Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان هشتاد و سومین جلسه خود در جریان بررسی دستور جلسه امروز خود، گزارش درآمد و هزینه خرداد ماه  ۱۴۰۱ شهرداری تهران را دریافت کردند.

حبیب کاشانی خزانه دار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با قرایت این گزارش، اظهارداشت: میزان اعتبار مصوب ۵۳ هزار میلیارد تومان است که قرار بود ۱۲ هزار میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان ان محقق شود که از این میزان ۴۳ درصد محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقاضا داریم شهرداری‌های مناطق در تحقق درآمدهای نقد و غیرنقد پیگیری جدی داشته باشند.

او با اشاره به ایام نوروز و ماه رمضان در این مدت گفت: تحقق درآمد به این میزان طبیعی است.

کاشانی پیشنهاد تشکیل کمیته درآمد در شهرداری ها را ارایه کرد و در ادامه گزارش اظهار داشت: اعتبار ابلاغی در مجموع ۴۶ هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان بود که در نهایت ۶۴ درصد جذب شده است. حدود پنج هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان وصول شده که باید بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان وصول می‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران  اشاره به پیش بینی شهردار تهران مبنی بر تحقق ۸۳ هزار میلیارد تومانی درآمد، اظهار داشت: درآمدهای غیرنقدی قابل توجه نیستند و فقط مناطق ۱۲، ۱۵، ۱۹ و ۲۲ در این خصوص فعال بودند.

دارایی‌های مالی افزایش یافته است

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه بر اساس گزارش شهرداری تهران اقدام بزرگی در خردادماه روی داده است، اظهار کرد: درآمد شهرداری در فروردین و اردیبهشت ماه هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان بوده که به پنج هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده و این نشان می‌دهد که سه هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان از محل درآمدها در خردادماه کسب و اضافه شده که دو برابر دو ماه ابتدایی سال بوده است.همچنین دارایی های مالی ۲۹۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به دو ماه ابتدایی افزایش یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به صفر بودن عملکرد مناطق یک و دو در بخش درآمد غیرنقدی گفت: شهرداری به استفاده از این منابع ورود کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با مقایسه گزارش بودجه سه ماهه امسال با سال گذشته گفت: در ۱۰ سال گذشته درآمد شهرداری به گونه ای بوده که کسری سه ماه ابتدایی و سه ماه دوم به ترتیب هریک ۱۵ درصد، سه ماه سوم ۳۰ درصد و سه ماه پایانی ۴۰ درصد بوده است. 

ضرورت تغییر رویه در استفاده از منابع غیر نقد

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نکته قابل تأمل در گزارش مالی شهرداری تهران بحث درآمدهای غیر نقد بود، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و شهر تهران و با توجه به رکود تورمی توجه به منابع درآمدی غیر نقد ضروری است.

او با بیان اینکه بیشتر خانه‌های خالی در شمال تهران قرار دارد، سازندگان و مردم برای اینکه بخشی از دیون شهردار را پرداخت کنند راغب هستند که این املاک را با شهرداری تهاتر کنند، عنوان کرد: به رغم این موضوع اما عدد بودجه نشان می دهد که توجه ما به درآمدهای غیر نقد معطوف نیست.در گزارش ارائه شده در بیش از ۸۰ درصد مناطق ۲۲ گانه شهر تهران استفاده از منابعی غیر نقد صفر بوده در حالی که باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

بابایی همچنین با اشاره به سرعت پایین اجرای عملیات عمرانی در مناطق مختلف پایتخت عنوان کرد: با استفاده از منابع غیر نقد می‌توانستند سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی را افزایش دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه استفاده از منابع غیر نقد ترک فعل انجام شده است، افزود: باید در این حوزه تغییر رویه انجام شود و در حوزه اداره کل املاک نیز نیازمند برخی تغییر رویه های جدی هستیم. در پایان ۶ ماهه اول به مناطقی از  شهرداری تهران که نتوانستند از پتانسیل منابع درآمدی غیر نقدی استفاده کنند، تذکر جدی داده شود و اگر نیاز است تغییر مدیریت انجام شود.

کد خبر 695228 منبع: ایرنا برچسب‌ها درآمد هزینه شوراى شهر تهران شهرداری تهران مناطق شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: درآمد هزینه شوراى شهر تهران شهرداری تهران مناطق شهری عضو شورای اسلامی شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران استفاده از منابع میلیارد تومان شهرداری تهران هزار میلیارد غیر نقد سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشکیل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأیید نظرات شورا‌های اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شورا‌ها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت ۲۵۱ نفر در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و ۳۷ عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید
بازداشت عضو شورای شهر و رئیس یکی از ادارات شهرداری سردشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین ۱۸ عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری