Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@05:53:15 GMT

پسکوف: امیدواریم توافق هسته‌ای ایران احیا شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۵۰۲۰

پسکوف: امیدواریم توافق هسته‌ای ایران احیا شود

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در نشست خبری سه‌شنبه (دوم اوت) گفت روسیه مایل است هر چه زودتر توافق هسته‌ای ایران احیا شود.

به گزارش خبرگزاری «تاس» سخنگوی کرملین در این خصوص به خبرنگاران گفت روسیه طرفدار احیای سریع توافق هسته‌ای با ایران است، اما باید در نظر داشت که گام‌های غیردوستانه غرب در قبال مسکو ممکن است بر تعدادی از مفاد آن تأثیر غیرمستقیم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود باید جزئیات آن مشخص شود.

پیش‌تر، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین نتیجه‌بخش بودن مذاکرات رفع تحریم‌های ایران را در گرو پاسخ مثبت آمریکا به درخواست‌های مشروع ایران دانست.

لیجیان در پاسخ به سوالی درباره اینکه مذاکرات از ماه مارس متوقف شده، گفت: آمریکا به عنوان طرفی که این بحران هسته‌ای را رقم زد بایستی کاملاً سیاست اشتباه فشار حداکثری را اصلاح کند و به درخواست‌های مشروع و منطقی ایران پاسخ دهد. این اقدام کمک خواهد کرد مذاکرات در زمان کوتاه، نتیجه بدهند.

آخرین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در خصوص رفع تحریم‌ها هفتم و هشتم تیرماه در دوحه برگزار شد. در این گفت‌وگوها ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و با وساطت «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام رایزنی کردند. آمریکا بعد از اتمام این مذاکرات مدعی شد که طرح پاره‌ای مطالبات فراتر از برجام عامل به نتیجه نرسیدن گفت‌وگوها بوده است. ایران، نتیجه‌بخش نبودن گفت‌وگوها را رد کرده است.

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

جمهوری اسلامی ایران دو مقوله «راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها» و «اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام» را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

روسیه در کنار چین می‌ایستد

به گزارش خبرگزاری رویترز، پسکوف در بخش دیگری از سخنانش درباره سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان که بحث‌برانگیز شده، به خبرنگاران گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که آیا او به آنجا می‌رود یا خیر، اما همه چیز در مورد این تور و سفر احتمالی به تایوان کاملاً تحریک‌آمیز است.

وی در ادامه با بیان این که «روسیه با چین همبستگی دارد و نگرش حساس آن را نسبت به موضوع تایوان درک می‌کند»، به ایالات متحده هشدار داد که سفر مورد انتظار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، این کشور را در مسیر برخورد با چین قرار می‌دهد و تنش‌هایی را در منطقه ایجاد می‌کند.

چین بارها به پلوسی نسبت به رفتن به تایوان هشدار داده است. پکن می‌گوید سفر پلوسی با اصل چین واحد که واشنگتن متعهد به رعایت آن است، مغایرت دارد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: پسکوف رفع تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چین امروز دوشنبه بحث انتقام‌جویی از آمریکا بابت قانونی کردن مصوبه‌ای را پیش کشید که به تقویت توان نظامی تایوان منجر می‌شود و به دنبال سلب مالکیت صاحب چینی شبکه اجتماعی تیک‌تاک است.

چهارشنبه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مصوبه بسته کمک‌های نظامی جدید کنگره را امضا کرد که بخش قابل‌توجهی از آن به اوکراین و رژیم صهیونیستی اختصاص داده‌ شده است.

هم‌زمان، وی لایحه جداگانه‌ای را هم امضا کرد که ضمیمه این مصوبه بود و شامل لغو مجوز تیک‌تاک در آمریکا در صورت امتناع مالک چینی از واگذاری حق مالکیت ظرف مدت ۹ ماه تا یک سال می‌شود.

در همین ارتباط، «لین جیان» (Lin Jian) سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را از اجرای بخش‌های منفی این مصوبه که به چین مربوط است، بر حذر داشت.

وی دراین‌باره گفت: اگر آمریکا در ادامه دادن به این مسیر سرسختی به خرج دهد، چین هم گام‌های قاطعانه و قدرتمندی را در راستای دفاع از امنیت و توسعه منافعش بر خواهد داشت.

 آمریکا به‌رغم عدم برخورداری از روابط دیپلماتیک با تایپه، اصلی‌ترین حامی نظامی تایوان است- جزیره‌ای خودمختار که پکن حق مالکیتش را خط قرمز خود می‌داند و بار‌ها به واشینگتن درباره تحریک جریان‌های جدایی‌طلب آن هشدار داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟