Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:33:13 GMT

ایتالیا، نخستین شریک تجاری تونس

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۴۳۸۴

ایتالیا، نخستین شریک تجاری تونس

آمار‌ها حاکی از آن است که ایتالیا به نخستین شریک تجاری تونس تبدیل شده و گوی سبقت را از فرانسه که پیش از این نخستین شریک تجاری کشور‌های شمال آفریقا بود را ربوده است.

به گزارش آناتولی، آژانس تجارت خارجی ایتالیا (آی سی ای) در گزارشی با اعلام این مطلب افزود: حجم معاملات تجاری میان ایتالیا و تونس در نیمه نخست سال جاری میلادی بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دینار تونس معادل ۳ میلیارد و ۵۹ میلیون دلار بوده است که از افزایش ۲۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۴ درصدی در طول یک سال اخیر حکایت دارد.

در ادامه گزارش آمده است: ایتالیا حدود ۴ میلیارد و ۹۵۶ میلیون دینار تونس معادل یک میلیارد و ۶۲ میلیون دلار کالا از تونس وارد کرده است که از افزایش ۲۰.۸ درصدی خبر می‌دهد. همچنین صادرات ایتالیا به تونس نیز ۳۳.۴ درصد رشد داشته است که معادل یک میلیارد و ۹۱ میلیون دلار بوده است.

در این گزارش ذکر شده است که پس از ایتالیا، فرانسه دومین شریک تجاری تونس به شمار می‌رود و پس از آن آلمان و چین در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

این در حالی است که شبکه المیادین اعلام کرد همزمان با کاهش نفوذ فرانسه در قاره آفریقا، نفوذ دو کشور چین و روسیه در این قاره در حال افزایش است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشارکت اقتصادی ایتالیا تونس کشورهای آفریقایی شریک تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد

الهام محمدوف سفیر آذربایجان در کابل با مولوی محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع دیدار کرد.
وزارت دفاع در یک اعلامیه ازقول مولوی محمد یعقوب مجاهد نگاشته است که بازگشایی سفارت آذربایجان در کابل یک اقدام مثبت بود و ما خواهان آغاز هرچه زودتر همکاری‌های اقتصادی و تجارتی با آذربایجان هستیم.
سفیر آذربایجان نیز تاکید کرده‌است که کشورش ضمن تقویت روابط، آماده گسترش همکاری‌ها با دولت و مردم افغانستان است.

پیش از این نیز یک هیأت رسمی ازبکستان به ریاست جمشید خواجه‌یوف، معاون نخست وزیری آن کشور برای همکاری‌های اقتصادی بیشتر به افغانستان سفر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود