Web Analytics Made Easy - Statcounter

از دیروز تا امروز ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۹۳۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۴۳۱ نفر از آن‌ها بستری شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا کنون ۶۴ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۸۱۸ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۰۱ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۴۶ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۳۶۵ دُز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در شبانه روز گذشته ۱۹ هزار و ۵۷۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۹۳۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۴۳۱ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۸۴ هزار و ۶۵۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۱۳۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۳ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۲۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیمار کووید19 آمار کرونا ویروس کرونا کرونا مبتلا به کووید۱۹ شهرستان در وضعیت کووید۱۹ در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است

حسام‌الدین علامه افزود: ۱۴.۱۵ صدم درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال به دیابت و حدود ۲۵ درصد از این گروه سنی به «پیش‌دیابت» مبتلا هستند. متاسفانه، آمار و ارقام مربوط به «پیش‌آگاهی به دیابت» نامساعد است؛ به نحوی که حداقل حدود یک سوم از افرادی که به دیابت مبتلا هستند از بیماری خود آگاهی ندارند.

این متخصص درباره وضعیت درمان دیابت در کشور گفت: «درمان موثر» هم از وضعیت نامساعدی برخوردار است؛ فقط حدود ۳۱ درصد از دیابتی‌ها درمان موثر و منجر به کنترل دیابت دارند. یکی از عواملی که منجر به آمار نامساعد درمان موثر دیابت و پیامدهای ناشی از آن مثل زخم مزمن در کشور شده، تحریم‌های اقتصادی و دارویی ظالمانه آمریکا است.

این متخصص ادامه داد: اگرچه واکنش مردم به دیابت نسبت به سرطان، توأم با حساسیت و پرسروصدا نیست اما نکته مهم و اساسی این است که دیابت به دلیل عوارض و مرگ و میری که پس از پیامدهایش از جمله زخم پای دیابتی می‌تواند ایجاد کند باید در کانون توجه قرار گیرد. متاسفانه میزان مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی نسبت به برخی از سرطان‌های شایع کشور بیشتر است. من بازهم تاکید می‌کنم بیماری دیابت بسیار اهمیت دارد و برای مقابله با این بیماری باید از نظر متخصصان چه در حوزه بالین و چه در عرصه روان‌شناسی سلامت بهره برد.

خطر «بازار سیاه» برای پانسمان‌های نوین دیابت

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: استفاده از پانسمان‌های نوین، یکی از موثرترین درمان زخم‌های مزمن است. پانسمان‌های نوین بیشتر وارداتی هستند؛ اگر ارز مورد نیاز با قیمت مناسب و به مقدار کافی در اختیار واردکننده قرار نگیرد با پدیده بازار سیاه در زمینه پانسمان‌های نوین مواجه می‌شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی