Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار مرشدی عصر سه‌شنبه در نشست بررسی طرح‌های اشتغال اظهار داشت: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری با هدف تسهیل و تسریع دسترسی زنان روستایی به منابع مالی و اعتباری تشکیل شده است

وی اضافه کرد: این صندوق برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، ترویج فرهنگ پس‌انداز، توسعه کسب و کارهای کوچک گسترش مشاغل خانگی افزایش ضریب امنیت غذایی خانوار روستایی افزایش سطح تعامل زنان روستایی و عشایری و گسترش سرمایه اجتماعی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: تولید محصول سالم و تغذیه سالم، پرورش فرآورده‌های زنبور عسل، پرورش بز عدنی، بلدرچین، ایجاد باغچه سلامت بازارچه محلی، استانی و ملی برگزاری دوره آموزشی و ترویجی از مزایای این برنامه است.

وی با اشاره به عضویت دو هزار و ۶۰۰ نفر در صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: هر ساله بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی ترویجی برای توانمندسازی اعضای صندوق‌ها توسط مدیریت هماهنگی ترویج در سطح استان اجرا می‌شود.

راه‌اندازی ۵ صندوق جدید

مرشدی از راه‌اندازی ۶۴ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان خبر داد و گفت: با حمایت مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر پنج صندوق جدید اعتبار خرد زنان روستایی و عشایری در شهرستان‌های دشتستان، عسلویه و دیلم تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این صندوق‌ها از سال ۱۳۷۹ توسط مدیریت هماهنگی ترویج در سطح استان ایجاد شد تصریح کرد: تاکنون ۶۴ صندوق فعال در سطح استان موجود است که ۵ صندوق جدید نیز در سال جاری تأسیس و آمار کل صندوق‌ها به ۶۹ صندوق می‌رسد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در این صندوق‌ها وام‌های اعطا شده برای انجام فعالیت‌های کشاورزی و تولیدی و با اولویت طرح‌های گروهی پرداخت می‌شود.

کد خبر 5554427

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر استانداری بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اشتغال بانوان سیلاب محرم 1401 بوشهر ماه محرم وقوع سیلاب ویروس کرونا کرمانشاه سیل کرمان بارش باران مدیریت بحران خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری آمار کرونا ایلام زنان روستایی و عشایری خرد زنان روستایی هماهنگی ترویج صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد :سیلاب یک هزار و ۳۰۰ میلیارد به بخش کشاورزی خسارت زد اما تاکنون یک ریال اعتبار خسارت سیلاب پرداخت نشد.

وی افزود: بخش عمده خسارت‌ها و آسیب‌ها در این شهرستان مربوط به باغات، مزارع، زمین‌های کشاورزی، کانال‌های آبرسانی و سرآب بندی‌های بخش کشاورزی و همچنین ابنیه فنی و راه‌های روستائی و عشایری است. که در این بارندگی بخش زیادی از محورهای ارتباطی روستایی و عشایری نیز مسدود شده بود. کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار از این میزان زراعی است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228422 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده