Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نشست خبری تبیین دعوای حقوقی خانواده‌های شهدا و جانبازان حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز علیه دولت و مقامات آمریکا به دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی با حضور تعدادی از خانواده‌های قربانیان و اصحاب رسانه سه‌شنبه 11 مرداد ماه در سالن اجتماعات هتل هویزه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مهدی ایزدی، رئیس کمیسیون پیگیری حقوقی قربانیان ترور و مصدومان شیمیایی با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های استکبار شروع شد، اظهار کرد: بعد از خاتمه جنگ 8 ساله مجدداً اشرار و گروهک‌های تروریستی حملات خود را با حمایت کشورهای غربی ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ایران اسلامی بزرگترین قربانی ترور بوده و هست و جنایات بزرگی علیه شهروندان عادی ما و انواع بمباران‌ها با حمایت کشورهای اروپایی صورت گرفته است و کشورهای غربی تروریست‌ها را به خاک خود برده و از آنها حمایت می‌‌کنند و دم از حقوق بشر و حقوق بین‌الملل هم می‌زنند.
پورابراهیمی، وکیل پرونده قربانیان این حادثه تروریستی نیز در بخش دیگر نشست به تشریح ابعاد حقوقی و جزئیات این نشست پرداخت و اظهار کرد: اولین جلسه دادگاه این پرونده 30 شهریور امسال در شعبه 55 دادسرای حقوقی تهران برگزار خواهد شد و ما درخواست کرده‌ایم دادگاه به صورت علنی و با حضور رسانه‌ها برگزار شود.
وی ادامه داد: حبیب فرج‌الله چعب ملقب به حبیب اسیود، متهم اصلی این پرونده است که اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعددی در استان خوزستان از جمله حمله به مردم اهواز در جریان رژه هفته دفاع مقدس در سال 1397 که منجر به شهادت 25 نفر از شهروندان اهوازی شد از مهمترین اتهامات اوست.
پورابراهیمی ادامه داد: وی طی سال‌های اخیر در کشور سوئد زندگی می‌کرده و تابعیت این کشور اروپایی را اخذ و از همان جا اقدام به طراحی اقدامات تروریستی و جدایی طلبانه خود کرده است.
وکیل پرونده حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز در ادامه بیان کرد: در این حادثه افرادی به جمعیت حمله کرده و شروع به قتل عام کردند این در حالی است که بسیاری از بازماندگان این حادثه با گذشت چهار سال هنوز تحت درمان هستند.
پور ابراهیمی درباره پرونده‌های موجود درباره این حادثه تروریستی اهواز، بیان کرد: یک پرونده در دادسرای اهواز تشکیل شده و در جریان است، پرونده‌ای دیگر نیز در سازمان قضایی نیروهای مسلح تشکیل و رأی صادر شده است؛ همچنین پرونده‌ای در دادسرای عمومی انقلاب تشکیل شده و پرونده اخیر نیز علیه آمریکا و مقامات آن است.
سعدالله اقدامی (پدر شهید خردسال حادثه تروریستی شهریور 97 اهواز) نیز در این نشست خبری بیان کرد: پرونده حقوقی علیه کشورهای متخاصم حامی این حمله تروریستی تشکیل شده و در حال پیگیری است و تا رسیدن به نتیجه این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
لازم به ذکر است، در پایان این نشست بیانیه خانواده شهدا و جانبازان حادثه تروریستی اهواز قرائت شد که این بیانیه بدین شرح است:
با صلوات بر محمد و آل محمد؛
ما خانواده شهدا و جانبازان حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز از مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی تقاضا داریم با توجه به اینکه سرکرده فعلی و قبلی گروهک «حرکه النضال» که مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفته‌اند در کشور سوئد اقامت داشته و دارند، به منظور اثبات حقانیت و مظلومیت خود اقدامات حقوقی بین‌المللی ذیل را مبذول نمایند.
1- از مجلس، دولت و قوه قضاییه جمهوری اسلامی تقاضا داریم نسبت به قرار دادن کشور سوئد در بین کشورهای حامی تروریسم، اقدام نمایند.
2- اقدامات حقوقی به منظور تحت تعقیب قرار گرفتن، محاکمه قضایی و پاسخگو نمودن افرادی که حامی تروریسم بوده و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در این گونه حوادث مشارکت می‌نمایند.
3- محاکمه مقامات دولتی حامی این گونه گروه‌های تروریستی که به انحاء مختلف از قبیل حمایت و پناه دادن به این گروه‌ها در خاک کشور خود و یا در اختیار قرار دادن تجهیزات و پشتیبانی از آنها اسباب این گونه جنایات و اقدامات تروریستی را علیه مردم مظلوم بیگناه سایر کشورها فراهم می‌نمایند.
4- اقدامات حقوقی علیه افراد و شرکت‌هایی که به این گونه گروه‌های تروریستی کمک می‌نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جانبازان شهدا و جانبازان حادثه حادثه تروریستی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس سازمان لالیگای اسپانیا خبر داد در آینده‌ای نه‌چندان دور برخی بازی‌های لالیگا در کشور آمریکا برگزار خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خاویر تباس رئیس سازمان لالیگای اسپانیا اعلام کرد که این سازمان در نظر دارد در آینده‌ای نه‌ چندان دور برخی از بازی‌های لالیگا را در کشور آمریکا برگزار کند. او در این باره گفت: نمی‌دانم چه زمانی این کار را عملی خواهیم کرد اما در نظر داریم برخی بازی‌های رسمی لالیگا را در خارج از اسپانیا برگزار کنیم. فکر می‌کنم این ااتفاق می‌تواند از فصل 26-2025 بیفتد.

اخیراً رسانه اسپانیایی «رلوو» گزارش داده بود؛ در پی شکایت دو باشگاه رئال مادرید و اتلتیک بیلبائو علیه خاویر تباس، دادگاه ورزشی اسپانیا نیز قصد دارد شکایتی را علیه او تنظیم کند که این می‌تواند منجر به تعلیق موقت تباس از سمت خود به عنوان رئیس سازمان لالیگا شود.

سازمان لالیگا چندی پیش با شرکت CVC قرارداد همکاری امضا کرد، شرکتی که برای سرمایه‌گذاری در لالیگا به مبلغی حدود 3 میلیارد یورو با سازمان لالیگا به توافق رسیده اما 3 باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیک بیلبائو آماده همکاری در این زمینه نیستند.

تباس: مسی در آستانه بازگشت به لالیگا بود

تباس که در ماه آوریل 2013 برای اولین بار به عنوان رئیس سازمان لالیگا انتخاب شد، در ماه دسامبر 2023 برای چهارمین دوره متوالی موفق شد در پست ریاست این سازمان ابقا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود پنالتی‌زن داریم
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران