پانزدهم اردیبهشت
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • اعلام زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس