Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@15:54:44 GMT

جنگ چین و تایوان صنعت تراشه جهانی را نابود می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۳۶۵۴

جنگ چین و تایوان صنعت تراشه جهانی را نابود می‌کند

رئیس هیئت مدیره شرکت تایوانی تی‌اس‌ام‌سی TSMC که بزرگترین تولید کننده تراشه در جهان محسوب می‌شود، هشدار داد که در صورت وقوع جنگ بین تایوان و چین، این شرکت "غیرقابل استفاده" خواهد شد. مارک لیو، رئیس هیئت مدیره شرکت تایوانی تی‌اس‌ام‌سی TSMC که بزرگترین تولید کننده تراشه در جهان محسوب می‌شود، در یک مصاحبه ویدئویی که روز دوشنبه توسط CNN منتشر شد، هشدار داد که در صورت وقوع جنگ بین تایوان و چین، این شرکت "غیرقابل استفاده" خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، شرکت تی‌اس‌ام‌سی حدود ۹۰ درصد تراشه‌های پیشرفته در سطح جهان را تولید می‌کند.

لیو گفت: هیچ کس نمی‌تواند TSMC را به زور کنترل کند... شما کارخانه‌های TSMC را غیرقابل استفاده خواهید کرد. از آنجایی که این‌ها تأسیسات تولیدی پیچیده‌ای هستند ... آن‌ها به ارتباط نزدیک با دنیای خارج، با اروپا، با ژاپن، با ایالات متحده، از مواد گرفته تا مواد شیمیایی و قطعات یدکی وابستگی دارند.

لیو همچنین تاکید کرد که در صورت وقوع درگیری و جنگ، دیگر ساخت تراشه "مهم‌ترین چیزی که باید نگران آن باشیم" نخواهد بود.

با این حال، وی خاطرنشان کرد که چین به ادامه کار شرکت TSMC نیاز دارد، چرا که "وقفه تولید ما یک آشفتگی اقتصادی در چین ایجاد می‌کند و در صورت وقوع جنگ به طور ناگهانی تامین پیشرفته‌ترین قطعات آن‌ها از بین می‌رود".

رئیس هیئت مدیره شرکت تایوانی تی‌اس‌ام‌سی همچنین در ادامه به مقامات چین نصیحت کرد تا قبل از انجام هر کاری به دقت به عواقب آن فکر کنند.

وی گفت: جنگ فقط می‌تواند برای هر سه طرف (چین، تایوان و بازار جهانی تراشه) مشکل ایجاد کند. جنگ هیچ برنده‌ای ندارد، همه بازنده هستند.

لیو همچنین به درگیری کنونی در اوکراین پرداخت و گفت که باید از آن درس گرفت، چرا که وضعیت در آنجا یک سناریوی باخت - باخت - باخت برای جهان غرب، روسیه و اوکراین ایجاد کرده است.

وی گفت چین و تایوان باید از درگیری اجتناب کنند تا "موتور اقتصاد جهانی بتواند به کار خود ادامه دهد. "

مصاحبه لیو در حالی منتشر شد که تنش‌ها بین پکن و تایپه تشدید یافته است که بخشی از آن ناشی از سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا است. تایوان یک کشور جزیره‌ای خودمختار است که پکن آن را بخشی از قلمرو مستقل خود می‌داند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تراشه جنگ بین تایوان و چین صورت وقوع تی اس ام سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مدیر سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: ما شاهد تداوم قحطی در نوار غزه و تحت محاصره قرار دادن کمک های بشردوستانه در این باریکه هستیم.

وی افزود: این روند خطرات گسترش بیماری های واگیردار در نوار غزه را تشدید می کند.

مدیر سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: ما شدیداً نیاز داریم به صورت مستمر و امن به ساکنان نوار غزه دسترسی داشته باشیم. باید هر چه سریعتر آتش بس در این باریکه اجرا شود.

در همین راستا ۵۰ نهاد فعال در زمینه حقوق بشر در سراسر جهان طی نامه ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکید کردند: ما نسبت به هر گونه حمله به شهر رفح هشدار می دهیم. این حمله می تواند باعث نابودی کامل روند توزیع کمک های بشردوستانه شود.

این در حالی است که بر اساس گزارش شبکه فلسطین الیوم شهرک نشینان صهیونیست مجدداً به کامیون های حامل کمک های بشردوستانه که در مسیر نوار غزه بودند حمله کردند.

شهرک نشینان پیش از این نیز چندین بار به صورت وحشیانه این کمک های بشردوستانه را از کامیون های مذکور خالی کرده و آنها را از بین بردند.

کد خبر 6093743

دیگر خبرها

  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ماجرای اعتراض طلافروشان چیست؟
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی