Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@21:24:26 GMT

مدارس کانکسی و سنگی تا پایان سال حذف می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۴۳۷۰

مدارس کانکسی و سنگی تا پایان سال حذف می‌شوند؟

طرح شهید دانش‌آموز «رضا پناهی»؛ پروژه‌ای برای حذف یا ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی (دارای بیش از ۱۰ دانش‌آموز) تا پایان سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، در راستای تحقق سند تحول و سیاست‌های دولت مردمی مبنی بر رسیدگی به مناطق محروم و با هدف ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی کشور دارای جمعیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز، بر بهینه‌سازی و ساماندهی فضاها و زیرساخت‌های کاربردی در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی با تأکید بر ضابطه‌مند شدن و ایمن‌سازی مدارس، ازجمله سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راستای ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش، تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیز به‌عنوان نقشه راه، بارها به مناسب‌سازی فضای کالبدی مدارس تأکید شده، به‌طوری‌که ساماندهی فضای کالبدی بر اساس شرایط اقلیمی و بومی برای استفاده بهینه از امکانات و منابع صورت گیرد.

براساس این گزارش؛ تحصیل دانش آموزان در مدارس نامناسب و ناایمن کانکسی و سنگی، دغدغه‌ای نه‌تنها برای والدین بلکه مطالبه آحاد جامعه است. ساماندهی فضاهای ناایمن و نامطلوب آموزشی و رسیدگی به آن‌ها یکی از ارکان مهم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است که ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی به‌عنوان فضاهای نیازمند توجه ویژه، باید مدنظر برنامه‌ریزان عرصه توسعه فضای آموزشی قرار گیرد. طرح ساماندهی مدارس سنگی مکانیکی در کشور در قالب طرح شهید دانش‌آموز رضا پناهی برای کیفیت‌بخشی به فضاهای آموزشی هدف‌گذاری شده است.

همچنین؛ توسعه عدالت آموزشی به‌ویژه برای دانش آموزان مناطق محروم کشور، ایمن‌سازی و فضاهای آموزشی و پیشگیری از بروز حوادث برای دانش آموزان و کادر آموزشی، ایجاد سازگاری و انطباق با معماری و فرهنگ و تمدن اسلامی_ ایرانی، بهسازی، زیباسازی و مصون‌سازی مدارس کانکسی و سنگی بر اساس شرایط اقلیمی و بومی است.

برهمین اساس طراحی و احداث فضاهای آموزشی همواره کارایی و عملکرد مطلوب کالبدی به‌عنوان یکی از مشخصه‌های اساسی قلمداد می‌شود، در این زمینه قدمت بنا و ساختمان‌های آموزشی و بعضاً اضطرار در ایجاد برخی فضاها و استفاده از سازه‌های جایگزین ازجمله کانکس باعث کاهش کارایی و کیفیت آموزش می‌شود. البته در برخی فضاها و شرایط جغرافیایی و در مکان‌هایی که جمعیت دانش‌آموزی کمی وجود دارد استفاده از کانکس راهکاری نسبتاً مناسب تلقی می‌شود. همچنین اثربخشی فضاهای آموزشی از حوادث غیرمترقبه به‌خصوص مدارس سنگی دارای سال ساخت بالا، جایگزینی این فضاها را به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرده است.

کد خبر 593295

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آغاز ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی کشور ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی وزارت آموزش و پرورش مدارس کانکسی و سنگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ساماندهی مدارس فضاهای آموزشی کانکسی و سنگی آموزش وپرورش مدارس سنگی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد

خانم عظیمی پور معاون تربیتی و پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اشاره به کمبود مربی‌های بهداشت در مدارس این شهرستان گفت:ارائه آموزش‌های لازم بهداشتی و مراقبت‌های بهداشتی دانش آموزان مهم‌ترین وظیفه مربیان بهداشت و سفیران سلامت است.
در این مراسم از ۵ مربی بهداشت و ۱۰ دانش آموز سفیر سلامت نمونه با اهدای هدایای قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین