Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب شکربیگی،‌ مدیرکل دیوان محاسبات یزد در جریان دیدار با مدیر و سردبیر خبرگزاری فارس در این استان، با اشاره به نقش عملکرد رسانه در جهاد تبیین اظهار کرد:‌ سرعت العمل، دقت در تولید محتوا و امانت داری از جمله ویژگی‌های رسانه‌های جریان انقلاب است که به توانسته بسیاری از توطئه‌های فرهنگی استکبار جهانی را خنثی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص عملکرد دیوان محاسبات نیز افزود:‌ دیوان محاسبات مهمترین دستگاه نظارتی کشور در حوزه مالی است که در امور اداری ومالی مستقل بوده و به‌ عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی ایفای نقش می‌کند.

شکربیگی در ادامه با بیان این‌که دیوان محاسبات مطابق اصل ۵۵ قانون اساسی به کلیه حساب‌های وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی وسایر دستگاه‌های که به نحوی از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند رسیدگی می‌کند، گفت: حسابرسی با رویکرد این مهم که تمام هزینه از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده باشد و تمام وجوه در محل خود صرف شده باشند، اولویت بررسی دیوان محاسبات است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان یزد تصریح کرد: به موجب ماده ۱۰۴ قانون محاسبات عمومی کشور دیوان محاسبات مکلف است با بررسی حسابها و اسناد و مدارک و تطبیق با صورتحساب‌ عملکرد سالانه بودجه کل کشور نسبت به تهیه تفریغ بودجه سالانه اقدام و هر سال گزارش تفریغ بودجه سال قبل را به انضمام نظرات خود به مجلس‌شورای اسلامی تسلیم و هر نوع تخلف از مقررات این قانون را رسیدگی و به هیأتهای مستشاری ارجاع نماید.

وی خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات دادگاهی است مالی که مامور معاینه وتفکیک محاسبات اداره مالیه وتفریغ کلیه حسابداران خزانه بوده ونیز نظارت میکند که هزینه‌های معینه در بودجه از میزان تعیین شده تجاوز نکند وتغییر وتبدیل نیابد وهروجهی در محل خود به مصرف برسد ونیز مکلف است که در امر معاینه وتفکیک محاسبات ادارات دولتی وجمع آوری سند مخارج وصورت کلیه محاسبات مملکتی اقدام نماید.

شکربیگی اعمال کنترل ونظارت مستمر مالی به منظور پاسداری از بیت‌المال، عدم تجاوز هرگونه هزینه ازاعتبارات مصوب دربودجه کل کشور و مصرف هرگونه وجهی از بودجه کل کشور درمحل مصرف قانونی تعیین شده باشد را از جمله اهداف دیوان محاسبات استان یزد و کشور دانست و بیان کرد: تهیه و تدوین گزارش تفریغ بودجه به انضمام نظرات خود و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از اهداف این سازمان است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان یزد در ادامه با اشاره به اهمیت وظایف و اختیارات این سازمان، تأکید کرد: حسابرسی یا رسیدگی کلیه حساب‌های درآمد و هزینه وسایر دریافت‌ها و پرداخت‌ها و نیز صورت‌های مالی دستگاه‌ها از نظر مطابقت با قوانین و مقررات مالی و سایر قوانین مربوط و ضوابط لازم الاجراست.

وی بررسی وقوع عملیات مالی در دستگاه‌ها به منظور اطمینان از حصول و ارسال صحیح و به‌موقع درآمد و یا انجام هزینه و سایر دریافت ها و پرداخت ها و همچنین رسیدگی به موجودی حساب اموال و دارایی های دستگاه‌ها یکی دیگر از وظایف سازمان دیوان محاسبات است، گفت:‌ تجزیه و تحلیل لایحه تفریغ بودجه ارسالی از طرف قوه مجریه بر اساس نتایج حاصل از بررسی‌ها، رسیدگی ها و یا حسابرسی های انجام شده و تهیه و ارائه گزارش حاوی نظرات به مجلس شورای اسلامی از جمله موارد تدوین شده در حوزه اختیارات دیوان محاسبات است.

امیررضازاده، مدیر خبرگزاری فارس در استان یزد هم وجود دستگاه‌های نظارتی را عامل توسعه پایدار و تضمین کننده منافع ملی دانست و بیان کرد:‌ ارتباط مستمر با اصحاب رسانه به منظور بیان شرح وظایف و ارائه گزارش عملکرد نقش مهمی در افزایش امیدآفرینی و تقویت اعتماد عمومی جامعه ایفا می کند.

وی افزود:‌ خبرگزاری فارس در استان یزد آماده همکاری با سازمان دیوان محاسبات در حوزه اطلاع رسانی و شفاف سازی امور محوله است.

رضازاده رویکرد جدید این سازمان در راستای تقویت روابط رسانه‌ای را اقدامی موثر دانست و گفت:‌ فرمان جهاد تبیین به مشارکت تمام عناصر اجرایی،‌نظارتی و اطلاع رسانی نیاز دارد.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: دیوان محاسبات یزد شکربیگی استان یزد نظارت دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی بودجه کل کشور تفریغ بودجه استان یزد دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده

رئیس دیوان عالی کشور گفت: پرونده‌های وارده به دیوان عالی کشور با موضوع خانواده در فروردین ماه بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که باید در این زمینه آسیب‌شناسی شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسه کارگروه تخصصی رؤسای شعب دیوان عالی کشور با عنوان بررسی موضوع وکیل در مرحله فرجام خواهی با حضور حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور برگزار شد.

منتظری در این جلسه گفت: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی مدنی و کیفری در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب شده است و پیگیر هستیم که در این مجلس به تصویب نهایی برسد.

آمار طلاق مددجویان کمیته امداد بسیار کمتر از آمار جامعه است

وی با تأکید بر لزوم اختصاص بودجه مستقل برای پیشبرد برنامه‌های دیوان عالی کشور، از تصویب ردیف بودجه مستقل برای بخشی از هزینه‌های دیوان عالی کشور خبر داد.

منتظری سپس با بیان اینکه دیوان عالی کشور در قانون اساسی دو مسئولیت مهم و اساسیِ نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی را به‌عهده دارد، اظهار کرد: این دو مسئولیت اطلاق دارد و عملکرد صحیح و ضابطه‌مند در این زمینه، با تعریف درست از نحوه نظارت و یا اصلاح قانون و اصلاح روش‌ها و اصلاح ساختار ممکن خواهد بود، چنانچه قضات در این رابطه پیشنهاداتی به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور دارند، ارائه دهند.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست، به طوری که وارده پرونده‌های ما در این زمینه فقط در فروردین ماه بیش از 800 فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق بوده است و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

منتظری در پایان به تشکیل کارگروه‌های تخصصی چهارگانه حقوقی، خانواده، جرائم ناشی از مواد مخدر و دیگر عناوین کیفری در دیوان عالی کشور و آسیب‌شناسی پرونده‌های مطروحه اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند