Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهور طرح کلان ملی « ایجاد شهرهای جدید در سواحل جنوب » مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر ایجاد شهرهای مولد را موضوعی پراهمیت و ارزشمند توصیف کرد و گفت: با ایجاد شهرهای جدید شاهد بهبود کیفیت زندگی، افزایش تولید، اشتغال و امنیت غذایی مردم خواهیم بود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به محدودیت منابع برای ایجاد شهرهای جدید، تصریح کرد: برنامه با اتکاء به مردم و با مشارکت آنها اجرا می گردد و با این روش دو چندان خواهد شد و رضایتمندی جامعه نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدفگذاری اجرای این طرح ها را بستر سازی برای معکوس کردن روند مهاجرت از روستا به شهر خواند و افزود: با اجرای این طرح شرایطی ایجاد می گردد که تمرکز جمعیت در شهرهای بزرگ کاهش یافته و مردم انتخاب و شرایط بهتری برای کار و زندگی در نقاط غیرشهری داشته باشند.

مخبر ضرورت توجه به اقتصاد دریامحور را مورد تاکید قرار داد و افزود: تاکنون از اقتصاد دریامحور غفلت شده است. ۲۷۰۰ کیلومتر به دریا دسترسی داریم اما تاکنون برنامه های جامعی برای بهره برداری از این مزیت بزرگ برای توسعه و پیشرفت انجام نشده بود، این در حالی است که با توجه به این ظرفیت گسترده در شمال و جنوب کشور، می توانیم اقتصاد مبتنی بر دریا را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. بر همین اساس ایجاد شهرهای جدید باید در کنار دریا صورت پذیرد، مبنای این برنامه هم سند آمایش سرزمین کشور خواهد بود.

در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از برنامه های تدوین شده برای اجرای طرح کلان ملی « ایجاد شهرهای جدید با محوریت کشاورزی و صنایع وابسته» ارائه کرد و گفت: ایجاد زنجیره ارزش حول محصولات کشاورزی، دام و آبزی پروری الگوی اصلی در این طرح است و تاکنون ۹ نقطه از سواحل جنوبی کشور برای این منظور شناسایی شده است.
وی همچنین گزارشی از مطالعات شهرهای جدید و موقعیت های پیشنهادی برای اجرای طرح در چهار استان متصل به دریا در جنوب کشور ارائه کرد و به تشریح مزایای هر یک از شهرها، مجریان پیشنهادی و نحوه تامین مالی پرداخت.
در این جلسه پس از بحث و بررسی مقرر شد برنامه ای جامع برای اجرای این طرح با درنظرگرفتن تمام جوانب و ابعاد مالی و اجرایی و براساس سند آمایش سرزمین کشور تدوین و برای تایید نهایی به دولت ارائه شود.

تماشاخانه ببینید| زندگی در خانه‌های قفسی هنگ کنگ/ واقعا انسان در این قفس‌ها زندگی می‌کند آنچه باید درباره تیروئید بدانید؛ علائمی که دارید اما باورتان نمی‌شود از تیروئید است/ سهل‌انگاری می‌تواند منجر به مرگ شود (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایجاد شهرهای جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر مهرداد شریفی در حاشیه حضور در شهرستان باوی و بررسی روند انجام مصاحبه جذب بهورزی در این شهرستان، گفت: بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها هستند، بنابراین باید بهترین و مجرب‌ترین جوانان روستا برای آموزش و استخدام به عنوان بهورز انتخاب شوند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم و اهمیت آموزش، ارتقاء و جذب نیروی انسانی مجرب و کارآمد در نظام سلامت، افزود: دقت و حساسیت در برگزاری آزمون کتبی و انجام مصاحبه جذب بهورزی با هدف ارائه بهینه خدمات سلامت و حفظ و حراست از حقوق داوطلبان و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

مصاحبه جذب بهورز از پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون کتبی به صورت روزانه و براساس جدول زمانبندی در محل شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال انجام است و تاکنون بازرسی‌های بعمل آمده از نظر روند اجرای کمی و کیفی برنامه رضایت بخش بوده است.

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا