Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@02:20:58 GMT

آلوده ترین شهر کشور کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۴۲۱۲

آلوده ترین شهر کشور کجاست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست در بین هشت کلانشهر کشور امروز(۱۰ مردادماه) شهر اهواز آلودگی هوا را با وضعیت ناسالم برای همه تجربه کرده است. کیفیت هوای هفت کلان‌شهر نیز در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درباره کیفیت هوای هشت کلانشهر کشور، امروز آلاینده شاخص هوای اهواز ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون با عدد ۱۴۱ است و به عنوان آلوده‌ترین کلانشهر کشور در وضعیت ناسالم برای همه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پس از آن کیفیت هوای هفت کلانشهر اصفهان، کرج، تهران، اراک، مشهد، شیراز و تبریز با رسیدن به عدد ۹۱، ۸۱، ۷۷، ۷۶، ۶۴، ۵۸ و ۵۷ در شرایط قابل قبول قرار گرفته است. اهالی شهر تهران با آلاینده شاخص ازن و شش کلان‌شهر دیگر با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون هوای مطلوب را تنفس کرده‌اند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر آلودگی هوا مهمترین اخبار امروز اخبار محیط زیست اخبار مرتبط اولین شهر شناور روی آب ۱۴۰۱/۴/۲۶ گوسفند چرانی در زاینده رود خشک؛ تلخ و دردآور! + فیلم ۱۴۰۱/۴/۲۶ اهواز گرم ترین نقطه نیمکره شرقی کره زمین شد ۱۴۰۱/۴/۲۶ گرم ترین هفته تابستان در راه است ۱۴۰۱/۴/۲۴ بازگشت مجدد آلودگی هوا؟ ۱۴۰۱/۴/۱۶ لغو امتحانات دانشگاه های استان تهران برای فردا ۱۴۰۱/۴/۱۲ آخرین ویدیو ها اگر این ۵ نشانه را داشتید به روانشناس مراجعه کنید ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۵:۳۸ مراسم عاشورا در تهران ۹۰ سال پیش + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۴:۴۴ کتک کاری ستاره سپاهان با خبرنگار ترکیه ای + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۴:۰۱ ماساژور معتمد و حرفه ای در منزل؛ دزد از آب درآمد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۳:۴۵ فیلم لحظه ربوده شدن مرد شیک پوش در هرمزگان ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۳:۳۷ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۵:۴۴ آلوده ترین شهر کشور کجاست؟ ۱۵:۳۸ اگر این ۵ نشانه را داشتید به روانشناس مراجعه کنید ۱۵:۳۵ رهبر احتمالی بعدی القاعده کیست؟ ۱۵:۳۲ کمالوندی: از سخنان اسلامی اشتباه برداشت شد ۱۵:۲۵ دیروز در تهران چقدر باران بارید؟ ۱۵:۰۰ چه کسی بیشترین اتریوم را دارد؟ ۱۴:۵۸ ماشین بازی بورسی در تایم پایانی / بورس تا اطلاع ثانوی تعطیل است! ۱۴:۵۵ تعداد اینمادهای بدون ستاره از مرز ۵۰۰۰ عدد گذشت ۱۴:۴۴ مراسم عاشورا در تهران ۹۰ سال پیش + فیلم ۱۴:۴۲ آخرین آمار کرونا در ایران / ۷۴ نفر دیگر فوت شدند ۱۴:۳۳ ​وزارت صمت مخالف ارائه گواهی اسقاط خودرو ۱۴:۳۲ سخنگوی دولت: رییس جمهور به نیویورک می رود ۱۴:۲۹ صادرات بنزین ۲۷ سنتی نداشته ایم ۱۴:۲۸ زمان برگزاری اولین کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد ۱۴:۱۹ فروش اموال مازاد دولتی در بورس کالا و سامانه ستاد ابلاغ شد ۱۴:۱۲ سروری: عملکرد شهرداری تهران در سیل نادیده گرفته شد ۱۴:۰۸ سرپرست وزارت کار به نمایندگان مجلس پاسخ گو نیست ۱۴:۰۴ دبیر ستاد امر به معروف: عفاف و حجاب در جامعه ما فوریت پیدا کرده ۱۴:۰۱ کتک کاری ستاره سپاهان با خبرنگار ترکیه ای + فیلم ۱۴:۰۱ قیمت جدید انواع روغن نباتی اعلام شد + جدول قیمت ها ۱۴:۰۱ معاون امور مجلس رییس جمهور: از طرح سوال و استیضاح نمایندگان نباید تلقی سیاسی کاری داشت ۱۳:۵۲ قالیباف: یارانه دارو هیچ گاه قطع نمی شود ۱۳:۴۹ تسهیلات بانک توسعه تعاون به نهاد های حمایتی از ۵۵۰۰ میلیارد ریال گذشت ۱۳:۴۹ نرخ جدید خرید تضمینی گندم، ۹۰ درصد قیمت گندم وارداتی خواهد بود ۱۳:۴۵ برنامه هسته‌ ای ایران محور دیدار گروسی و بلینکن ۱۳:۴۳ خرید بزرگ استقلال از لیگ پرتغال ۱۳:۳۷ زمان انتخاب رشته کنکور مشخص شد + جزییات ۱۳:۳۰ ماینینگ انفرادی یا پیوستن به استخرهای استخراج؛ کدام بهتر است؟ ۱۳:۲۷ تقدیر خانم سفیر از همایون شجریان + عکس ۱۳:۰۵ چند نفر در کنکور امسال مجاز به انتخاب رشته شدند؟ ۱۳:۰۰ اتریوم جایگاه بیت کوین را می گیرد؟ ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران سه شنبه یازدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۳ بازگشت امید به کودکان SMA ۱۲:۵۲ ۵ خودروی مفهومی دیوانه کننده آینده ۱۲:۴۸ ابلاغ احکام مالیاتی اوراق مالی اسلامی ۱۲:۳۸ اسامی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد ۱۲:۳۳ این گل جایزه پوشکاش را رزرو کرد + فیلم ۱۲:۳۳ افزایش سرمایه در فولاد مبارکه به منظور سرمایه گذاری در حوزه های زیرساختی صنعت فولاد کشور است ۱۲:۳۱ رویای بازگشت چشم بادامی ها به اوج ۱۲:۲۴ با این ترفندهای ساده در تابستان خیلی راحت لاغر می شوید ۱۲:۲۱ قیمت سکه امروز یازدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۱۹ آشنایی با اعمال مخصوص شب چهارم محرم الحرام ۱۲:۱۸ تکذیب عرضه مرغ های تلف شده در سیل به کشتارگاه ها ۱۲:۱۴ چند درصد از بنزین مصرفی کشور به نرخ آزاد است؟ ۱۲:۱۲ تست بینایی؛ چند حیوان در تصویر می بینید؟ ۱۲:۱۱ چرا رشد اقتصاد ترکیه فریبنده است؟ ۱۲:۰۵ پای ایران خودرو و سایپا هم به بورس کالا باز شد ۱۲:۰۳ صعود تاریخی هندبال ایران به جمع ۱۶ تیم برتر جهان با حمایت ایرانسل ۱۱:۴۹ تولید همبرگر با استفاده از خاک اره! ۱۱:۴۶ قیمت نهایی واحدهای نهضت ملی مسکن مشخص شد؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا مهمترین اخبار امروز اخبار محیط زیست ۱۴۰۱ ۰۵ ۱۱ فیلم ۱۴۰۱ کیفیت هوا شهر کشور فیلم ۱۴ ۱۴۰۱ ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داغ شدن زمزمه‌های ورود اژدهای سرخ برای مهار ایران؛ اهرم فشار پکن کجاست؟

واشنگتن خواهان مهار پکن در تهران است، اما کارشناسان می‌گویند این موضوع به این سادگی‌ها هم نیست.

نشریه فارن پالیسی در مقاله‌ای با عنوان «چین واقعاً چقدر بر ایران اهرم دارد؟» نوشت: حتی قبل از اینکه ایران صدها هواپیما بدون سرنشین و موشک را به سمت اسرائیل پرتاب کند، مقامات آمریکایی از چین خواسته بودند تا از نفوذ خود برای متقاعد کردن تهران برای مهار اقدامات تحریک‌آمیز خود و گروه‌های مقاومت در سراسر خاورمیانه استفاده کند.

حمله انتقام جویانه ایران که اولین حمله مستقیم این کشور به خاک اسرائیل بود، ایالات متحده را به استفاده بیشتر از اهرم بالقوه پکن در خاورمیانه ترغیب کرده است. چین مدت‌هاست که بزرگترین شریک تجاری ایران است و مقامات ارشد ایالات متحده از جمله رئیس جمهور جو بایدن، به طور علنی از پکن خواسته‌اند تا به کنترل تهران کمک کند، به ویژه در حالی که ماه‌ها حملات گروه انصارالله در دریای سرخ که توسط ایران تشویق می‌شوند، حمل و نقل جهانی را مختل کرده است. جان آلترمن، مدیر برنامه خاورمیانه در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی گفت: «حدود یک سوم از کل تجارت ایران با چین شکل می‌گیرد و این کشور به یک محافظ مهم برای منافع ایران در شورای امنیت تبدیل شده است. به نظر من چین تنها کشوری است که بیشترین توانایی را برای نفوذ بر ایران دارد، اگر بخواهد.»

با افزایش تنش بین اسرائیل و ایران، قانونگذاران آمریکا فشار را بیشتر می‌کنند. در تازه‌ترین اقدام، مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قریب به اتفاق قانون تحریم‌های انرژی ایران و چین را تصویب کرد. این قانون برای هدف قرار دادن شرکت‌های چینی که نفت خام ایران را خریداری می‌کنند و در نتیجه پول را به اقتصاد ایران پمپاژ می‌کنند، طراحی شده است. این لایحه برای تصویب نهایی به سنا منتقل شده است.

جاش گوتهایمر، نماینده دموکرات کنگره گفت: «در حالی که ما اینجا هستیم، ایران از تجارت نفتی خود با چین برای آوردن درآمد ۱۵۰ میلیون دلاری در روز استفاده می‌کند. چین با واردات میلیون‌ها بشکه نفت در روز، ایران را در تجارت نگه می‌دارد و بودجه‌های مهمی را برای برنامه‌هایی چون توسعه موشکی و تسلیحات هسته‌ای فراهم می‌کند.

اگرچه ایالات متحده به طور فزاینده‌ای به دنبال چین برای تحت تأثیر قرار دادن ایران است، برخی کارشناسان هشدار می‌دهند که این موضوع به این سادگی‌ها نیست.

کمتر کشوری به اندازه چین با ایران روابط اقتصادی قابل توجهی دارد. چین برای بیش از یک دهه بزرگترین شریک تجاری ایران بوده است، یک رابطه طولانی مدت که عمدتا حول محور تجارت نفت بوده است. بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳، شرکت‌های چینی واردات نفت ایران را بیش از سه برابر کردند و فروش را به بالاترین حد در ۱۰ سال اخیر رساندند.

اما روابط اقتصادی آن‌ها به لحاظ نفوذ نابرابر است. به عنوان مثال، سال گذشته بیش از ۹۰ درصد صادرات نفت خام ایران به چین بوده است. با این حال، چین تامین‌کنندگان بسیار دیگری فراتر از ایران دارد و عرضه تهران تنها ۱۰ درصد از کل واردات چین را تشکیل می‌دهد.

پاتریشیا کیم، یکی از همکاران موسسه بروکینگز، به فارین پالیسی گفت: پکن به‌عنوان بزرگ‌ترین شریک تجاری و حامی قدرت بزرگ ایران، از کانال‌های ارتباطی ممتاز با تهران برخوردار است و بدون شک نفوذ بیشتری بر این کشور نسبت به ایالات متحده یا متحدانش دارد.

او افزود: «اگر رهبران چین تصمیم بگیرند رویکرد مداخله جویانه‌تری اتخاذ کنند، سخت است بگوییم که پکن چقدر می‌تواند تهران را مهار کند.»

ویلیام فیگوروآ، کارشناس روابط چین و ایران در دانشگاه گرونینگن هلند، گفت: در حالی که چین از نظر فروش و تجارت نفت دارای اهرمی است، استفاده از این اهرم هم از نظر سیاسی و هم از نظر لجستیکی چالش برانگیز است.

به عنوان مثال، پالایشگاه‌های خصوصی چین که در بازار سیاه فعالیت می‌کنند، به طور غیرقانونی بیشتر نفت ایران را خریداری می‌کنند، نه پالایشگاه‌های دولتی. او گفت که این پالایشگاه‌های خصوصی «به‌شدت دشوار است که کنترل شوند» و کنترل مستقیم واردات نفت ایران از چین را برای پکن چالش‌برانگیز می‌کند.

مقیاس سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران که عمدتاً توسط شرکت‌های خصوصی هدایت می‌شود، همچنان یک موضوع آزاردهنده در روابط بین دو کشور است. فیگوئروا گفت که چین به طور مزمن در ایران سرمایه‌گذاری ناکافی کرده است، که شکایت‌هایی را از سوی تهران برانگیخته و بر تمایل آن‌ها برای تن دادن به فشار چین تأثیر می‌گذارد.

دیگر خبرها

  • داغ شدن زمزمه‌های ورود اژدهای سرخ برای مهار ایران؛ اهرم فشار پکن کجاست؟
  • خانه‌ای به قیمت 15 آپارتمان در تهران! امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید (+عکس)
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • جدیدترین قیمت انواع شاهین +جدول قیمتی
  • (عکس) قبرستان ممنوعه تهران، کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد