Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب تامین مالی زنجیره‌ای تولید از بهمن پارسال در بخش صنعت انجام شده است، گفت: براساس مصوبه دولت امسال باید ۲۰ درصد از کل تسهیلات در قالب سرمایه در گردش پرداخت شود.

مهدی نیازی در مراسم رونمایی از نقشه راه تامین مالی زنجیره ای در بخش کشاورزی‌ با بیان اینکه اجرای الگوی کشت قراردادی و تامین مالی زنجیره‌ای تولید موجب اثربخشی اعطای تسهیلات بانکی خواهد شد، اظهار داشت: قبل از اجرای الگوی کشن در حوزه صنعت اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) اجرایی شد اما از سال گذشته و پس از ابلاغ چند مصوبه از سوی دولت وزارت صمت باتوجه به نیاز شدید بنگاه‌ها به تامین مالی در این حوزه ورود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا با ۱۲ بانک تفاهم‌نامه همکاری امضا شد و امسال هم با ۵ بانک دیگر تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای تولید امضا می‌شود. براساس این تفاهم‌نامه و مقررات مرتبط با آن تامین مالی مبتنی بر فاکتور الکترونیک که زیرساخت‌های آن در سامانه جامع تجارت فراهم شده است، انجام می‌شود.

معاون هماهنگی و امور کسب و کار وزیر صمت، تصریح کرد: هم‌اکنون زمینه‌های لازم برای ورود بانک‌ها به این حوزه فراهم شده است و مصوبه ستاد اقتصادی دولت برای همه بانک‌ها لازم‌الاجراست. این ۱۲ بانک که تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای تولید را امضا کرده‌اند باید در قالب سامانه‌ها فعالیت کنند و باید تغییراتی در برخی سامانه‌های مرتبط با بانک مرکزی انجام شود و باتوجه به مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت باید تا سه ماه آینده این اصلاحات انجام شود.

وی گفت: به بانک مرکزی پیشنهاد کردیم برای بانک‌هایی که در قالب نظام تامین مالی زنجیره‌ای فعالیت می‌کنند، مشوق‌هایی درنظر گرفته شود تا انگیزه‌ای برای همکاری بانک‌ها باشد. تغییراتی ساختار وزارتخانه برای پیشبرد تامین مالی زنجیره انجام شده است.

نیازی با اشاره به افزایش استقبال فعالان اقتصادی از تامین مالی زنجیره‌ای، اظهارداشت: تا الان ۷ هزار فاکتور به ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان در سامانه قرار گرفته و استعلام شده است؛ تا الان با تلاش بانک‌ها و با حمایت جدی بانک مرکزی برای زنجیره‌های حوزه صنعت حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان تامین مالی را سازماندهی کرده‌ایم که شبکه بانکی در این ساختار پرداخت تسهیلات را انجام داد.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای افزایش سهم تامین مالی زنجیره‌ای تولید به ۲۰ درصد کل تسهیلات اعطایی در سال جاری، گفت: مقرر شده است که امسال ۷۰ درصد تسهیلات سرمایه‌در گردش براساس فاکتور الکترونیک پرداخت شود.

سنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تامین مالی زنجیره ای تولید تفاهم نامه بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲

امتداد - بانک کشاورزی در سال 1402 به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲