Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های آرژانتین گزارش دادند، قاضی دادگاهی در این کشور اجازه داده ۱۲ نفر از خدمه ایرانی و ونزوئلایی که از ماه گذشته میلادی در این کشور ممنوع‌ الخروج بودند، کشور را ترک کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، رسانه‌های آرژانتین گزارش داده‌اند که یک قاضی در این کشور اجازه داده ۱۲ نفر از خدمه ایرانی و ونزوئلایی که از ماه گذشته میلادی در این کشور ممنوع‌ الخروج بودند، کشور را ترک کنند  اما چهار نفر از کارکنان ایرانی این هواپیما همچنان ممنوع‌الخروج باقی مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، ماجرا مربوط به هواپیمای باربری متعلق به شرکت امتراسور (Emtrasur) است که یک سال پیش شرکت هواپیمایی ماهان آن‌را به این شرکت ونزوئلایی که زیر مجموعه شرکت کونویاسا ونزوئلا است فروخت. کونویاسا تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد. 

این هواپیمای باربری روز ۵ ژوئن با ۱۴ تبعه ونزوئلایی و ۵ ایرانی از مکزیک وارد آرژانتین شد و دو روز بعد در حالی که تلاش داشت به اروگوئه پرواز کند، پس از عدم صدور اجازه ورود مجبور شد به آرژانیتن بازگردد و پس از آن در این کشور زمین‌گیر شده است.

بر اساس حکمی که فدریکو ویلنا، قاضی فدرال آرژانتین صادر کرده است ۷ نفر از ۱۹ نفر از جمله چهار ایرانی و سه ونزوئلایی همچنان در آرژانتین باقی می‌مانند اما ۱۲ نفر دیگر می‌توانند این کشور را ترک کنند. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، قاضی معتقد است که هنوز پرسش‌ها و تردیدهایی در خصوص غلامرضا قاسمی، خلبان ایرانی این هواپیما و همچنین سه ایرانی و سه ونزوئلایی دیگر وجود دارد و همین مسئله مانع از صدور اجازه خروج این افراد شده است.

این هواپیما قرار بود روز ۸ ژوئن وارد اروگوئه شود اما به گفته لوئیس آلبرتو هبر، وزیر کشور اروگوئه پس از دریافت اخطار رسمی از سوی سازمان اطلاعات پاراگوئه از صدور اجازه ورود به این هواپیما خودداری کرده است. پس از آن هواپیما مجبور شد به آرژانتین بازگردد و از آن زمان تاکنون در این کشور است. 

ده روز پیش، حسین امیر عبداللهیان، از نماینده دیپلماتیک آرژانتین در تهران خواست تا فورا ممنوعیت خروج پنج خدمه ایرانی از این کشور لغو شود. اتفاقی که تاکنون رخ نداده است.

ماموران گمرک و سازمان‌های امنیتی آرژانتین تاکنون چندین بار این هواپیما را مورد بازرسی قرار داده‌اند اما هیچ چیز مشکوکی در آن پیدا نکرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آرژانتين خدمه ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی های ساخت مسکن خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

ابوالفضل شالی بگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری در سطح منطقه یک اظهار کرد: با توجه به فراهم آوردن شرایط توسعه زیرساخت‌های گوناگون شهری در سطح منطقه یک اراک، هم اکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه ساخت و ساز در محدوده غربی شهر هستیم که این امر بخش کوچکی از تلاش‌های همکارانم در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته منطقه یک شهرداری اراک با بررسی ۱۶۷ عدد مجوز ساخت مسکن حدود ۱۲۰ هزار متر پروانه ساختمانی جدید صادر کرد که نسبت به دوره‌های قبل و در مقایسه با سایر مناطق شهری بسیار قابل توجه است.

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن خبر داد و افزود: به‌دنبال افزایش همکاری‌های این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن که شرایط آن از سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، هم اکنون شاهد صدور مجوزهای مختلف برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید هستیم.

شالی‌بگ گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود طی سال جاری این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا در ارائه خدمات مناسب به شهروندان بتوانیم موفق تر از هر زمانی فعالیت کنیم.

کد خبر 748864

دیگر خبرها

  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد