Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@05:29:06 GMT

لزوم بررسی موضوع رانش زمین در ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۴۲۴۷

لزوم بررسی موضوع رانش زمین در ارومیه

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با توجه به رانش زمین و تخلیه منازل شهروندان، باید بار حقوقی و تنش اجتماعی آن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا توماج وحیدافشار امروز _سه‌شنبه یازدهم مردادماه_ در هشتادمین جلسه علنی صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با توجه به مباحثی در راستای رانش زمین در منطقه پارک جنگلی، اظهار کرد: با خطر بالقوه‌ای در اراضی کوهپایه پارک جنگلی روبه‌رو هستیم و با توجه به خارج از محدوده بودن رانش زمین در قسمت‌هایی از پارک جنگلی باید معاونت عمرانی استانداری، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و کلیه ارگان‌های مرتبط ورود و همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید با بودجه ملی و از سوی متولیان امر به موضوع لغزش زمین در اراضی پارک جنگلی ورود کرد.

وی با اشاره به طرح مباحثی در خصوص تخلیه منازل در خطر رانش، ادامه داد: وقتی به شهروندان می‌گوئیم منازلشان را تخلیه کنند، باید به تنش‌های اجتماعی و بار حقوقی موضوع اندیشیده شود. شهرداری باید به عنوان دستگاه هماهنگ‌کننده در این خصوص ورود و از هزینه در این راستا خودداری کند.

وحید افشار افزود: انتظار می‌رفت بسیار ویژه‌تر از شرایط موجود به فضاسازی و نصب المان‌های محرم در شهر توجه شود و انتظار داریم در برخی معابر پرچم‌های سیاه نصب شود و بیشتر به چشم آید.

وی اضافه کرد: المانی با عنوان پیشانی شهر با محوریت هویت شهری طراحی، جانمایی و اجرا شود تا اعلانات روز، پیام‌های فرهنگی، مناسبت‌ها، فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در آن نصب و به اطلاع عموم شهروندان برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به موضوع توجه به معیشت رانندگان استیجاری، خاطرنشان کرد: راهکاری برای ارائه بیمه‌های تکمیلی در خصوص رانندگان استیجاری و رانندگان تاکسی پیش‌بینی و تسهیل شود.

وی گفت: رفع مشکل زمین‌های قولنامه‌ای و اجرای مصوبات گذشته شورای اسلامی شهر در این خصوص اهمیت دارد و الزام نکردن دارندگان زمین‌های قولنامه‌ای به دریافت پایان کار از معضلات بخش نظارت و اجرای سازمان نظام مهندسی است.

وحیدافشار با اشاره به طرح مباحثی در خصوص سفرهای کاری اعضای شورای اسلامی شهر، تصریح کرد: ضروری است هزینه‌های سفرهای اعضای شورای اسلامی شهر کاهش یابد.

کد خبر 593127

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم مدیریت شهری اروميه رانش زمین شورای شهر ارومیه کلانشهر ارومیه مدیران شهری رانش زمین در ارومیه شهرداري اروميه شورای اسلامی شهر ارومیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر پارک جنگلی رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این همایش از شورای اسلامی روستای جنداب به عنوان برترین شورای روستایی و شورای اسلامی شهر‌های قنوات، قاهان و کهک به عنوان برترین شورا‌های شهری استان تجلیل شد. 

استاندار قم در این همایش بر اهمیت و جایگاه شورا‌ها در نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: انسان ذاتاً یک موجود اجتماعی است و باید مشکلات را به صورت جمعی رفع کند.

سید محمد آقامیری عزت مدیران را در ارتباط با مردم و خدمتگزاری به آنها دانست و گفت: مدیری که درب اتاقش به روی مردم بسته باشد هیچ جایی در استان نخواهد داشت. 

وی با اشاره به مشکلات روستاییان از جمله مشکل تامین زمین برای احداث خانه‌های روستایی گفت: با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هماهنگی‌هایی برای واگذاری زمین به روستاییان صورت گرفته و باید شرایط را برای مهاجرت معکوس به روستا‌ها فراهم کنیم. 

استاندار قم خاطرنشان کرد: قطعاً با شورا‌هایی که زمین‌های روستایی را به غیر از روستاییان واگذار می‌کنند برخورد قضایی صورت می‌گیرد. 

آقامیری همچنین بر جدیت مدیران استان بر انجام مصوبات سفر‌های استانی استاندار تاکید کرد و گفت: اگر مدیری در انجام وظایف و مصوبات سفر‌ها کوتاهی کند قطعاً با او برخورد می‌شود و در حال حاضر عملکرد ۱۱ مدیر مورد رصد بازرسان قرار گرفته و احتمال برکناری و جایگزینی آنها وجود دارد.

اختیارات شوراها بیشتر شود 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به اینکه مباحث شورایی جزو اعتقادات دینی ما است، گفت: به همین منظور باید اقدامات بیش‌تری را به شورا‌ها واگذار کنیم و نگرانی نسبت به بروز مشکلات نداشته باشیم.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه اراده مردم در شورا‌ها نقش اساسی دارد خاطر نشان کردد: تشکیل شورا‌ها یک پایه و اساس اعتقادی و دینی دارد و از زمان تشکیل، اتفاقات بسیار مطلوبی در شورا‌ها رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در مقاطعی دولت‌ها همکاری لازم در واگذاری امور به شورا‌ها را نداشته‌اند، عنوان کرد: گردش مسئولیت‌ها می‌تواند در شورا‌ها محقق شود و این اتفاق زمانی رقم می‌خورد که به شورا‌ها بها داده شود.

امیرآبادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هر دوره شورا‌ها قدرتمندتر شده‌اند، تصریح کرد: البته برخی تخلفات موجب شده است که نگاه مردم به شورا‌ها تغییر پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه استان قم همواره سالم‌ترین شورا‌ها را داشته است، یادآور شد: این اتفاق موجب مباهات برای تمام مسئولین استان است.

دیگر خبرها

  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه